ABD Başkanı Trump, İran’a yönelik saldırılarla ilgili olarak yaptığı değerlendirmede “bir bakıma korsan gibiyiz” diyor.

Bu değerlendirme, son günlerde ABD Başkanı Trump’tan duyduğumuz en doğru değerlendirme!

Değerlendirme doğru olmasına doğru da sadece “gibisi” fazla!

Yani ABD Başkanı Trump, açıklamasında, “bir bakıma korsan gibiyiz” diyeceğine “bölgedeki korsan biziz” deseydi daha doğru bir değerlendirme yapmış olmaz mıydı?

Elbette bir hakkı teslim etmiş olurdu!

Ama bir sonraki aşamada bu gerçeği de dile getirebilir.

Yani tüm dünyanın başına bela kesilmiş bir korsan olduklarını itiraf edebilir!

ABD’nin dünyadaki konumunu tanımlayabilecek en doğru kelimenin korsan olduğu konusunda hiç şüphemiz yok!

Zira yaptıkları her açıklama ile, attıkları her adım ile bu durumu adeta perçinliyorlar.

Venezuela devlet başkanını yatağından kaçırmaları korsanlık değilse nedir?

İsrail Başbakanı Netanyahu’nun dolduruşuna gelerek İran’a yönelik olarak başlatılan saldırılar korsanlık değil de nedir?

Hürmüz Boğazı ablukası da ABD Başkanı Trump tarafından dile getirildiği gibi aynen korsanlık!

Kendisini dünyanın patronu gibi gören ABD Başkanı Trump’ın korsanlık hevesi bitip tükenmek bilmiyor.

İran’da yaşanan hayal kırıklığına rağmen gözü hâlâ Küba’da!

İran seferinden(!) dönerken Küba’yı da topraklarına katma hayali ile yanıp tutuşuyor.

Evet, ABD Başkanı Trump, ülkesinin yeryüzündeki konumunu korsanlık tanımlaması ile itiraf etmiş bulunuyor.

Sanıyor ki bu politikayı uzun süre devam ettirebilecek!

Oysa ülkesinde insanlar diken üstünde!

ABD Başkanı Trump tarafından sürdürülen savaş politikası ABD vatandaşları tarafından onaylanmıyor, benimsenmiyor.

İlk seçimlerde Trump’a hak etmiş olduğu cevabın verileceğinden hiç kuşkumuz yok.