Ders kitapları, dijital ortamda öğrencilere açıldı

İstanbul Üniversitesi Yükseköğretim Kurumları (YÖK) Dersleri Projesi kapsamında İÜ AUZEF’in bünyesinde yer alan 47 programdaki 900’ü aşkın ders kitabını dijital ortamda öğrencilere açtı.

İstanbul Üniversitesi (İÜ) Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Levent Şahin, Yükseköğretim Kurumları (YÖK) Dersleri Projesi kapsamında İÜ AUZEF’in bünyesinde yer alan 47 programdaki 900’ü aşkın ders kitabını Türkiye’deki tüm öğrencilerin hizmetine sunduklarını bildirdi.

Yükseköğretim Kurumu, 2020 yılı hedefleri arasında yer alan “YÖK Dersleri Projesi” kapsamında, üniversiteler tarafından üretilen dijital ders içeriklerini “Yükseköğretim Kurumları Dersleri” adı verilen web ara yüzünde 23 Mart itibarıyla üniversite öğrencilerinin erişimine sundu. Öğrenciler, platformun ana sayfasında sol tarafta yer alan ana menülerde “Fakülte/MYO/Lisans Tamamlama/Ortak Dersler/Dijital Eğitim Dersleri” ana başlıklarına giriş yapıp, ilgili programlardan birini seçerek o programa ait kitaplara dijital ortamda anında erişebiliyor. İlk aşamada bu platformda, İstanbul Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi’nin dijital ders içerikleri yer alıyor. YÖK Dersleri Platformu’nun, kısa süre içerisinde diğer üniversitelerin de katkılarıyla hem “program ve ders sayısı” hem de “dijital içerik çeşitliliği” açısından daha da geliştirilip zenginleştirilmesi hedefleniyor.

“Açık bilim ve açık erişim” vizyonu açısından önemli ve yerinde bir hamle”

İstanbul Üniversitesi (İÜ) Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Levent Şahin, YÖK Dersleri Projesi’ni ve bu proje kapsamında öğrencilere açtıkları dijital ders içeriklerini AA muhabirine değerlendirdi. Projenin, YÖK’ün sahip olduğu dijital dönüşüm çerçevesindeki “Açık bilim ve açık erişim” vizyonu açısından oldukça önemli ve yerinde bir hamle olduğunu belirten Şahin, İstanbul, Anadolu ve Atatürk üniversitelerinin Açıköğretim Fakülteleri bünyesindeki ders kitaplarının bir platform altında toplanmasıyla başlayan bu projenin, ilerleyen dönemlerde diğer üniversitelerin de yapacağı katkıyla çok daha güçlü, dinamik ve zengin bir hal alacağını söyledi. Bu projenin amacının, tüm bölümlerde okuyan öğrencilere kusursuz bir tecrübe yaşatmak olmadığını dile getiren Şahin, “Zaten tüm bölümlerde okuyanları kapsayacak bir eğitim portalının oluşturulması çok da mümkün değil. Bununla birlikte ağırlıklı olarak sosyal bilimler alanında yoğunlaştığı bilinen bu eğitim içeriklerinin takibinin, okunmasının ve analizlerinin yapılmasının sosyo-kültürel anlamda yararlanıcılarına zenginlik katacağı aşikar.” değerlendirmesini yaptı.

28 Mar 2020 - 04:30 - Kültür-Sanat


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.