MÂNEVÎ ticaret bakamından en kârlı işler şunlardır:

1. Henüz iman etmemiş olan Ümmet-i dâvet mensuplarının, en

uygun şekilde İslama, imana, Tevhid e, Kur ana çağırılması.

2. Mü minlerin (imanı olanların) imanlarının tashihi için

çalışmak.

3. Bütün Müslümanların, öğrenilmesi farz olan ilmihal

bilgilerini doğru olarak ve yeterli derecede öğrenmeleri için çalışmak.

4. Beş vakit namazın dosdoğru kılınması için çalışmak.

5. Hür ve mukim erkeklerin, farz namazları, arkalarında

namaz kılınabilecek icazetli ve muttaqi imamların ardında cemaatle kılmaları

için çalışmak.

6. Kur anı öğretmek.

7. Bütün Müslümanların tek bir Ümmet çatısı altında

toplanmaları, birlik ve beraberlik içinde olmaları için çalışmak.

8. Her Müslümanın, zamanın İmam-ı Kebirine (Halifesine) biat

ve itaat etmesi için çalışmak.

9. Ehl-i Sünnet ve Cemaat için çalışmak. Bid atleri, dalalet

fırkalarını red, cerh, tekzip etmek, dışlamak.

10. Müslümanların birbirlerine kardeş olması, aralarında

sıkı uhuvvet bağları bulunması, tesanüd ve vifak, ittihad-ı İslam için

çalışmak.

11. En istidatlı, en zeki, en kabiliyetli, cevheri en

değerli, en vasıflı, en ihlaslı gençlerin; öncelikle subay, sonra öğretmen ve

din görevlisi (hademe-i hayrat) olup; dine, millete, vatana, devlete (kötü

düzene değil), insanlığa hizmet etmesi için çalışmak.

12. İnsanları, dünya hizmet ve vazifelerini güzelce yapar

oldukları halde âhirete yönlendirmek.

13. İslam ahlakının prensiplerine uyulması, toplumun ahlaklı

ve faziletli temiz bir İslam toplumu olması için çalışmak.

14. Bütün Müslümanlara İslam ve Kur an yazısını öğretmek.

15. Ticaretlerin en rezili ve kötüsü olan din sömürüsü,

mukaddesat bezirgânlığı ile mücadele etmek.

16. İş, ticaret, iktisat, çalışma hayatında İslam, Kur an,

Sünnet, Şeriat hükümlerinin ve ahlakının geçerli olması, Fütüvvet kültürünün

hakimiyeti için çalışmak.

17. Müslümanlara Kur anın hükümlerini, emirlerini,

yasaklarını, öğütlerini öğretmek ve bunların hayata geçirilmesi için çalışmak.

18. İslam ve iman kardeşliğine zarar veren, Müslümanları

bölen, birbirlerine düşman eden, tefrikaya fitneye fesada sebep olan şeytanî

meşreb ve cemaat holiganlığı ve ruhbanlarınerbab haline getirilip

putlaştırılması ile mücadele etmek.

19. Halka ve bilhassa gençliğe ihlas dersleri vermek, ihlası

öğretmek, ihlaslı olmaları için çalışmak.

20. Öncelikle lise ve üniversite tahsili yapan bütün

Müslümanlara yüksek İstanbul İslam kültürü, görgüsü, nezaketi, zarafeti,

kibarlığı, mürüvveti öğretmek.

21. Müslümanların şifahî bedevî kültürden yazılı medenî

yüksek İslam kültürüne geçmesi için nasıl çalışmak gerekiyorsa öyle çalışmak.

22. Müslüman gençleri, İslamdan kopmuş gençlerden daha

bilgili, daha kültürlü, daha ahlaklı, daha güzel, daha vasıflı olarak

yetiştirmek.

23. Para, zenginlik, lüks, israf, şatafat, gösteriş câhilî

kültüründen; kanaat, tevazu, hasbîlik, kendini ve haddini bilme, efendilik

islamî kültürüne yönelmek.

24. Haram yenmemesi, haram kazanç elde edilmemesi, helale

yönelik olunması için çalışmak.

25. İslamî kesime sızmış olan arivistlerin, soytarıların,

hokkabazların, şarlatanların, yarı mühtedilerin, münafıkların, geri

zekalıların, rezillerin, dini imanı para ve benlik olanların; maskelerinin düşürülmesi

ve Ümmet bünyesinden tard edilmeleri için çalışmak.

26. İslam kadın ve kızlarının Kur ana, Sünnete, Şeriata

uygun tesettüre bürünmesi için çalışmak.