ABD Başkanı Trump’ı bir dost olarak görmek ya da kabul etmek mümkün mü? Böylesine bir kabul bizim açımızdan imkânsız!

ABD’nin müttefik olarak görülmesini bir dereceye kadar kabul edilebiliriz ama ne Trump’ı ne de Trump yönetimini dost olarak görmemiz mümkün değil.

Hele Trump yönetimindeki bazı isimlerin son günlerde yapmış oldukları açıklamalar hafızamızda capcanlı dururken onları nasıl dost olarak görelim?

Biz Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı yıllardır eleştiriyoruz. Ancak Trump yönetiminin Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yönelik açıklamalarını içe sindirmek çok zor.

“Biz de eleştiriyoruz, onlar da böyle ileri geri konuşuyorlar” diye bu tür açıklamaları sahiplenecek değiliz.

Her şeyden önce böyle bir sahiplenmeyi kendimize yakıştıramayız.

Mesela Trump yönetiminden bir ismin “Trump, Erdoğan’a meşruiyet verecek, göreceksiniz büyük değişiklikler olacak” şeklindeki açıklamasını da kabullenmeyiz.

Trump kim oluyor ki Cumhurbaşkanı Erdoğan’a meşruiyet versin!

Bu ne kadar çiğ bir söz, ne kadar ham bir kelam?

Sanırız Trump yönetimindeki kimi isimlerin ağızlarından çıkan lafları kulakları duymuyor olmalı.

Galiba öyle gelişigüzel konuşuyorlar.

Hele Trump yönetiminin Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bir açıklaması sonrasında “Türkiye ile birlikte pek çok ülke işlerimize dâhil olmak için yalvarıyorlar” şeklinde sözler sarf etmeleri asla kabullenilemez.

Umarız bu tür münasebetsiz açıklamalara hak ettikleri cevap onlara anında verilmiştir.

Evet, Türkiye ile Cumhurbaşkanı Erdoğan hakkında böyle ipe sapa gelmez laflar eden bir yönetimi dostumuz olarak görmek imkânsız.

Bu yönetimin başındaki ismi yani Trump’ı da aynı şekilde bir dost olarak kabul etmiyoruz.

Kendisini dost olarak görenlerin bize göre tek mazereti olabilir.

O da onların sadece köprüden geçinceye kadar ayıya dayı dediklerini düşünmemizden başka bir şey değil!

İnsanımızı rencide eden açıklamaların sahipleri elbette bizim dostumuz olamazlar!