Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ Hacı Bektaş Veli yi anma

törenlerinde kendisine yumruk atan kişinin tutuksuz yargılanmak üzere serbest

bırakılması üzerine çok kızmış ve Bir hâkim, savcı yumruk yediği zaman

özellikle takip edeceğim, ne oluyor bakalım tutukluyor mu diye tepkisini

ortaya koymuştu!

İlk etapta biz de olaya çok bozulmuş ve bir devlet

adamına aleni saldıran kişinin tutuksuz yargılanmak üzere serbest

bırakılmasını yadırgamıştık!

Ama sonradan öğrendik bu serbest bırakma iktidarın

yaptığı bir yasal düzenleme sonucu gerçekleşmiş bulunuyor!

İktidar tarafından hazırlanan üçüncü yargı paketinde

Sadece adli para cezası gerektiren veya hapis cezasının üst sınırı iki yıldan

fazla olmayan suçlarda tutuklama kararı verilemez denilmiş olması tutuklamanın

önüne geçmiş!

Hâl böyle olunca Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ hükümet

üyesi olarak yaptıkları yasal değişikliğin farkında olmayan biri konumuna

düşmüş olmuyor mu

Önce yasa değişikliği yapıp tutuklamayı yeni hükümlere

bağlıyor sonra da bu yeni hükümler gereği kendisine saldıranı tutuksuz

yargılamak üzere serbest bırakan yargıçlara sitem ediyor!

Yaptığı yasal değişiklikten habersiz olmak durumu en

azından İslam İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri Ekmeleddin İhsanoğlu nun

Mısır konusunda izlediği pasif politika kadar eleştirilmeye layık bir tavır

değil mi

İhsanoğlu nun istifasını isteyenler acaba şimdi içine

düştükleri durum karşısında istifa müessesini hatırlayacaklar mı

Ben iktidar olarak yaptığım yasal değişiklikten habersiz

bir şekilde yargıçlara sitemde bulundum, bu gaf bana yeter deyip istifa ederek

bu habersizliği telafi etmeye çalışacaklar mı

Evet, iktidar sözcüleri yine Ne yaptıklarının farkında

olmayan kişiler gibi davranmaya devam ediyorlar!

Ve ancak kendilerine bir saldırı olduğu zaman gerçeklerle

burun buruna gelmiş olmanın verdiği rahatsızlık ile isyan ediyorlar!

Oysa bu ülkede kendilerinden önce nice doktor ve öğretmen

benzer saldırılara muhatap olmuşlardı!

Pek çok kamu görevlisi saldırganların hedefi haline gelirken

hiç oralı olmayan iktidar mensuplarının saldırı kendilerine yönelince isyan

etmeleri kabul edilebilecek bir davranış mı

İslam İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri ne Mısır

konusundaki pasifliği yüzünden istifa müessesini hatırlatanların içlerine düştükleri

bu durum karşısında sessiz kalmaları nasıl izah edilebilir

Bir iktidar mensubu düşünün ki bir yandan yasa

değişikliği yapsın ve bir yandan bu değişiklik gereği yasa hükümlerinin

uygulanmasından rahatsızlık duyarak yargıya sitem de bulunsun!

Bize kalırsa Başbakan Yardımcısı Bozdağ ın bu hâl

karşısında mutlaka bir şeyler yapmalıdır!