İktidar partisi 2023 "TEMENNİLERİNİ" yayımladı; bunların yapılmasını

herkes ister, ne var ki "ÇÖZÜM" olarak "tek kelime" yok!.. Biz

"ÇÖZÜMLERİ" yazalım; yapan çıkar...

25- Ayrımcılıkla mücadele ve eşitlik komisyonunun kurulması...

Ayrımcıkla mücadele ancak "YERİNDEN YÖNETİM" ve "HAKEMLER SİSTEMİ" ile olur, "EMEĞE FAİZSİZ KREDİ SİSTEMİ" ile birlik sağlanır.

26- Darbelerin dayanağı olan mevzuatın ayıklanması...

Darbeler mevzuata göre yapılmaz. Mevzuatın işlemez hâle gelmesi

hâlinde darbe ile yeni mevzuat ortaya çıkar. Darbeyi önlemenin yolu, tüm

mevzuatın sorunları çözer olması ve bu özelliğin korunması ile olur.

Maddeler sadece bahanedir, her zaman bulunur.

27- İsmi darbelerle anılan şahısların isimlerinin kamu alanlarından kaldırılması...

İnsanların dışlanması ancak hakem kararı ile mümkündür. Adı silinmesi

istenen kişi aleyhinde hakemlere gidilir. Hakem kararı ile silinebilir.

O karar aleyhine de hakemlere gidilerek yeniden konabilir.

28- Yargı birliğinin sağlanması...

Yargı birliği sağlanamaz. Çünkü hukuk yargılama sistemi başkadır,

ceza yargılama sistemi başkadır. Askeri yargı tamamen başkadır. Hukukta

ve cezada hakemlik vardır. Askerlikte hâkimlik vardır. Ancak ordu

komutanları hukuk düzeni içinde yargılanırlar. Tüm askerlerin

yaptıklarının hesabını onlar verirler. Çünkü askerlikte merkezi yönetim

vardır.

29- Askeri okullardaki müfredatın yenilenmesi...

Okulların müfredatı olmaz, imtihanların müfredatı olur. O bilgilere

sahip olana diploma verilir. Askerlikte erbaş olmak için "temel",

astsubay olmak için "ilk", subay olmak için "orta", üs subay olmak için

"yüksek" ve general olmak için "akademik" kariyer yapmış olmak gerekir.

Bunlar askeri okullarda değil sivil imtihan merkezlerinde tevcih edilir.

30- Kürtçe tercümanlık (kamu hizmetlerinde)...

Tercümanlık meselesi hakemlerin kendi takdirlerine aittir.

31- Kamu hizmetlerinden yararlanmada her türlü etnik ayrımcılığa son verilmesi...

Türkiyede etnik ayrımcılık var ama Türkler ve Müslümanlar aleyhine

var. Biz borçlanıyoruz, Güneydoğuda yatırım yapılıyor. Azınlıkların

dillerini zorunlu olarak okuyoruz, kendi dilimizle kitap yazamıyoruz.

İnsanın hak ve görevleri din veya ırka dayandırılamaz. Haklarla görevler

denkleştirilir.

32- Mevzuatta etnik ayrımcılık algısı yaratan bütün hükümlerin ayıklanması...

Bir topluluğun ismi olur, bu isim tarihî gelişme ile elde edilir.

Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet devletleri Türkçe konuşmuşlar ve adları

"Türk devleti" olmuştur. "Türk" bir ırk adı değildir, bir ulus adıdır.

Her Türk Türkçe bilir ve Türktür. Bu onun Kürtçe bilmesine ve Kürt

olmasına mâni değildir. Kürtlük Türklüğün alt koludur. Bunu kabul

etmemek demek Türkiye devletini yıkmak demektir.

33- Hukuk içinde terörle etkin mücadeleye devam edilmeli...

Terörle mücadelenin temeli "YERİNDEN YÖNETİM" ve "HAKEMLİK

SİSTEMİ"dir, "HİCRET DEMOKRASİSİ"dir. "ÇALIŞANA FAİZSİZ KREDİ VERİLMESİ

SİSTEMİ" ile "işsizliği ve aşsızlığı" ortadan kaldırmakla terörle etkin

mücadele olur.

34- Güvenlik için özgürlükten taviz verilmemesi...

Özgürlük için de güvenlikten taviz verilemez. Güvenlik ve özgürlük

arasında denge kurulur. Özgürlük güven içindedir. Güven yok olunca

özgürlük kalmaz. Güvenlik demek özgürlüğün hukuk düzeni içinde korunması

demektir. Devlet tehlikeye girince özgürlük geçici olarak askıya

alınır. Her anayasada sıkıyönetim vardır.

35- Jandarmanın kolluk hizmeti sunan sivil bir yapıya dönüştürülmesi...

Her ilin jandarma teşkilatı kendi halkından oluşur. Eğitimi devlet

içindeki ordulardan alırlar. Jandarmalar illerde nöbetleşe güvenliği

korurlar.

(Devamı var)