Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ Hacı Bektaş Veli yi anma
törenlerinde kendisine yumruk atan kişinin tutuksuz yargılanmak üzere serbest
bırakılması üzerine çok kızmış ve Bir hâkim, savcı yumruk yediği zaman
özellikle takip edeceğim, ne oluyor bakalım tutukluyor mu diye tepkisini
ortaya koymuştu!
İlk etapta biz de olaya çok bozulmuş ve bir devlet
adamına aleni saldıran kişinin tutuksuz yargılanmak üzere serbest
bırakılmasını yadırgamıştık!
Ama sonradan öğrendik bu serbest bırakma iktidarın
yaptığı bir yasal düzenleme sonucu gerçekleşmiş bulunuyor!
İktidar tarafından hazırlanan üçüncü yargı paketinde
Sadece adli para cezası gerektiren veya hapis cezasının üst sınırı iki yıldan
fazla olmayan suçlarda tutuklama kararı verilemez denilmiş olması tutuklamanın
önüne geçmiş!
Hâl böyle olunca Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ hükümet
üyesi olarak yaptıkları yasal değişikliğin farkında olmayan biri konumuna
düşmüş olmuyor mu
Önce yasa değişikliği yapıp tutuklamayı yeni hükümlere
bağlıyor sonra da bu yeni hükümler gereği kendisine saldıranı tutuksuz
yargılamak üzere serbest bırakan yargıçlara sitem ediyor!
Yaptığı yasal değişiklikten habersiz olmak durumu en
azından İslam İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri Ekmeleddin İhsanoğlu nun
Mısır konusunda izlediği pasif politika kadar eleştirilmeye layık bir tavır
değil mi
İhsanoğlu nun istifasını isteyenler acaba şimdi içine
düştükleri durum karşısında istifa müessesini hatırlayacaklar mı
Ben iktidar olarak yaptığım yasal değişiklikten habersiz
bir şekilde yargıçlara sitemde bulundum, bu gaf bana yeter deyip istifa ederek
bu habersizliği telafi etmeye çalışacaklar mı
Evet, iktidar sözcüleri yine Ne yaptıklarının farkında
olmayan kişiler gibi davranmaya devam ediyorlar!
Ve ancak kendilerine bir saldırı olduğu zaman gerçeklerle
burun buruna gelmiş olmanın verdiği rahatsızlık ile isyan ediyorlar!
Oysa bu ülkede kendilerinden önce nice doktor ve öğretmen
benzer saldırılara muhatap olmuşlardı!
Pek çok kamu görevlisi saldırganların hedefi haline gelirken
hiç oralı olmayan iktidar mensuplarının saldırı kendilerine yönelince isyan
etmeleri kabul edilebilecek bir davranış mı
İslam İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri ne Mısır
konusundaki pasifliği yüzünden istifa müessesini hatırlatanların içlerine düştükleri
bu durum karşısında sessiz kalmaları nasıl izah edilebilir
Bir iktidar mensubu düşünün ki bir yandan yasa
değişikliği yapsın ve bir yandan bu değişiklik gereği yasa hükümlerinin
uygulanmasından rahatsızlık duyarak yargıya sitem de bulunsun!
Bize kalırsa Başbakan Yardımcısı Bozdağ ın bu hâl
karşısında mutlaka bir şeyler yapmalıdır!