Para, döviz, faiz, borç, bütçe, ihracat, ithalat, enflasyon ve de ekonomi

Bir gazetedeki bu ekonomi sayfasında ve bu sayfanın bir köşesinde yazı yazıyorsanız, her hafta bu kelimelerin geçtiği en az bir veya birkaç yazı yazma konumundasınız demektir. Çağımız ekonomi savaşları çağı ve bu savaşların en önemli aracı da para dediğimiz kâğıt parçası!

Dünyada ilk para çıkaranlar Lidyalılar yani Yahudilerdir. Altını sikke hâline getirdiler. Üzerine kaç gram olduğunu yazdılar. Çıkış o çıkış; altın değer olarak kullanılmaya devam ediyor

İlk kâğıt parayı çıkaranlar da Sasanilerdir. Devlet halktan vergileri topluyordu. Bu vergi para değil mal idi. Sonra bu malları satın alsınlar diye çek diye bir belge veriyorlardı. Bu Arapçaya cek veya şek olarak geçti, çünkü Araplarda ç harfi yoktur. Araplardan da çek olarak Batı ya geçti. Bankalar bugün hâlâ bu kelimeyi kullanıyorlar... Merkez bankaları da kâğıt parayı basıyorlar

*

Para dört fonksiyon ifa eder.

1. Para değer ölçüsüdür. Üzerinde yazılan malın karşılığı demektir. Halbuki tedavülde olan bugünkü paralarda böyle bir şey yoktur. Onun için günümüzdeki para kandırma aracı olmuştur.

2. Para mübadele aracıdır. Siz bir şeyi para ile satarsınız, başka bir şeyi onunla alırsınız. Paranın üzerinde karşılık yazılmamışsa o zaman para boştadır demektir.

3. Para aynı zamanda kredileşme aracıdır. Başkasına verir ve ona kullandırırsınız, sonra da siz alır kullanırsınız.

4. Para dördüncü olarak biriktirme yani tasarruf aracıdır.

Karşılıksız kâğıt para, çağımız dünyasını en büyük ve en önemli problemidir. Dolar ve döviz dendiğinde, ülkemiz ekonomisi açısından aklınıza ne kadar çok olumsuz şeyler geliyor, değil mi

Öyleyse, Napolyon un Para, para, para dediği bu önemli konuyu biraz açalım.

*

Para günümüzde en büyük sömürü aracı hâline getirilmiştir.

Karşılıksız para en büyük sömürü aracıdır.

Dolar bu karşılıksız para sömürüsünün başta gelen sembolüdür. Kâğıt para basan matbaa makinesini çalıştıranlar halkın bütün hayatına girmiş bulunuyorlar. Tüm insanlık bugün bu karşılıksız kâğıt para mekanizmasının ve sahtekârlığının esiridir. İnsanlar en hafifinden ahmakça denilebilecek şekilde ABD merkezli para hortumuna bağlanmışlar ve canla  başla sömürgeci para babalarına yani Amerika daki iki yüz Yahudi aileye hizmet ediyorlar...

Bugünkü insanların tanrısı para olmuştur.

Herkes paranın peşinde koşuyor. Herkes para ile her türlü sorunlarını çözeceğini sanıyor. Akıl tutulması derekesinde faizli dış borçlanma peşinde koşanlar, adeta Allah tan ve O nun yeryüzündeki halifesi olan halktan/topluluktan başka tanrı edinen zavallılar gibidirler...

Parayı borç verenler ne yapıyor

Borç verenler doları önce sana borç olarak veriyor, sonra onunla senin her şeyini alıyor. Halbuki sen devlet olarak "Ben ülkemde kendi paramdan başkasını kabul etmem" diyeceksin. Sen Merkez Bankası nda doları bile alıp satmayacaksın. Bir ülkede altın ve ülke parasından başka para geçerli olmamalıdır. Ancak altın karşılığı para geçerli olabilir.

Sahte parayı devlet nasıl olur da güvece altına alır Kalpazanlarla bu paraları güvence altına alanlar arasında fark var mıdır Bunlar da karşılıksız para çıkarıyor, onlar da! 

*

Paranın dört önemli fonksiyonu vardır dedik: 1. Para değer ölçüsüdür. 2. Para mübadele aracıdır. 3. Para aynı zamanda kredileşme aracıdır. 4. Para dördüncü olarak biriktirme yani tasarruf aracıdır. Ancak, bugünkü zalim ve sömürücü dünya düzeni paranın bu fonksiyonları sağlıklı bir şekilde yerine getirmesine engel oluyor.

İnsanlığın hava gibi her nefeste muhtaç olduğu karşılığı olan kaydî para nın önemini zaman zaman bu köşede anlatıyor ve hatırlatıyorum. İnsanları bu sömürü çarkından kurtarmak adil ekonomik dünya düzeni ile mümkün olacaktır.  Bir gün bu gerçekleşir mi

Elbette, neden gerçekleşmesin

Yeter ki bunu düşünen ve isteyen irade oluşsun.