Coca Cola, tarihinde ilk kez Top 10 a giremedi.

Geçtiğimiz günlerde dünyadaki en değerli markalarla ilgili yapılan bir

çalışmanın sonuçları yayınlandı. Buna göre Coca Cola, dünyada en değerli 100

marka listesinde, tarihinde ilk kez Top 10 da yer almadı. En değerli markalar

sıralamasında bugüne kadar hep üst sıralarda yer alan Coca Cola, artık listenin

gerilerine düşmeye başladı.

Şimdi diyeceksiniz; Coca Cola nın marka değerinden, Top

Listesi ndeki sıralamasından bize ne diye. Ama öyle değil. Bu haber sizi,

bizi, hepimizi ilgilendiriyor. Daha düne kadar dünyanın en değerli markası

olarak bilinen ve Top 10 dan hiç düşmeyen Coca Cola nasıl olur da itibar

kaybetmeye başlar! Onun için Coca Cola yı o itibarlı günlerine tekrar kavuşturmak

için hepimize büyük görevler düşüyor!

Bunun yolu da Filistin den, Gazze den geçiyor. Ne alakası

var diyeceksiniz. Öyle bir alakası var ki, adamlar ısıtıp ısıtıp 1 yıldır aynı

haberi veriyorlar.

Neymiş efendim...

Coca Cola dan Filistin e dev yatırım!

Filistin e bir fabrika daha!

Coca Cola Gazze de fabrika açıyor! 

Coca Cola dan Gazze ye 20 milyon dolarlık fabrika!

Coca Cola nın bugüne kadar yaptığı yatırımların hiç

birisinin PR ı (Halkla İlişkiler) bu kadar yapılmamıştır! Gazze de yapılan

fabrika haberi, öyle bir servis ediliyor ki zannedersiniz ki Coca Cola değil

bir yardım kuruluşu. Coca Cola yaptırdığı fabrika ile Gazzelilere iş imkân

sağlamakla kalmıyor, deyim yerinde ise halkın her şeyi ile ilgileniyor. Sosyal

projeler düzenliyor, insani yardım çalışmaları gerçekleştiriyor hatta kan

bağışında dahi bulunuyor.

Şirketler elbette kendilerinin PR ını yapacaklar. Ben

burada bir çelişki görmüyorum. Ve artık bu günümüz dünyasının da bir

mecburiyeti.

Ancak benim dikkatimi çeken, işgal altında bulunan ve

terör devleti İsrail in yaşam hakkı tanımadığı Filistinliler üzerinden sağlam

bir PR işinin yapılıyor olması. İşte insanı da burası rahatsız ediyor. İsrail

bomba yağdırarak Filistin i ve Filistinlileri yok ederken, Amerika ve İsrail

ile özdeşleşmiş içecek markasının da yardım kuruluşu gibi PR ı yapılıyor.

Ve bu PR ile öyle bir şey amaçlanıyor ki asıl tehlikeli

olan da burası. Sadece İslam coğrafyasının değil insanlığın bir davası haline

gelen Filistin davası insanlığın elinden alınmak isteniyor. Çünkü bu PR ile

bilinçaltına öyle bir saldırılıyor ki; kardeşim siz burada Filistinliler için

Coca Cola yı boykot ediyorsunuz ama Filistin de Coca Cola üretiliyor mesajı

veriliyor. İşin daha da vahimi bilinçaltına, Filistinliler için

samimiyetsizler tohumu ekilmeye çalışılıyor.

Asıl üzücü olan ise, Filistin üzerinden yürütülen bu

çalışmaya devletin ajansının da alet olması...

Ama kaş yaparken göz çıkardıklarının farkındalar mı

acaba.

Filistin davası Müslümanların tek ortak paydası

Bir yıl önce gazetelerde çıkan haberlerle, Anadolu

Ajansı nın 9 Haziran da servis ettiği haberi yan yana getirin bir okuyun.

Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız

Evet, Müslümanların tek ortak paydası olan Filistin

davası, bir Cola ya kurban edilmemeli!