Okullar başlayınca çocukların ödevleri de başlamış oldu.
Din dersi ve Ahlak öğretmenlerinin ödevlerinden bana da sorulanlar olur.
Bazıları kendisi gelerek bazıları da telefonla sorarak ödevi yapmak istiyor.
Bu arada ben de öğretmenlerin verdikleri ödevlerden bazılarını öğrenmiş oluyorum.
Biz, bir insan için önemli olanla önemli olmayanı ayırt etmede yanılıyoruz.
Kur’an-ı Kerim’de en fazla adı geçen Allah celle celalühün kendisidir.
Demek ki, önce tanımamız gereken de O’dur.
Allah celle celelühün isimleri ve sıfatlarıyla ilgili bir tek soru bugüne kadar bana sorulmadı.
Hazreti Musa’nın annesinin adı çok sorulmuştur.
Verilen hiç bir bilgi de doğru değildir.
Muharref Tevrat’ta verilen isimin doğruluğu şüphelidir.
Kur’an ve Hadisle de bildirilmemiştir.
Şimdi, Hazreti Musa’nın annesinin adını bir öğrenci bilse ne olur, bilmese ne olur.
Kur’an-ı Kerim’de bir çok peygamberin babasının adı da bildirilmemiştir.
Önemli olan o peygamberin mesajı ve o mesajı insanlara sunmadaki metodu ve aldığı neticedir.
Bize örnek olacak taraf odur.
İmanın altı esası her derste kısaca anlatılmalı ve sonra o günün dersi ne ise ona geçilmeli.
Her derste İman esasları akli ve nakli delillerle öylesine anlaşılır kelimelerle anlatılmalı ve zihinlere işlenmeli ki ölünceye kadar o bilgi ona yön vermeli.
Türkiye’de bulunmayan kanguru etinin helal mı haram mı olduğunu tartışmak yerine günlük herkesin karşı karşıya olduğu faiz belası, kötülüklerin anası uyuşturucu, kumar, köşe dönücülük, hırsızlık, gasp, yalan, iftira, gıybet... gibi haramlığında şüphe olmayan şeylerden uzak duracak şekilde eğitim ve öğretim yapılmalı.
Politikacıların dillerindeki karalar, basının sayfalarındaki karalamalar bu milleti paramparça yapar, paralar.
Bunların hepsi sizin önünüzden geçtiğine göre onlara hiç bir tenkit yapmaya hakkımız yok.
Programda lüzumsuz olanları kısaca anlatıp ünite defterine yapıldığını yazın ama önemli olan konulara ağırlık veriniz.
Din dersin amacı dersin adından belli oluyor.
Onun için ayrılan haftalık saat ise bu amacı gerçekleştirmeye yeterli değildir.
Yıllık planda yazılan başlıkların önemli olanlarına ağırlık verilmeli önemi daha az olanları haftalık üniteye yazılmalı ama asıl öğrenilmesi şeyler çocukların yaşları ve anlayışları gözetilerek anlatılmalı, sevdirilmeli sağlam bir imanla amele dönüştürülmesi için örnek olmalı.
Kainatı, evreni yaratanın Allah olduğu, tabiat kanunlarında hiç bir kusur olmadığı anlatılır, Allah’ın adaletinden bahsedilir, ardından adaleti Avrupa’da, Amerika’da arayan siyasiler olarak karşımıza çıkar öğrencilerimiz.
Eğitimde inkılap yapılmadığı sürece terör devam edecek demektir.
Çocuklarımızın ve torunlarımızın terörle tanışmamasının yolu, eğitimi İslamileştirmekten geçer.