GARİP değil mi Eğitim, gündemimizden düşmeyen bir konu
olduğu kadar, problemleri de artarak devam eden bir alan. Gerçekte, bu kadar
çok personel bulunduran bir kurumdaki problemlerin azalarak devam etmesi
gerekmez mi Ama tersine oluyor. Niçin mi Eğitimimiz dışa bağlı olduğundan.
Eğitim bir toplumun geleceğini ilgilendiren en hassas
konu. İhmale gelmez. Çünkü bilgiyi faydalı ve kullanılır duruma getirmek
eğitimin işi. Bir ülkeyi geleceğe taşıyacak kadrolar eğitim yoluyla yetişiyor.
Yerli, milli ve dış etkilerden uzak olması gerekli! Muhteva ve müfredatın
milletimizin yapısıyla örtüşmesi şart! Eğitimimizin en büyük eksikliği
değerlerimize yabancılığıdır.
Lozan la milletimiz manevi köklerinden uzaklaştırılmak
istendi. Bu görüşün uygulanması için, zamanın Milli Eğitim Bakanı, Yahudi
asıllı John Dewey i Türkiye ye davet etti. Dewey, Türkiye ye eğitim hakkında
bir rapor sundu. Bu raporda materyalizm esas alınıyordu. Bu kadar zaman
geçmesine rağmen, eğitimimiz Dewey etkisinden kurtulabilmiş değildir.
Hükümet bu gerçeği görmeli; vakit geçirmeden, eğitimde
değerlerimizle örtüşen köklü değişikliklere gitmelidir. Milli eğitimimiz
materyalist felsefeden kurtarılmalı, özümüze uygun hale getirilmelidir.
Eğitim denilince yalnız okul, derslik, akıllı tahta,
tablet, malzeme akla gelmemelidir. Öğrencilerin kafa ve kalbine neler konacağı
konusu her şeyin önündedir. Evlatlarımızı geleceğe hazırlayacak en önemli şey
bünyemizle örtüşen bir müfredattır.
MEDENİYETİMİZİ TANIYALIM
Milli Görüş Lideri Prof. Dr. Necmettin Erbakan, milli
kimliğimiz ve büyük medeniyetimizle uyumlu, yerli ve milli bir eğitim
sisteminin oluşması için büyük bir mücadele verdi. 6. 2. 2010 da Ankara da
ÖĞDER in düzenlediği Ahde Vefa Gecesi nde şunları anlattı:
- Bugünkü maarif sistemi Batı taklitçisidir. Batı
medeniyetini kendi medeniyetimizden üstün görmektedir. Temizlik nedir bilmeyen
Batı nın neyini taklit ediyoruz. Bunlar tuvalete girdikleri gibi çıkarlar.
Temizlik, taharet nedir bilmezler. Bunları taklit edeceğiz de elimize ne
geçecek Irkçı emperyalizm faiz ve haksız vergiler yoluyla 6 milyar insanı
sömürüyor. Böyle bir dünyada yaşadığımız niçin çocuklarımıza öğretilmiyor
Çünkü, Siyonizm in devamı isteniyor. Batı taklitçisi fikirlerle çocuklarımızın
beyni yıkanıyor.
Şekilci, taklitçi, muhtevasız ve yüksek bir ideali
olmayan bir eğitim anlayışıyla; Erbakan Hoca nın teklif ettiği kuşatıcı, hedef belirleyici
ve bize özgü eğitim anlayışı arasında o kadar fark var ki!.
Akıl, bir işin sonunu görmektir. Şuur, olup bitenin
farkında olmaktır. Bugünkü eğitimden milletimizin kazancı (!) nedir Batı tipi
hayat tarzını benimseyen gençler yetiştirmek mi Batılı kim 1. Dünya
Savaşı ndaki işgalcilerimiz! Fırsatını bulsa bizi yok etmek isteyen
düşmanlarımıza özenmek büyük bir ideal yoksunluğudur.
ÖĞDER Genel Başkanı Hamdi Sürücü nün şu sözü ne kadar
isabetli: Milli şuur olmadan, Milli Görüş olmadan, ahlak ve maneviyatı
önemsemeden kamil insan yetiştirmek mümkün olmaz. (Milli Şuur, Aralık 2014,
Sayı: 32)
MADDECİ EĞİTİM YIKICI
Şekilci, ruhsuz ve yönünü Batı ya çevirmiş eğitimin acı
sonuçlarını hep birlikte görüyoruz. Anne babasına itaatsiz, hocasına saygısız,
cani ruhlu insanlar hep bu maddeci eğitimin ürünü!
Aile ve çevresinin etkisiyle belirli olgunluğa ulaşmış
olanları istisna ediyorum. Çevrenizdeki öğrencileri şöyle bir yoklayınız. Ne
kadar boş olduklarını anlamakta zorluk çekmeyeceksiniz. Yunan tanrısı Zeus
öğretilerine yer veren eğitimden ne beklenebilir ki!.
Eğitimden en çok şikâyet edenler de eğitimciler! Onlar,
bünyemize uygun olmayan müfredatın meyvelerini yakından görüyorlar.
Eğitimci Halil İbrahim Kabak öğrencilerin ne kadar boş
yetiştirildiğinden yakınıyor: Daha adını ve soyadını bile düzgün
yazamayanların, bir makaleyi bırakın, bir mektubu dahi okuyamayanların
ortaokuldan mezun olduklarını bizzat görmeye başladık. Şimdi buna liseler de
ilave edilmiş oldu. (Milli Şuur, Aralık 2014, Sayı: 32)
Yazar, öğrencilerin okullarda eğitim dışı konulara
yöneldiğine de parmak basıyor: Üniversite ve lise gençliğimize bir bakalım:
Çoğunun aklı fikri ilimde irfanda mı, yoksa falanca kızda, filanca delikanlıda
mı Kıyafetleri, tarzları, modaları vs. hep karşı cinse cazip görünme, ilgi ve
dikkat çekme üzerine ayarlanmadığını söyleyebilir miyiz (A. g. d. Sayı: 32)
Saadet Partisi Genel Başkanı Prof. Dr. Mustafa Kamalak şu
sözünde haksız mı Milli piyangomuz ne kadar milli ise, eğitimiz de o kadar
millidir.
Kendimize özgü eğitim sistemine dönmek için daha ne kadar
bekleyeceğiz