Ekonominin gidişatı ile ilgili olarak birbirine zıt görüşler adına farklı açıklamalar yapılıyor!

Bir görüşe göre ekonomi farklı bir lige yükselmiş bulunuyor.

Böyle bir görüşe kulak misafiri olmak bile ne kadar güzel!

 “Demek ki ekonomi farklı bir lige yükseldiğine göre bu ekonominin içinde yaşayan bireyler olarak bizlerin de hayat kalitemiz yükselecek” diyoruz.

Ama bu sevincimiz çok sürmüyor.

Zira ekonominin gidişatı ile ilgili olarak bu görüşe çok zıt görüşler de ileri sürülüyor.

Ekonominin bırakın farklı bir lige yükselmesini, küme düşmesinin bile söz konusu olduğu dile getiriliyor.

Bunları duyunca yine zor günlerin bizleri beklediğini düşünüp kaygılanıyoruz.

Her iki görüşün kendilerine göre delilleri bulunuyor.

Biri ihracatın artmış olması ile övünüyor.

Diğeri ise dünyanın en pahalı ülkelerinden biri haline geldiğimizi hatırlatıyor.

Doğru, gerçekten de dünyanın en pahalı ülkelerinden biri haline gelmiş durumdayız.

Dünyanın pek çok ülkesinde üç beş dolara karnınızı doyurabilirken ülkemizde bu rakam on dolardan aşağı düşmüyor.

İhracatımızın artması ile övünenlerin yanı sıra enflasyon oranımız ile dünyanın en önde gelen ülkeleri arasında olduğumuzu dile getirenler de bulunuyor.

Dünyada enflasyonu en yüksek ülkeler arasındayız.

Yıllardır hep alınan önlemler sayesinde enflasyonun düşeceği söylenip duruyor.

Ama enflasyon Nuh diyor peygamber demiyor.

Şimdi 2027’lerde tek haneli enflasyonun yakalanacağı iddia ediliyor.

Yani daha uzun süre yüksek enflasyonun sıkıntıları çekilecek.

Biz bu iki görüş arasında kime inanmamız gerektiğini söylemeyelim, ona sizler karar verin.

Sizce hangi görüş daha gerçekçi?