Ülkemizde işsizliğin her kesimde had safhada olduğunu

bilmekteyiz. Bu konunun engelliler cephesinde daha fazla olduğu da bir

gerçektir.

Engelli istihdamı kamuda % 4, özel sektörde ise % 3

oranında uygulanmakta. Şayet uygulanmazsa cezai müeyyide söz konusudur. Bu

söylediklerimiz kanun gereğidir.

Lakin gerek EKPSS yani Engelli Kamu Personel Seçme

Sınavı, gerek de ilkokul mezunları için kura çekme yöntemi ile atama yapılması,

engelli camiası arasında torpil oluyor endişesini yaşarlar kendi aralarında çok

da tartışırlardı.

Biz de bu konuya gerek doğrundan veya dolaylı olarak

vakıf olmamız ve temsil ettiğimiz dernek üyelerinin, hatta üyemiz olmayan bütün

engellilerin hak ve hukukunu korumak adına bir takım çalışmalar yapmaktayız.

En son 20 Mayıs 2015 tarihinde yapılan kura çekimi yöntemiyle

atama Başbakanın da katılmasıyla yapıldı. Orada bizzat bulunmakla bu husustaki

endişelerimiz bir kat daha arttı. Zira burada nasıl bir uygulama yapıldı ki,

kurada çıkanın salonda olduğu bilinerek sahneye çağrıldı. Bize göre bunun bir

izahı yok. Atamalar yapıldıktan sonra bize gelen telefonlarda, başkanım, bana

yine çıkmadı, diyenler bir hayli fazlaydı.

Hakikaten araştırdık, baktık ki evet, bir iki tanıdık

atama AKP linin çocuğu veya yakını. Yani AKP ye uzak duranların hiçbirinin

yıllardır kurada adı çıkmıyor. Demek ki burada engellilerin duydukları kaygılar

ve endişeler boşuna değil!..

Biz diyoruz ki yeter artık, engellilerin üzerinde bu

insanlık dışı uygulamalara son verilsin. Engelliler arasında haksızlık olmasın.

Zira engellilere hizmet ettiğini her fırsatta haykıran iktidar öyle anlaşılıyor

ki yandaşlarına hizmet ediyor.

Haksızlığa uğrayan engellilerin ahı iktidarı tahtından

edebilir.