Ülkemizdeki islamî hizmet ve faaliyetlerin mutlaka iyi ve
doğru şekilde yapılması, yürütülmesi gerekir. Bu iyiler doğrular nelerdir
1. Bugünkü kopukluk, irtibatsızlık, kargaşa, çok başlılık
ile elbette bir miktar hizmet edilir, ediliyor ama doğru dürüst, yeterli,
olması gerektiği gibi edilemez. Nitekim edilemiyor. Müslümanların mutlaka tek
bir Ümmet çatısı altında toplanmaları ve râşid bir İmama biat ve itaat etmeleri
gerekir. Bugün ne Ümmet birliği var, ne de râşid İmam. Mevcut durum bir
İslamcılıklar, cemaatler, fırkalar protestanlığıdır.
2. Bütün Ehl-i Sünnet ve Cemaat Müslümanlarının
müşterek=ortak mükemmel bir plan ve programı olmalı ve hizmetler ona göre
yapılmalıdır. Bugün Ümmet birliği, râşid İmam olmadığı gibi böyle bir program
da yoktur.
3. Din, İman, Kur an, Sünnet, Şeriat ve ahlak
hizmetlerini ve vazifelerini vasıflı, ehliyetli, liyakatli, güçlü, sahih
icazetlerle Resulullah Efendimize irtibatlı=bağlı başarılı elemanlar
yürütmelidir.
4. Maddî menfaat veya şahsî prestij, başkanlık emeli, ün,
alkış, nefsini tatmin etmek gibi şeytanî niyetler ve amaçlarla islamî hizmetler
ve faaliyetler alanına girmiş bütün muzır haşarat tasfiye edilmelidir. Onlar
hizmet ve faaliyetleri mıncıkladığı müddetçe kurtuluş, yücelme, hürleşme olmaz.
5. Hiçbir arivistin=ikbal avcısının hizmet perdesi
ardında din ve mukaddesat sömürüsü yapmasına için ve fırsat verilmemelidir.
6. İslamî kesimdeki her türlü holiganlık, militanlık,
fanatizm önlenmelidir.
7. Hır yıl islamî hizmet ve faaliyetler için milyarlarca
dolar toplanıyor. Bu paralar, son kuruşuna kadar planlı programlı etkili bir
şekilde harcanmalı; şu veya bu din baronun veya dinî bir sektin kaprislerine
alet edilmemelidir.
8. İslamî hizmetler ve faaliyetler hem İslam ı iyi bilen,
hem de çok geniş bir genel kültüre sahip ve çağı yakalamış süper kimseler,
elemanlar, kadrolar tarafından yürütülmelidir.
9. Hizmet ve faaliyet sahasında hiçbir cahile, bedevîye,
geri zekâlıya, beceriksize, sömürücüye, yarı mühtediye, kendisinde nifak
alameti bulunana, mütecahir fâsık ve fâcire, yiyiciye yer ve imkân
verilmemelidir.
10. İslamî hizmet ve faaliyetler Resulullah Efendimizin
(Salat ve selam olsun ona), Ashabının, Tâbiînin, Tebe-i Tâbiînin, Selef-i
Sâlihînin, her asırda gelmiş müceddidlerin, Evliyaur Rahmanın ahlakı ve
firasetiyle yürütülmelidir.
11. Bu hizmetlere bir ceketle başlayanlar, aradan yıllar
geçip çalışamaz hale geldiklerinde yine bir ceketli olmalıdır.
12. Ulvî hizmet ve faaliyetler süflî politikaya, şahsî
ihtiraslara, sekt fanatizmlerine asla âlet edilmemelidir.
13. Bütün hizmetler Büyük İslam Şûrasının ve Yeminli
Müfettişler Heyetinin denetiminde yapılmalıdır.
14. Yalan konuşan, iftira ve gıybet eden, böceklerle
tecessüs eden, fitne ve fesat çıkartan, nefs-i emarelerine mağlub ve esir olan
sefiller hizmete bulaştırılmamalı, ez kaza bulaşmışlarsa hemen kusulup ihrac ve
tard edilmelidir.
15. İslamî hizmet ve faaliyetlere hiçbir bid atçi ve
sapık karıştırılmamalıdır.
16. Farz namazları cemaatle kılmayanlara hizmet
ettirilmemelidir.
17. İslamî hizmet ve faaliyetler Sıddîk ve Fâruk
efendilerimizin ahlak ve karakteri ile yürütülmelidir.
