Ülke olarak pek çok sorunla karşı karşıya bulunuyoruz!
Son dönemlerde bu sorunlara bir yenisi daha eklendi!
Ülke siyasetçileri mahkeme kararları ile ilgili görüşlerini açıklarken verilen kararları tanımayacaklarını ilan etmeye başladılar.
Mahkemeler tarafından verilen her kararın doğru olduğu gibi bir iddianın sahibi değiliz.
Ama mahkemeler tarafından verilen kararlar yanlış bile olsalar onları tanımamanın sağlıklı bir yöntem olduğunu düşünmüyoruz.
Malumunuz olduğu üzre son günlerde ana muhalefet partisi CHP ile ilgili olarak mahkemeler birtakım kararlar veriyorlar.
Ana muhalefet partisi CHP’nin sözcüleri partileri aleyhine verilen bu kararları tanımadıklarını ifade ediyorlar.
Ana muhalefet partisi CHP sözcülerinin bu açıklamaları üzerine iktidar kanadından “mahkeme kararlarına uymak zorundasınız” uyarısı yapılıyor!
Biz de bu kanaatteyiz.
Mahkeme kararlarına uymak gerekir diyoruz.
Ancak ana muhalefet partisi CHP sözcülerinin ellerinde kuvvetli bir koz bulunuyor.
İktidar partisi AKP sözcülerinin daha önce mahkeme kararları ile ilgili olarak yapmış oldukları açıklamalardan örnekler sunuyorlar.
İktidar partisi AKP sözcüleri, vaktizamanında Anayasa Mahkemesi’nin kimi kararları ile görüşlerini açıklarken Anayasa Mahkemesi tarafından verilen kararlara uymayacaklarını ve saygı da duymayacaklarını dile getirmişler!
Ne hallere düştüğümüzü görüyorsunuz değil mi?
İktidar partisi sözcüleri, mahkeme kararlarına uymayacaklarını ve de saygı duymayacaklarını beyan ediyorlar.
Ana muhalefet partisi sözcüleri, verilen kararları tanımayacaklarını ilan ediyorlar.
Verdikleri kararlar iktidar ve ana muhalefet tarafından tanınmayan bir hukuk sistemi ile baş başayız.
Ülkeyi yönetenler mahkeme kararları hakkında böylesine iddialı açıklamalarda bulunurken, bu ülkede yönetilenlerden mahkemelerce verilen kararlara uymaları nasıl beklenir?