Türkiye de Hukukun tartışıldığı, Ergenekoncuların ve 17
Aralık operasyonunda tutuklanan bir çok insanın hapisten çıkartıldığı bir
ortamda spor adamı Aziz Yıldırım ın hapse girecek olması beni rahatsız etti.
Yargıtay ın temyiz kararından sonra altı yıl hapis ceza
alan bir spor adamının hakkını araması kadar ne normal olabilir ki. Anayasa
Mahkemesi ne de gider Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ne de kime ne.
Bugün Futbol Federasyonu görevini yapmış olsaydı
yaşananları halının altına süpürmeseydi bunlardan söz etmeyecektik. Ama
yapılmadı ve bu olaylar bir noktaya geldi. Şikede bir çok insanın adı geçmesine
rağmen merkezi noktanın Aziz Yıldırım da toplanması ve gündemi meşgul
etmesinden kurtulamadık. Sanki şikede sadece Aziz Yıldırım ve Fenerbahçe var
havası uyandırıldı.
Yıldırım ın kırdığı küpün sayası belki kırkı geçti amenna
ama bir çok kişinin bırakıldığı bir ortamda da Aziz Yıldırım a hapis yolunun
gözükmesi beni huzursuz etti. Aziz Yıldırım değil de başka bir spor adamı da
olsaydı aynı duyguları taşırdım. Spor camiasının insanlarının adliyelerle,
hakimlerle savcılarla işi olmamalı. Sadece bu insanlar müsabakalara gelmeliler
ora da görmemiz gerekliydi. Bizim gibi insanların görevi kendi camialarının
insanının haklarını da savunmaktır. Eğer hukuk normal işleseydi bunları dile
getirmeye gerek bile duymazdım. Yıldırım, ülkemiz için bir yanlış yapmadı,
ayakkabı kutularında devletin paralarını saklamadı daha doğrusu devletle hiçbir
ilişkisi olmadı. Şike görüşmeleri yapmış ama sahaya yansımadığını Federasyon
yetkilileri söylüyor.
O zaman bu kadar bir spor adamı ve kulübün üzerine gitmek
hak ararken haksızlık değil mi Olimpiyatlara en çok sporcu verin bir kulüpse,
bir çok branşı açarak spor bakanlığına destek olmuşsa, futbolla birlikte bir
çok branşın lokomotifi olmuşsa hakkını verelim.
Federasyon un disiplin kurulu Yıldırım a 90 gün hak
mahrumiyeti cezası verdi. Tahkimde bu süre yarıya inebilir ama bu da yanlış.
Sen bir takımın kaderiyle oynayan bir hakem Yunus Yıldırım olacaksın, görevini
yapmayacaksın, MHK başkanı Zekeriya Alp in ifadesiyle pozisyonları izlerken
hıçkıra hıçkıra ağlayacaksın, canları yandığı için tepki gösterin Aziz
Yıldırım a 90 gün ceza vereceksin. Olmadı Federasyon, olmadı.
Yaptıklarınızın hepsi yanlış. Ya her takıma karşı adil
olun ya da o koltuğu bırakın. Sıktınız artık. Gidin de spor kamuoyu biraz
rahatlasın.
Türk futboluna adalet, heyecan, sevinç, mutluluk gelsin.