Ülkemizde işsizliğin her kesimde had safhada olduğunu
bilmekteyiz. Bu konunun engelliler cephesinde daha fazla olduğu da bir
gerçektir.
Engelli istihdamı kamuda % 4, özel sektörde ise % 3
oranında uygulanmakta. Şayet uygulanmazsa cezai müeyyide söz konusudur. Bu
söylediklerimiz kanun gereğidir.
Lakin gerek EKPSS yani Engelli Kamu Personel Seçme
Sınavı, gerek de ilkokul mezunları için kura çekme yöntemi ile atama yapılması,
engelli camiası arasında torpil oluyor endişesini yaşarlar kendi aralarında çok
da tartışırlardı.
Biz de bu konuya gerek doğrundan veya dolaylı olarak
vakıf olmamız ve temsil ettiğimiz dernek üyelerinin, hatta üyemiz olmayan bütün
engellilerin hak ve hukukunu korumak adına bir takım çalışmalar yapmaktayız.
En son 20 Mayıs 2015 tarihinde yapılan kura çekimi yöntemiyle
atama Başbakanın da katılmasıyla yapıldı. Orada bizzat bulunmakla bu husustaki
endişelerimiz bir kat daha arttı. Zira burada nasıl bir uygulama yapıldı ki,
kurada çıkanın salonda olduğu bilinerek sahneye çağrıldı. Bize göre bunun bir
izahı yok. Atamalar yapıldıktan sonra bize gelen telefonlarda, başkanım, bana
yine çıkmadı, diyenler bir hayli fazlaydı.
Hakikaten araştırdık, baktık ki evet, bir iki tanıdık
atama AKP linin çocuğu veya yakını. Yani AKP ye uzak duranların hiçbirinin
yıllardır kurada adı çıkmıyor. Demek ki burada engellilerin duydukları kaygılar
ve endişeler boşuna değil!..
Biz diyoruz ki yeter artık, engellilerin üzerinde bu
insanlık dışı uygulamalara son verilsin. Engelliler arasında haksızlık olmasın.
Zira engellilere hizmet ettiğini her fırsatta haykıran iktidar öyle anlaşılıyor
ki yandaşlarına hizmet ediyor.
Haksızlığa uğrayan engellilerin ahı iktidarı tahtından
edebilir.