Önceki yazılarla birlikte okunmasını tavsiye ederek kaldığımız yerden devam edelim…

Günlerdir Soner Yalçın’ın “Erbakan’ın mirasçıları” ile ilgili yazılar yazdık…

Bir arkadaşımız daha bu önemli konuya katkıda bulundu ve önce bir soru sordu.

Soru şöyle: “Soner Yalçın’ın, Erbakan’ın “Adil Düzen, Adil Ekonomik Düzen” çalışmalarını Akevler Ekolü ile geliştirdiğini bilmemesine imkân var mı?”

Yok bence! Ama bilmemezlikten geliyor! Demek ki ona verilen “özel” bir görev var…

Önce, Süleyman Karagülle ve çalışma arkadaşlarının birkaç kitabı ile başlayalım…

İslamiyet ve Ekonomik Doktrinler (Konferanslar ve 1969’da kitap olarak yayını.)

İslam’da Denge / PARA / Altın ve Gümüş (Anonim bir Akevler özgün çalışması, alanında hala tek olmayı sürdüren bir kitap; Türkçe, Matematikçe ve Arapça kaynaklar...)

İslamiyet ve Günümüzün Meseleleri (“Düzen, teokrasi, laiklik, demokrasi, teşri, batı hukuku, siyaset, ihtilal, milliyetçilik, iktisadi kuruluşlar, ilkeler” konularının ilk defa bu özgünlükte anlatılıp yazıldığı ve halen benzerlerinin yazılamadığı bir kitap.)

Önce Osman Eskicioğlu ile yapılan “Kur’an’a Göre İlam Ekonomisinin Esasları” doktora çalışması, sonra Reşat Nuri Erol ile yapılıp sonra “Kur’an ve Turizm / Seyahat” ismiyle kitaplaşan iki önemli akademik çalışma; hala alanlarında tek olmayı sürdürüyorlar...

Bu konuşmalar, bu konferanslar, bu özgün çalışmalar 1970’li yıllarda yapıldı…

Bunları ve diğer özgün eserleri aşan eserler hâlâ yazılamamış…

Bunların bilinmemesine imkân yok ama görmemezlikten gelinmesine imkân var!

1960’larda başlayıp Türkiye’de ilk toplu konutu yani “Akevler Sitesi” projesini, daha doğrusu “Akevler Kredi ve Yardımlaşma Kooperatifi” kurumsallaşması ile sürdürülen kooperatifçilik çabalarını ve uygulamalarını da Soner Yalçın’ın bilmemesine imkân yok!

Ama görmezlikten ve bilmemezlikten geliyor!

Prof. Dr. Necmettin ERBAKAN’ın 1980 İhtilali’nden sonra “Millî Görüş, Adil Düzen, Adil Ekonomik Düzen, Adil Dünya Düzeni” çalışmalarını sistem ve doktrin olarak dünyaya Akevler Ekolü ile birlikte takdim ettiğini bilmemesine de imkân yok!

Ama bu genel durumu da görmezlikten ve bilmemezlikten geliyor!

Başlamışken iki önemli çalışmayı daha hatırlatalım.

“Faizsiz Yeni Bir Banka Modeli” kitabı 10 Akevler Ekolü çalışanı akademisyen tarafından sunulan 10 tebliğden oluşmaktadır ve 1986 yılında İstanbul’da Marmara Üniversitesi Rektorlük Binası Salonu’nda iki gün boyunca sunulan bu tebliğler bilahare İSAV (İslami İlimler Araştırma Vakfı) tarafından büyük boy kitap olarak yayımlanmıştır.

“Alternatif Faizsiz Banka / Selem ve Kredileşme” kitap çalışması ise 1990’lı yıllarda Süleyman Karagülle ve Reşat Nuri Erol tarafından gerçekleştirilmiş, o zamandan beri İz Yayıncılık tarafından birkaç defa baskısı yapılmış alanındaki özgün çalışmalardan biridir.

(Akevler Adil Düzen çalışanı Kazım Erten arkadaşımızdan aktaracaklarım bu kadar.)

İsmi bende mahfuz bir arkadaşımızın katkılarıyla bu bahsi noktalayalım.

“Reşat hocam, “Erbakan’ın mirasçısı” olanları kurumsal ve bireysel olarak şöyle izah edeyim.  “Millî Görüş ve Adil Düzen” kimi kişi ve kurumlar tarafından terk edildiği için onlar açısından mirasa sahip olma aklı maalesef kalmamış görünüyor. Üst yönetimi dinlediğimde bireysel olarak öylesine içi boş, yavan, sekülerleri dinliyor gibi oluyorum ki! Taban da “tarlası sürülmüş bir kitle” olarak önümüzde duruyor, ne dedikleri belli değil. Havuz sistemine “Adil Düzen” diyen değişik insanlar var ama meseleyi anlayamamışlar. Orada mayalayıcı bir kitle kaldı mı, emin değilim. AK Parti kurumsal olarak zaten “Millî Görüş ve Adil Düzen” iddiası taşımayan bir partidir. YRP kurumsal olarak “Millî Görüş ve Adil Düzen” iddiasında ama meseleye vukufiyetleri tartışılır. “Millî Görüş ve Adil Düzen” konuşuluyor ama ne olduğu bilinmiyor. Diğer partilere dağılmış kişilerde de böyle bir iddia maalesef yok. Özetle böyle hocam. Bir tek sizin de içinde olduğunuz “Adil Düzen” grubu kaldı görünüyor. Gerisini geniş olarak mütalaa edelim Reşat Nuri hocam...”