Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az

denilir! 

Amerika ile Rusya arasında Suriye deki kimyasal silahlar

konusunda anlaşmaya varılınca ortaya tam bir Anlayana sivrisinek saz,

anlamayana davul zurna az durumu çıktı!

Bu anlaşmanın hemen akabinde ABD Dışişleri Bakanı

Kerry nin Türk meslektaşı Ahmet Davutoğlu nu Paris e davet ettiği haberleri

basında yer aldı!

Bu davet üzerine pek çok yorum yapıldı!

Kimi bu davetin müzakere amaçlı değil üzerinde

anlaşılan planı anlatmak amaçlı olduğunu ileri sürdü!

Kimi Kerry nin Davutoğlu na Herhalde uslu dur ortalığı

daha fazla karıştırma diye uyarmış olabileceğini iddia etti!

Kimi Türkiye nin artık bölgesel güç olmaktan

uzaklaştığını söyledi!

Ama bu arada ABD Dışişleri Bakanı Kerry apar topar

İsrail e giderek Netanyahu ya kapsamlı bilgi vermeyi ihmal etmedi!

Türkiye yi Paris e çağıran Kerry in anlaşmanın hemen

akabinde İsrail e Netanyahu nun ayağına gitmesi bize göre tam bir Anlayana

sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az durumudur!

Böylesine bir muameleye muhatap olanlar sanırız artık

Bölgesel güç olduk iddiasını dile getiremezler!

Herhalde bu tablodan sonra Türkiye ye yapılan davetin

müzakere amaçlı olduğunu iddia edemezler!

Ve dost-müttefik olarak belledikleri ülkelerin

kendilerini hiç takmadıklarını görürler!

Yani dostlarını ve müttefiklerini seçerken artık daha

titiz davranırlar!

Hiç böyle dostluk, böyle müttefiklik olur mu

Adamlar her halleriyle Gerçek dostumuz ve gerçek

müttefikimiz İsrail demiş olmuyorlar mı Elbette gerçek dost ve müttefikleri

İsrail!

Yedikleri içtikleri ayrı gitmiyor!

Aynı şeylere seviniyor, aynı şeylere üzülüyorlar!

ABD Dışişleri Bakanı Kerry nin Türkiye yi ayağına

çağırırken İsrail e koşarak gitmesi bizim açımızdan sürpriz değil!

Yıllardır iki ülke arasındaki bu ilişkiyi anlatmaya

çalışıp duruyoruz! Temennimiz şimdi bu gerçeğin ülkemizi yönetenler tarafından

da anlaşılmış olmasıdır!

Amerika yı dost ve müttefik bilmelerine rağmen attıkları

adımların karşılığını bulamadıkları da bir başka gerçek!

Amerika yı dost ve müttefik bellenmese Suriye yi böyle

açıktan hedef alınır mıydı Dış politikamızı yönlendirenlerin külahlarını

önleri koyup tüm bir kez daha gözden geçirmelerinin vakti geldi de geçiyor

bile!

Anlamayana davul zurna az vurdumduymazlığı acilen terk

edilmeli ve hemen Anlayana sivrisinek saz hassasiyetine geçilmelidir!

Yani dost düşman ayrımı doğru dürüst yapılmalıdır!