2021 ajandasında ilk ay biterken geçen dört haftanın analizi önem taşır. İlk hafta hedeflerin gerçekleşme oranı, ikinci hafta ile karşılaştırıldığında performans da ölçülebilir. Üçüncü haftaya hedefleri revize imkânı veren bu analiz son haftaya odaklanmayı da sağlar. Ajanda yönetimi ile zamanı nasıl değerlendireceğini belirleyen yöneticiler böylece sorgulama yeteneğini de geliştirir.

Analitik Düşünce

Bütünü parçalara ayırarak  detaylara ve tahlillere dayalı çalışmaları içeren analiz, 12 ay ve 52 haftaya bölünen ajanda yönetimi için çok etkilidir. Bu etki haftalar karşılaştırılırken performansa, aylar karşılaştırılırken de sistematik düşünceye dönüşür. Böylece karşılaşılan sorunları çözebilmek için, probleme neden olan öğeler değerlendirilir ve elde edilen bilgilerle birleştirilerek çözüme ulaşılır.

Bir hedefin ya da sorunun haftalara düşen paylarını ve ilişkilendirilmesi gereken kısımlarını fark etmek önemli bir yöneticilik deneyimidir. Analitik düşünen yöneticiler bu deneyimle bir problem olmasa dahi gerekli yenilik ve geliştirmeyi başarır. Çünkü sorguladıkça daha az hata yapmayı ve daha etkili kararlar alabilmeyi öğrenir.

Farklı Bakış

Ocak ayının analizini yaparak kendinizde ve ortamınızdaki bilgi ve becerileri fark ettiniz mi? Yenilikleri tespit etmek, karar süreçlerine analitik bilgilerle katılmak kolaylaştı değil mi? Çünkü farklı bir bakış açısı kazandınız. Artık önemli sorunlara çözüm getirecek fikirler üretmeye odaklanıyorsunuz. Ve konuları önem sırasına göre önceliklendirmekte zorlanmıyorsunuz.

Hangi faktörlerin daha verimli üretim ve daha performanslı çalışma sağlayacağını daha iyi görüyorsunuz. Hangi faktörlerle çalışma standardınızı yükselteceğinizin, hangi faktörlerle yarışta ipi göğüsleyeceğinizin farkındasınız. Çünkü hangi engeli ortadan kaldırdığınızda hangi fırsatın doğacağına yönelik bakış açınız genişledi.

İyi Örnekler

Yaptığınız analiz sayesinde hedefe ulaşma sürecinde anahtar yaklaşımlara sahipsiniz. Yönetim ve üretim döngülerini kısaltacak hızlı aksiyonları düşünmektesiniz. Katkı üretmek için ekosisteminizdeki tüm paydaşlarla daha fazla iletişim kurmayı planlıyorsunuz. Çünkü etkinizi artıracak iyi örneklere daha fazla yer veren Şubat ajandanızı da hazırladınız!

Analizlerden senteze ulaştıkça sunduğunuz değeri, markanızı ve kampanyalarınızı değişen ihtiyaçlar doğrultusunda güncellemeye çalışmak kaçınılmazdır. İster kuruluş, ister firma yöneticisi olun yaptığınız her analiz, veriye dayalı aldığınız her karar bulduklarınıza hız katar, aradıklarınıza yol gösterir. Şubat ajandasında https://twitter.com/veliibrahimsosyal medya hesabımızda parçalardan bütüne sürekli analiz için buluşalım.