Bir aktöre rol icabı general kıyafeti giydirseler, sırf
elbisesi, omuzlarındaki yıldızlar ve şapkası ile o kişi gerçek general olmaz.
Önce gerçek general olacak, ondan sonra general
üniforması giyecektir.
Bir general, askerî birlikteki vazifesinin başına sivil
kıyafetle gitse, o da olmaz. Hem general olacak, hem de üniforma giyecek ama önce
mutlaka general olması gerekir.
İslam dininin, erkek veya kadın olsunlar, Müslümanlara
giyim kuşam serpuş konusunda bazı emirleri, yasakları, öğütleri, tavsiyesi
vardır. Müslüman bu konuda başıboş bırakılmamıştır. İslamda kıyafet konusunda
başıbozukluk yoktur.
Lakin her hâl ü kârda dış görünüş, elbise esas ve cevher
değildir, ârazdır.
Önce Müslüman olacak, sonra kılığını, kıyafetini,
şeklini, rengini İslama uyduracaktır.
Din alimini, fakihi, tarikat şeyhini, dervişi öyle yapan
kıyafeti değildir. Bostan korkuluğuna cüppe giydirseler, başına sarık
geçirseler alim olmaz, fakih olmaz.
Alim önce, okunması gerekli din ilimlerini öğrenecek,
icazet alacaktır ki, alim olsun. Fakih de öyle.
Tarikat şeyhini şeyh yapan tacı ve hırkası değildir.
İlmi, irfanı, icazeti, hizmetidir.
İslam kadını da böyledir. İslam kadını olacaktır ki,
tesettürünün bir manası ve kıymeti olsun.
İslamda tesettür hür kadınlara mahsustur. Kölelerin
tesettüre girmesi gerekmez.
Elma cevherdir, onun büyük veya küçük, sarı yeşil veya
kırmızı, kokulu ve kokusuz, taze veya bayat, sulu veya susuz olması ârazdır.
Ârazların var olabilmesi için cevherin olması gerekir.
İslam kadını kendi kendine olmaz. İslam kadını aile
terbiyesiyle, İslam eğitimiyle, (olumlu manada) toplum baskısıyla, ilimle
irfanla, yönlendirmeyle yetişir.
Tesettür ikiye ayrılır: Kur ana, Sünnete, Şeriata, İslam
medeniyetine uygun düzgün tesettür. Bir de ona paralel şeytanî tesettür.
Birincisine girenler İslam kadını olur, ikinciler Süslüman olur.
Müslüman erkeklerin de islamî kıyafetleri, serpuşları
olması gerekir. Bu, elbette bundan üç yüz sene evvelki Yeniçeri veya Bostancı
kıyafeti olmayacaktır. Lakin İslam kıyafeti olacaktır. Şehirli yüksek tabaka
için İstanbuline benzeyen ceketimsi bir şey ve başa geçirilen küçük bir kalpak,
fesimsi bir serpuş, bir arakiye düşünülebilir.
Resulullah Efendimiz (Salat ve selam olsun ona) bizi
kafirlere benzemek konusunda uyarıyor, bir topluma benzeyen onlardan olur
buyuruyor.
Yaz geldi, Cuma namazlarında camilerde çok acayip
kıyafetler görüyorum. Müslüman bir genç kısa kollu bir tişört giymiş, üzerinde
resim ve İngilizce yazı var, işte bu, İslama cami âdâbına uymaz.
Türkiye Müslümanları gerek erkek, gerekse kadın
kıyafetinde ve bilhassa serpuş konusunda büyük bir bocalama içindedir.
Bu bocalamanın ana sebebi, ilim irfan sanat medeniyet
yüksek kültür eksikliğidir.
İslamî kılık kıyafet, serpuş meselesi kırsal kesim, taşra
kültürüyle halledilemez.
Geçenlerde bir hocalar toplantısı fotoğrafı gördüm. Yirmi
kişi kadardı. Hepsi avrupaî kıyafet içindeydi, hiçbirinin başında bir imame
veya serpuş yoktu. Hoca oldukları anlaşılmıyordu. Garipsedim, üzüldüm.
Yakub Kadrinin 1915 te yazdığı Çarşafa ve Peçeye Dair
başlıklı yazısını okumadan, İslam tesettürünün estetik boyunu anlamak mümkün
değildir. O, bunu dinî duygular ve heyecanla kaleme almamış, bir estet olarak
telif etmiştir.
Seyyid ve şerif olmayan bir zatın seyyidlere ve şeriflere
mahsus sarık sarması yakışık almaz.
Ulema sınıfına mensup olmayan, icazeti bulunmayan bir
kimsenin ulema sarığı sarması da uygun değildir.
Bir ara İstanbul daki selatin camilerinden birinin
tuvaletini işleten biri vardı. Sırtında beyaz bir cüppe, başında itinayla
sarılmış bir ulema sarığı. Bilmeyen onu şeyhülislam sanırdı
Sıradan bir Müslümanın başı açık namaz kılması Sünnete ve
âdaba aykırı olur.
Tesettür kıyafetini, aklı fikri sadece para olan
bezirganların elinden kurtarmak şarttır.
Tesettür defileleri İslama uymaz. Bir hafta önce bikini
mayolar teşhir eden mankenler, bir hafta sonra tesettür kıyafetiyle podyumları
titretiyor
Erkek ve kadın kıyafetlerini, serpuş meselesini,
kültürleri ve estetik boyutları Batılılarınkinden üstün, İslam medeniyeti ile
medenî yüksek vasıflı güçlü Müslümanlar halledebilir.
Kılık kıyafet, tesettür, serpuş sadece dinî değildir.
Aynı zamanda sanatla ilgisi vardır. Bunlar, gelişmiş bir sanat boyutuna sahip
olmayan hizmetkarlar ve heveskarlar tarafından başarılı bir çözüme
ulaştırılamaz.
Yakın tarihimizde rejim terörü ile bu konuda büyük ârızalar,
kazalar, kopukluklar olmuştur. Bunların tamiri ve telafisi Süslüman zihniyeti
ile mümkün değildir.
Asıl fazilet=üstünlük düşmanın takdir ve kabul ettiğidir.
Öyle islamî kıyafetler serpuşlar çıkartmalıyız ki, Avrupalılar hayran kalsın,
taklit etsin.
Bunu yapamazsak bugünkü gibi bocalayıp duracağız.
29.05.2015