Türkiye de Hukukun tartışıldığı, Ergenekoncuların ve 17

Aralık operasyonunda tutuklanan bir çok insanın hapisten çıkartıldığı bir

ortamda spor adamı Aziz Yıldırım ın hapse girecek olması beni rahatsız etti.

Yargıtay ın temyiz kararından sonra altı yıl hapis ceza

alan bir spor adamının hakkını araması kadar ne normal olabilir ki. Anayasa

Mahkemesi ne de gider Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ne de kime ne.

Bugün Futbol Federasyonu görevini yapmış olsaydı

yaşananları halının altına süpürmeseydi bunlardan söz etmeyecektik. Ama

yapılmadı ve bu olaylar bir noktaya geldi. Şikede bir çok insanın adı geçmesine

rağmen merkezi noktanın Aziz Yıldırım da toplanması ve gündemi meşgul

etmesinden kurtulamadık. Sanki şikede sadece Aziz Yıldırım ve Fenerbahçe var

havası uyandırıldı.

Yıldırım ın kırdığı küpün sayası belki kırkı geçti amenna

ama bir çok kişinin bırakıldığı bir ortamda da Aziz Yıldırım a hapis yolunun

gözükmesi beni huzursuz etti. Aziz Yıldırım değil de başka bir spor adamı da

olsaydı aynı duyguları taşırdım. Spor camiasının insanlarının adliyelerle,

hakimlerle savcılarla işi olmamalı. Sadece bu insanlar müsabakalara gelmeliler

ora da görmemiz gerekliydi. Bizim gibi insanların görevi kendi camialarının

insanının haklarını da savunmaktır. Eğer hukuk normal işleseydi bunları dile

getirmeye gerek bile duymazdım. Yıldırım, ülkemiz için bir yanlış yapmadı,

ayakkabı kutularında devletin paralarını saklamadı daha doğrusu devletle hiçbir

ilişkisi olmadı. Şike görüşmeleri yapmış ama sahaya yansımadığını Federasyon

yetkilileri söylüyor.

O zaman bu kadar bir spor adamı ve kulübün üzerine gitmek

hak ararken haksızlık değil mi Olimpiyatlara en çok sporcu verin bir kulüpse,

bir çok branşı açarak spor bakanlığına destek olmuşsa, futbolla birlikte bir

çok branşın lokomotifi olmuşsa hakkını verelim.

Federasyon un disiplin kurulu Yıldırım a 90 gün hak

mahrumiyeti cezası verdi. Tahkimde bu süre yarıya inebilir ama bu da yanlış.

Sen bir takımın kaderiyle oynayan bir hakem Yunus Yıldırım olacaksın, görevini

yapmayacaksın, MHK başkanı Zekeriya Alp in ifadesiyle pozisyonları izlerken

hıçkıra hıçkıra ağlayacaksın, canları yandığı için tepki gösterin Aziz

Yıldırım a 90 gün ceza vereceksin. Olmadı Federasyon, olmadı.

Yaptıklarınızın hepsi yanlış. Ya her takıma karşı adil

olun ya da o koltuğu bırakın. Sıktınız artık. Gidin de spor kamuoyu biraz

rahatlasın.

Türk futboluna adalet, heyecan, sevinç, mutluluk gelsin.