Reklamı Kapat

Ramazan, Kur’an Nizamı, Kur’an Mucizeleri-16

Kur’an ayı Ramazan’da “Kur’an Nizamı ve Mucizeleri” yazılarımıza devam…

Kur’an örnek kurallar koyar. Kuralların nasıl konacağını öğretir. Fıkıh usulü ilmi ile Kur’an’daki örneklere kıyas edilerek bütün hükümler çıkarılmış olur. Kur’an’da ilk insanın yaratılışından günümüze kadar insanların muhtaç olduğu bütün kuralların çıkarılması sanatı vardır. İnsanlar başlangıçta usulü fıkhı bilemeyecekleri için insanlara fer’î hükümleri içeren kitaplar gelmiştir, yani projeden önce örnekler geldi.

İnsanlık dört dönem yani dört aşama geçirerek Kur’an’ı anlayacak seviyeye geldi, ondan sonra da Kur’an nazil oldu.

Birinci dönemde şeriat yoktu. Kabile yöneticileri kendi takdirleri ile topluluğu yönetiyorlardı. Bir babanın aileyi yönettiği gibi benzeri bir şekilde kabileler yönetiliyordu. İnsanlık bu dönemleri dört aşamada geçirmiştir; toplayıcılık, avcılık, çobanlık ve çiftçilik. Çiftçilik dönemi çobanlıkla hayvancılığın birleşmesidir, yani tek başına çobanlık ve tek başına tarım dönemleri çiftçilik döneminden farklıdır. Çiftçilik döneminde tarımla çobanlık birleşmiştir.

İkinci dönemde insanlar yazıyı bulmuşlar. Bu dönemde kurallar ortaya çıkmıştır. Ne var ki bu kuralları koyanlar kuralları uygulayanlar olmuştur. Peygamberler Allah’tan vahiy alıyor ama kendi ifadeleri ve uygulamaları ile kurallar oluşuyordu. Sonra peygamberlerin yerini sultanlar ve krallar almaya başlamış, kralların fermanları kanun olmuştur. Mısır Firavunlarında yönetim böyleydi. Buna “Nuh Uygarlığı” diyoruz; bu dönem Sümerler ve Babilliler dönemini içerir.

Ondan sonra şeriat dönemi gelmiştir. Yazılı kitap nazil olmuş ve bu kitap uygar topluluğun gereklerini ortaya koymuştur. Artık kanun uygulayıcıları kanunlar koymuyorlardı. Şeriat Allah’tan peygamberlere vahiy ile geliyordu. Yunanistan’da bu sistem taklit edildi, vahyin yerini meclislerin yaptığı kanunlar almaya başladı. Tevrat şeriatın o zamana ait hükümlerinin uygulama kitabıdır. Ne var ki Tevrat Kur’an’dan önce nazil olmuştur. Kur’an’ın yorumu olarak ortaya çıkabilecek olan Tevrat’ı insanlar 2000 yıla yakın zamanda uyguladıktan sonra Kur’an inmiştir. Kur’an geldiği zaman insanlar duymadıkları ve işitmedikleri şeylerle karşı karşıya kalmadılar. Kur’an Tevrat’ın anlattıklarını kurallara dönüştürüyordu.

Kur’an’ın Tevrat’tan farkını anlamamız için bir misal verelim. Tevrat o zaman Filistin’de mevcut hayvanları teker teker sayar ve bu helaldir, bu haramdır der. Tevrat bu yönüyle bizim fıkıh kitapları gibidir. Oysa Kur’an helallerden davarları, haramlardan da domuzu örnek verir, diğerlerinin onlara kıyas edilmesini ister, böylece tüm hayvanlar hakkında hükmünü koyar. Tevrat ise orada bulunan hayvanları sayar. Tevrat bu yolla insanlara haram ve helalleri öğretmiş, bazı hayvanların hükümlerini getirmiş oluyordu. Kur’an’ın daha iyi anlaşılması böylece mümkün olmuştur.

Tevrat sadece İsrailoğullarına hitap etmiş ve orada öğrenilmesini sağlamıştır. Sonra Hazreti İsa İncil ile Tevrat’ı bütün insanlığa yaymıştı. Aradan 600 sene geçtikten sonra Kur’an gelmiş ve onların başlattıkları şeriat dönemini tamamlamıştır.

Demek ki Kur’an’ın getirdiği hükümler ile Tevrat’ın getirdiği hükümler arasında esasta fark yoktur. Kur’an daha mücmel olup bütün asırlara ve devirlere şamil hükümleri içerir. Tevrat ise daha teferruatlı ve daha dar uygulama alanı ile ilgili hükümler getirir.

Tevrat’ın Kur’an’ın anlaşılmasında yardımı vardır.

Tevrat uygulaması sayesinde Kur’an’ı anlamamız kolay olmuştur.

Tevrat’ın bazı hükümleri bugün uygulanamadığı için ortadan kalkmıştır.

Mesela kimse cinayet işlemezse idam cezası verilmez ama idam cezası kalkmamıştır.

Tevrat tahrif edilmiştir. Allah Kur’an’dan başka bütün kitapların tahrif edilmesine izin vermiş, böylece insanlığı bir kitapta birleştirmiştir. Ama biz o tahrifatı Kur’an sayesinde çok kolay bulmaktayız, dolayısıyla Allah hiçbir boşluk bırakmamıştır, bu da mucizedir.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Reşat Nuri Erol - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket EYT ve genel af çıkar mı?