Yeni ders yılının başlaması ile birlikte büyük

şehirlerimiz de trafik çilesi yeniden yaşanır hale geldi!

Bu hali en güzel anlatan haber başlığı bize göre şu:

Okullar açıldı, yollar kapandı!

Evet, büyük şehirlerimizde okullar açılınca yollar

kapanıyor ama ülkeyi idare etmekte olanlar henüz bu sorunun çözümü için

kafalarını hiç yormuyorlar!

Ne yaparız, nasıl yaparız da bu sorunu hallederiz

gibisinden bir dertleri hiç yok gibi görünüyor!

Onlar hâlâ çılgın projelerin peşindeler!

Çılgın projeler yani büyük şehirleri daha da büyütecek ve

iyiden iyiye yaşanmaz hale getirecek projeler!

Oysa büyük şehirleri daha da büyütecek çılgın projeler

yerine büyük şehirleri küçültecek akıllı uslu projelerin peşinden gitseler çok

daha hayırlı bir hizmet yapmış olacaklar!

Okullar açılınca yollar nerelerde kapanıyor

Büyük şehirlerimizde, değil mi

Özellikle de İstanbul da!

Peki, 17-18 milyonluk bir İstanbul a çılgın projeler ile

daha da nüfus eklemek yerine yeni cazibe merkezleri oluşturarak nüfusu belli

bir oran da azaltılmaya çalışılsa fena mı olur

Yani İstanbul a nefes aldırılmaya çabalansa!

Ne güzel olur ama ülkeyi yönetenlerin henüz bu yönde

atılmış tek adımları yok!

Evet, bir gün herkesin aklı başına gelecek ve Biz ne

yaptık diye dizlerini dövecekler ama şimdi ne yaptıklarının farkında olmadan

doludizgin gidiyorlar!

Kuşkusuz şehirler büyüdükçe rant kaynakları da büyüyor!

Ve bu kaynaklar ile siyasiler kendi zenginlerini

oluşturuyorlar!

Ama bu büyük şehirlere yapılan en büyük kötülük!

Başta İstanbul olmak üzere Ankara ve İzmir gibi büyük

şehirlere yapılacak en büyük iyilik bu şehirlerin nüfuslarını azaltacak

önlemlerin biran önce alınmasıdır!

Birer, ikişer milyon nüfusları olan kentlerimizde büyük

şehirlerde yaşanmakta olan sorunların hangisi yaşanıyor

Hiçbiri yaşanmıyor!

O halde beşer, onar milyon nüfuslu şehirler yerine daha

mütevazi nüfuslara sahip şehirlerin oluşması hızla teşvik edilmelidir!

Şayet böyle yapılacak olursa o zaman pek çok sorun

kendiliğinden ortadan kalkacaktır!

Çünkü böyle bir sorunun oluşması için uygun zemin

oluşmayacaktır!

O zaman da okullar açılınca yollar kapanmayacaktır!

Ülke yönetiminde söz sahibi olanların biran önce bu

gerçeği görmeleri gerek!

İçinde yaşanması imkânsız hale gelen büyük şehirler

yerine huzur içinde yaşanacak küçük şehirlere olan ihtiyaç artık fark

edilmelidir!