Dünya malı hamalın sırtındaki yük gibidir. Hamalın

sırtındaki yük kendisinin olmadığı gibi sahibine ait olan mal da o hamala ait

değildir. Malım diyen kişi ile o mal mezar başına kadar gider. Taşıyanlar orada

onları bırakır, dönerler. Adam kabre konur. Malı bir türlü içeri almazlar.

Çünkü o malın sahibi o mezara konan değildir.

Benim dediği şeyin hamallığını yapmış, lâkin hayatta iken

bunun bir türlü farkına varamamıştır. Şimdi işin farkındadır ama iş işten

geçmiştir artık. Bundan sonra söz, nasihat ve vasiyet dinlememenin hesabı

vardır.

Eskiler dualarında sorgusuz sualsiz cennet isterlerdi.

Hayata ve mala bakış tarzları da bu isteklerinin olması içindi. Malım benim

canım demezlerdi. Öyle inanır, öyle yaşarlardı.

Menkıbelere bakın, böylelerinin hayat hikâyeleri önünüzü

aydınlatabilir. Onun için menkıbe okumayı önderlerimiz cemaatlerine,

müritlerine ve öğrencilerine kerrat defalar tavsiye etmişlerdir. Böylece

uyuyanlar uyanabilir, gafiller kendilerine gelebilirler.

Sahabe-i Kiram radiyallahu anhüm hazeratını, yaşam

tarzını, dünyaya bakış açılarını çok iyi öğrenmemiz lazım. Peygamberimiz

Efendimiz (s.a.v.), Onlar gökteki yıldızlar gibidir; hangisine tutunursanız

selamete erersiniz buyurmuştur.

Onlar, Peygamberimiz Efendimiz (s.a.v.) i adım adım

izlediler. Gördüklerini, duyduklarını uyguladılar. Sahabe-i Kiram radiyallahu

anhüm oldular.

Sahabe bir kırıntı ekmeğe köpeklik yapmadı.

Dünya malının dünyada kaldıkları kadar lazım olacağını

bildiler. Ona tapınırcasına mahkûm olmadılar. Böylece kurtuluşa erdiler. Şimdi

sıra bizde. Yüz akıyla çıkabilecek miyiz bu şeytani mantığın işlediği bu

dünyadan.

Atalarımız dünyadan faydalanmanın yolunu yordamını

bulmuşlar. Söyleyenler ne güzel söylemiş:

Mal sahibi, mülk sahibi

Hani bunun ilk sahibi

Mal da yalan mülk de yalan,

Gel biraz da sen oyalan.

Oyalan da aldanma. Fare de bir lokma peynire aldanır.

Kapana hapsolur. Kendi eliyle ipini çeker. Aynen bunun gibi dünya malına

aldananlar da bu fare gibi olurlar. Kapana sıkıştıktan sonra anlamanın hiçbir

faydası olmaz. Ancak helâki sağlamış olur.

İnsanları yakalayacakları hayvanları tuzaklarla avlarlar.

Hayvanların hırsları onları malum sona taşır.

Ey insan dünya malı bir imtihandır. Hırsın sana tuzak

olmasın. Geçici şeylere aldanma. Kur an ve sünnetin haberlerine kulak tıkama.

Şeytan seni aldatmasın. Şeytan kapanın içindeki peynir misali hırslarınla seni

aldatmasın. İşte bunu anlaman senin için imtihan sonucu olacaktır. Daha ne

diyelim.