18. Kendilerinde Ümmet birliği ve râşid İmama biat ve
itaat şuuru=bilinci olmayan sekter düşünceliler, iyi ve doğru hizmet edemez.
19. İslamî hizmet ve faaliyetlere hobi, kendini tatmin, boş
zamanlarını değerlendirme gözüyle bakanlar hizmet edemez, hizmetleri mıncıklar.
Müslümanlar, yukarıda ana hatlarını verdiğim şekilde
hizmet edip çalışmazlarsa toparlanamazlar, izzet ve zafer bulamazlar, islamî ve
şer î hürriyete kavuşamazlar. Bugünkü fetretin, kaosun, anarşinin,
İslamcılıklar Protestanlığının, din istismarının, plan ve programsızlığın,
ittihatsızlığın, İmamsızlığın sonu zillettir, mağlubiyettir, hezimettir,
felakettir.
Ümmet birliği, râşid İmam, müşterek plan ve program,
İslam ahlakı, İslam hikmeti, ihlas, istikamet, ehliyet ve icazet olmadan necat
ve felah bulacağımızı sananlara şaşmak gerekir.
(İkinci Yazı)
Liseli Süper Gençler Hangi Özel Dersleri Almalı
Liseli süper gençlerimizin iyi yetişmeleri için aşağıdaki
konularda ehliyetli ve icazetli üstad ve hocalardan ders almaları, dersler
bittikten sonra imtihan edilmeleri, sınavı geçtikleri takdirde kendilerine
(hangi konudaysa) icazet verilmesi gerekir.
(1) Hukuka başlangıç, hukuk kültürü. Mecelle-i Ahkâm-ı
Adliyenin kavaid-i külliye kısmının şerhli şekilde okutulması. Şeriat hukuku.
Frenk hukukunun yetersizliği vs. İlahî İslam hukukun üstünlüğü ve meziyetleri.
(2) Mimarlığa ve şehirciliğe giriş. Müslümanın evi mal
değil, öncelikle yuvadır.
(3) Estetik, sanat, güzellik dersleri.
(4) Geleneksel islamî millî sanatlardan birinin mutlaka
öğretilmesi ve ürün verilmesi.
(5) Yarım yamalak değil, mükemmel Osmanlıca öğretilmesi.
(6) Latin ve İslam yazısının güzel inci gibi yazılması
için kaligrafi ve hat dersleri verilmesi.
(7) Eski İstanbul terbiyesi, nezaketi, kibarlığı, görgüsü
(Âdab-ı muaşeret), ahlakı, fazileti, edebi dersleri verilmesi. Bu derslerin
sonunda aha demeyecek, efendim diyecek, nice kabalıktan ve hoyratlıktan
kurtulup medenî ince Müslüman olacaktır.
(8) Giyim kuşam, davranış dersleri.
(9) Yeme içme, beslenme, sofra âdâbı, sağlıklı kalma,
kilo almama, İslam tıbbı dersleri.
(10) En önemlisi: İhlas dersleri.
(11) Lisanını
tutma, dil afetlerinden kurtulma, gıybet ve tecessüs etmeme dersleri.
(12) Ümmet birliği
ve râşid İmama biat dersleri.
(13) Günlük namazların farzlarını ehliyetli ve liyakatli
imamların ardında cemaatle kılmak gerektiği.
(14) İslamî hizmet ve faaliyetlerin zenginliğe, ticarete
ve benliğe âlet edilmemesi gereği.
Adam olmak, iyi ve vasıflı Müslüman olmak, ileride dine,
memlekete, halka, devlete (rejime değil!) hizmet etmek, ilahî rızayı kazanmak
isteyen liseli süper gençlerimizin bu küçük yazıyı dikkatle okumalarını tavsiye
ediyorum. Yukarıdaki konuların bazısını
(hepsini değil) İmam Gazalî nin İHYÂ isimli büyük kitabında bulabilirler.
İnternette Latin yazısını güzel yazma dersleri vardır. Hüsn-i hat sanatını bir
hattattan ders alarak öğrenebilirler. MEB Osmanlıca kurslarına giderek mükemmel
Osmanlıca öğrenilebilir. Müslüman halktan her yıl milyarlar toplayan bazı şahıs
ve kuruluşlar, bu gibi konularda ciddî dershaneler açmalı, gençliğin iyi
yetişmesi için çalışmalıdır.
08.03.2015