Coca Cola, tarihinde ilk kez Top 10 a giremedi.
Geçtiğimiz günlerde dünyadaki en değerli markalarla ilgili yapılan bir
çalışmanın sonuçları yayınlandı. Buna göre Coca Cola, dünyada en değerli 100
marka listesinde, tarihinde ilk kez Top 10 da yer almadı. En değerli markalar
sıralamasında bugüne kadar hep üst sıralarda yer alan Coca Cola, artık listenin
gerilerine düşmeye başladı.
Şimdi diyeceksiniz; Coca Cola nın marka değerinden, Top
Listesi ndeki sıralamasından bize ne diye. Ama öyle değil. Bu haber sizi,
bizi, hepimizi ilgilendiriyor. Daha düne kadar dünyanın en değerli markası
olarak bilinen ve Top 10 dan hiç düşmeyen Coca Cola nasıl olur da itibar
kaybetmeye başlar! Onun için Coca Cola yı o itibarlı günlerine tekrar kavuşturmak
için hepimize büyük görevler düşüyor!
Bunun yolu da Filistin den, Gazze den geçiyor. Ne alakası
var diyeceksiniz. Öyle bir alakası var ki, adamlar ısıtıp ısıtıp 1 yıldır aynı
haberi veriyorlar.
Neymiş efendim...
Coca Cola dan Filistin e dev yatırım!
Filistin e bir fabrika daha!
Coca Cola Gazze de fabrika açıyor!
Coca Cola dan Gazze ye 20 milyon dolarlık fabrika!
Coca Cola nın bugüne kadar yaptığı yatırımların hiç
birisinin PR ı (Halkla İlişkiler) bu kadar yapılmamıştır! Gazze de yapılan
fabrika haberi, öyle bir servis ediliyor ki zannedersiniz ki Coca Cola değil
bir yardım kuruluşu. Coca Cola yaptırdığı fabrika ile Gazzelilere iş imkân
sağlamakla kalmıyor, deyim yerinde ise halkın her şeyi ile ilgileniyor. Sosyal
projeler düzenliyor, insani yardım çalışmaları gerçekleştiriyor hatta kan
bağışında dahi bulunuyor.
Şirketler elbette kendilerinin PR ını yapacaklar. Ben
burada bir çelişki görmüyorum. Ve artık bu günümüz dünyasının da bir
mecburiyeti.
Ancak benim dikkatimi çeken, işgal altında bulunan ve
terör devleti İsrail in yaşam hakkı tanımadığı Filistinliler üzerinden sağlam
bir PR işinin yapılıyor olması. İşte insanı da burası rahatsız ediyor. İsrail
bomba yağdırarak Filistin i ve Filistinlileri yok ederken, Amerika ve İsrail
ile özdeşleşmiş içecek markasının da yardım kuruluşu gibi PR ı yapılıyor.
Ve bu PR ile öyle bir şey amaçlanıyor ki asıl tehlikeli
olan da burası. Sadece İslam coğrafyasının değil insanlığın bir davası haline
gelen Filistin davası insanlığın elinden alınmak isteniyor. Çünkü bu PR ile
bilinçaltına öyle bir saldırılıyor ki; kardeşim siz burada Filistinliler için
Coca Cola yı boykot ediyorsunuz ama Filistin de Coca Cola üretiliyor mesajı
veriliyor. İşin daha da vahimi bilinçaltına, Filistinliler için
samimiyetsizler tohumu ekilmeye çalışılıyor.
Asıl üzücü olan ise, Filistin üzerinden yürütülen bu
çalışmaya devletin ajansının da alet olması...
Ama kaş yaparken göz çıkardıklarının farkındalar mı
acaba.
Filistin davası Müslümanların tek ortak paydası
Bir yıl önce gazetelerde çıkan haberlerle, Anadolu
Ajansı nın 9 Haziran da servis ettiği haberi yan yana getirin bir okuyun.
Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız
Evet, Müslümanların tek ortak paydası olan Filistin
davası, bir Cola ya kurban edilmemeli!