Beşiktaş ın hazırlık maçlarından hiç bir şey anlamadığımı
yazmıştım haftalar önce Çünkü maçların oynandığı yerler stattan öteye bir
mahalle sahası görüntüsündeydi. Doğru dürüst bir çekim olamıyordu doğal
olarak... Yer kamerası bana hiç bir sağlam veri sunamıyordu.
Ama ne zamanki Beşiktaş, Trömsö ye yenildiği maç dahil,
ilk lig maçını oynadıktan sonra bende şöyle bir görüş oluşmuştu: Bu Beşiktaş
şampiyonluğun en güçlü adayıdır... Bunu da sizlere daha o zamanlar yazmıştım.
Hatta bazı okurlar ve dostlardan da biraz erken olmadı mı tepkisini de
almıştım. Ben de kendilerine, Rijkaard, Galatasaray a beş maçta on beş puan
kazandırdığında, Rıdvan Dilmen de kendi sesi kendi görüntüsünden , Lig bitti,
ikinciye bakalım demesine rağmen, bendeniz Galatasaray ın sekizinci
olabileceğini iddia etmiştim. Sonra ne oldu Benim dediğim çıktı. Bugün de
Beşiktaş için bu sütunlarda ne yazmıştım Şunu: Şayet Bursa ve Galatasaray
maçlarını kazanırsa, ligi uzak ara şampiyon bitirir. Neden mi
Bir kere kadro takviye edilmiş ve genişletilmiştir. Ligle
beraber Avrupa Kupası nda oynanan iki maçta, takımın topluca oynamaya yatkın
bir hale geldiğini, dolasıyla herkesin birbirini tamamlamaya başladığını
vurgulamıştım. Kaleci Tolga nın klası ile kontenjanın kalede kullanılmayacağı
bir avantajdı. Serdar ın durumu da aynı yararı sağlayacaktı. Atiba zaten yılın
en iyi transferi idi. Böylece Fernandes de daha rahat edecekti. Gökhan sürati
ve top taşıması ile önde tutunma işini gerçekleştirirken, geçen sezondan flaş
yapan Olcay, Oğuzhan, Veli sivrileceklerdi. Escude için bu ne biçim oyuncu
diyen büyük futbol bilginlerimiz da tıpkı Muslera da olduğu gibi yeni bir ders
alacaklardı. Çok da yedekli iyi bir santrfor takımı vardı Beşiktaş ın... Bursa
maçındaki yeni sol bek, oynamayan birçok ilk on bir kalitesindeki oyuncuları
daha sonra sayarız.
Tamam, Bursaspor o orta sahası ile direnemeyecekti. Öyle
de oldu. Bu yüzden de savunması çökecekti. Öyle de oldu. Ama Beşiktaş takımı da
top oynadı. Attığından daha çok kaçırdı. Golleri bir kenara bırakalım, hatta
maçın net skorla kazanılmasını da öyle... Nereye mi bakalım Beşiktaş, takım
olarak oynuyor. Öyle savunuyor, öyle karşılıyor,.. Öyle hücum ediyor. Demek ki
şu anda en iyi takımımızdır.
Tekrar ediyorum, önümüzdeki hafta Galatasaray maçı da
kazanılırsa, Biliç le Beşiktaş şampiyon olur. Bir tek engel kalır. O da işlemin
tamamlanmış sayılıp gevşeme... Buna Biliç izin verir mi Sanmam... Ama bir
engel daha kalır. O da, Terim in Milli Takım a geçişi ile yara alan Galatasaray
bu engel olamaz. O halde Bir yerlerdeki saltanat sürerse, işte en büyük
tehlike o olur. Nasıl mı Erzurum daki hocaya sorunuz!
Şimdi oturup, ligde yara alan Galatasaray ın, dev rakibi
Real Madrid i yenmesine dua edelim veya en azından puanını bu rakip karşısında
kapsın diyelim.