Bu yazı bir önceki yazımızın devamı mahiyetindedir ve

başlığı da Gürcü, Arap, Arnavut, Boşnak, Çerkezler ve diğerleri ne olacak

şeklinde olabilirdi. Ama meselenin daha iyi kavranması için önceki yazımızın

devamı olarak okunmalıdır.

Mayıs ayında Üstadım konuyu şu şekilde ele almıştı:

Batum Gürcistan da bir ildir, Acara yerel cumhuriyetine sahiptir, halkı

Gürcüce konuşur, kendileri Müslümandır. Batum un merkezinde ise Hıristiyan

Gürcüler, Ermeniler, Rumlar ve Yahudiler de yaşarlar. Kafkasya nın İslâmlaşması

Hazreti Osman la başlar. Selçuklular ve Osmanlılar zamanında da İslâmlaşma

devam etmiştir. Yani bazı köylerin İslâmlaşması çok eski, bazı köylerin

İslâmlaşması daha sonradır. Bununla beraber daima İslâmlaşma olmuş, irtidat hiç

olmamıştır. 93 savaşında Türkiye Batum u kaybetmiş, Ruslara vermiştir. Sultan

Abdülhamit dengeyi korumak için Kıbrıs ı İngiltere ye geçici olarak vermiştir.

Anlaşmaya göre Batum u aldığımızda Kıbrıs da bize verilecekti. Rusya da Çarlık

yıkılınca plebisit yapılmış. Batum ve Acara halkı Türkiye yi mi Rusya yı mı

istemiş Kahir çoğunluk Türkiye yi istemiştir. Böylece 50 sene Rusya nın

yönetiminde yaşadıkları halde, sırf Müslüman olduklarından Türkiye yi

istemişlerdir. Bakü nün petrolleri Batum dan denize ulaşıyordu. Rusya Batum u

talep etmiş, Türkiye Iğdır ı alarak Batum u vermiş ve ayrıca savaşı sürdürmek

için gerekli altın yardımı almıştır. Böylece halkı istemediği halde Batum

Sovyetlere kalmıştır. Artvin ve Ardahan, Kars ile birlikte Türkiye ye

bırakılmıştır. Kardeş çocuklarının yaşadığı Artvin-Batum arasında uzun zaman

sıkıntılı ayrılık olmuş ve nerdeyse birbirlerini unutur olmuşlardır. Nihayet

Sovyetlerin yıkılması ile serbest hâle gelmişlerdir. Hâlen bu sıkıntılı hayat

yaşanmaktadır. Türkiye göç kabul etse, Batum un yarısından fazlası Türkiye ye

katılır. Gürcü dillerini seven halk kültürlerine sahiptir ama onlar için din

hepsinden önemlidir. Mesela, ben Sovyet ülkesine gidip sosyalizmi öğrenmek

istedim. Ateizmin tahribatı ve başarısını görmek istedim. Beş sene Kırgızistan a

gittim, Gürcistan a gitmedim. Yani kendimi Gürcü değil Türk saydım. Ben

Batum un Türkiye ye katılmasını istemem ama oradaki halkın saadetini isterim.

Yalnız Müslüman Gürcülerin değil, Hıristiyan Gürcülerin ülkelerinde refah ve

saadet içinde olmalarını isterim. Ama Azerbaycan, Kırgızistan ve

Türkmenistan ın refah ve saadetini daha çok isterim. Bir gün Türkiye yi terk

edecek durumda olsam artık ne Gürcü ne de Türk olarak değil de yeni vatan

arayan insan olarak belki İranlı, belki Libyalı olurum; tabii onlar beni kabul

ederlerse.

Bunları neden anlattım

Ben Gürcü olmadan önce Türk üm. Geçmiş belki bin yıl

Gürcülerle değil Türklerle geçmiştir. Benim torunlarım Gürcü değil Türk türler.

Evet, ben soyumu inkâr etmiyorum. Soydaşlarımı seviyorum. Ama ülkemi daha çok

seviyorum, uygarlığımı daha çok seviyorum. Bir gün gelir de Türkiye Türklerin

elinden çıkarsa, gelene ağam gidene paşam diyeceğimi sanmıyorum. Ülkemi terk

eder başka ülke ararım. Başka ülke aramamak için vatanımı savunuyorum. Benim en

yakın arkadaşlarım Kürt tür. Ortaokul yıllarında başlayan arkadaşlığımız hâlâ

devam ediyor. Biz bir ulusun halkıyız. Ortak dilimiz var, ortak inançlarımız

var, ortak sanatımız var, ortak şeriatımız var. Biz birbirlerimizle

evleniyoruz. Eş seçerken Türkiye de kimse ırkına bakmıyor. Sünni olan herkes

bin yıldır birbirleri ile evleniyor. Kur an gayrimüslimlerle evlenileceğini

beyan ettiği halde, ülke geleneğinde Alevilerle evlenme yoktur. Bu anlayışı

kaldırmamız gerekir. Türkler şimdi bu ülkeyi Kürtlerle paylaşıyor. Biz Gürcüler,

Lazlar, Çerkezler, Arnavutlar, Boşnaklar, Araplar ne olacak ve nereye

gideceğiz Bizim bin yıllık beraberliğimizin ödülü şimdi dışlanmamız mıdır

Devlet içinde Kürt kimliği tanınmaz ama her il halkı, her

bucak halkı kendi alt kimliklerini korumalı, dilleri ve kültürleri ile

istedikleri gibi yaşamalıdır. Gelin inat etmeyin, küfrünüzde ısrar etmeyin; hep

beraber Kur an a teslim olalım, o ne diyorsa onu yapalım. Azınlıklar da Tevrat

ve İncil e teslim olsun. Anlamında anlaşamazsak hakemlere gidelim ama şirkte ve

küfürde ısrar etmeyelim. Çağın ateist sermeye çözümlerinin peşinden

gitmeyelim.