Yapılan israfları çerez parası olarak gören ve
göstermeye çalışan anlayışı eleştirdiğimiz için zavallı olarak damgalandık!
Ne var ki devletteki israfı dile getiren sadece muhalefet
partileri ve muhalif yazarlar değil!
İktidar kanadında da bu gerçeği kabul eden vicdan
sahipleri bulunuyor!
Bülent Arınç bu isimlerden biri!
Bir diğer isim ise Burhan Kuzu!
Burhan Kuzu, Devlette öyle israflar var ki, öyle
masraflar var ki! Anam, anam, anam, anam, anam! diyor!
Hâl böyle olunca bize de, Son zavallı Burhan Kuzu mu
diye sormak kalıyor!
Muhalefet israfı çerez parası olarak gören anlayışı
eleştirince nasıl zavallı olarak damgalanıyorsa Burhan Kuzu nun da şimdi aynı
muameleye tabi tutulması gerekmez mi
Gerçi; Burhan Kuzu hem böyle önemli bir itirafta
bulunuyor hem de bunun mayamızda, damarımızda olduğunu söyleyerek partisini
aklamaya çabalıyor!
Ama varsın olsun!
Değil mi ki devletteki israfı kabulleniyor ve Anam,
anam, anam, anam, anam! eklemeleri ile ölümsüzleştiriyor O da muhalefet ile
aynı çizgiye gelmiş demektir!
Evet, yapılan bütün bu açıklamalar iktidar kanadında
israf konusu hakkında bir görüş birliğinin oluşmadığını ortaya koyuyor!
Bir kısmı yapılan harcamalarda ölçünün kaçtığını ve israf
boyutuna ulaştığını dile getirirken bir kısmı da ortada israf misraf olmadığını
bütçe rakamları içinde bu harcamaların bir yekûn tutmadığını ispata çalışıyor!
Bize göre bu uğraş abesle iştigalden başka bir şey değil!
Çünkü biz zenginiz anlayışı ile yapılan israfın görmezden
gelinmesini istemenin hakkaniyetle bağdaşır bir yanı yok!
Üstelik bir öyle bir inanışa sahibiz ki zengin-fakir
ayrımı yapılmadan her türlü israfa karşı çıkmak durumundayız!
İnancımız bize, Yiyiniz içiniz ama israf etmeyiniz
derken zenginlerin bu kategoriye girmediği söylenmiyor ki!
Sonra, Evinizin önünden bir ırmak aksa bile abdest
alırken suyu israf etmeyiniz öğüdü yok mu
Böyle bir anlayışla yetişmiş kişiler olarak yapılan bazı
harcama kalemlerinde ipin ucunun kaçırılmış olmasını eleştirmemizin karşılığı
zavallılar mı olmalıydı
Sadece biz değil kendi arkadaşları israfı kabul
ediyorlar!
Ve israfın büyüklüğünü ortaya koymak için, Anam, anam,
anam, anam diye feryat ediyorlar!
Sahi şimdi, Son zavallı Burhan Kuzu mu oldu