SİYASET ile meşgul olanlar iyi bilir, bu meşgale sabır,
sebat, dirayet ve siyaset ilmi gerektirir. Uzun yıllar siyaset yapmış ve
saydığım bu dört özelliği taşıyan Millî Görüş Hareketi kurucu lideri
Necmettin Erbakan ile kırk yıl çalışmış biri olarak diyorum ki
Evet, siyaset sabır, sebat, dirayet ve de Millî Görüş
Hareketi yani Saadet Partisi mensupları için ayrıca çok ama çok fedakârlık
gerektirir ama bir de SİYASET İLMİ de gereklidir. Genel olarak bu köşedeki
makalelerimde ve özel olarak da kitaplarımda bu mesele yani siyaset ilmi
üzerinde ADİL DÜZEN merkezli olmak üzere çok durdum; aynen Necmettin Erbakan
Hocam gibi son nefesime kadar da durmaya devam edeceğim
Aradan 13 yıl geçtikten sonra, bu seçim sonucuyla da
iyice anlaşıldı ki; Türkiye nin ana sorunları AKP/ANAP vs zihniyeti ile
çözülemez. Bunun detaylarını bundan önceki Yapamadılar, ya-pa-ma-ya-cak-lar
başlıklı yazımda yazdım, detaylar tekrar okunabilir...
İşte, bundan dolayı bu seçimde en büyük dersi Adalet ve
Kalkınma Partisi almalıdır. ADALET mülkün yani yönetimin temelidir. Seçim
barajından her alandaki yönetime kadar yani uygulamada adalet olmazsa,
çekirge birkaç defa sıçrar ama sonunda seçmen duvarına toslar ve TOSLADI! Demek
ki neymiş Sadece isim olarak adalet kelimesi yetmiyormuş
Millî Görüş gömleği çıkarılıp adalet yani ADİL DÜZEN
ceketi hiç giyilmeyince, olacağı buydu! Ama bunun anlaşılması için -hem de tek
başına iktidarla heder edilen- 13 yılın geçmesi gerekti. Halkımız sonunda
gerçeği gördü ve iktidar partisine ilk büyük dersini verdi...
Peki, tek başına iktidar olan partisi dersini aldı mı !.
Bekleyip göreceğiz
Aslında bugünkü yazımı daha genel bir değerlendirme ile
sürdürmeyi düşünüyordum ama birkaç önemli değerlendirme ve köşe yazısı bu
düşüncemi değiştirmeme sebep oldu. Bunlardan sadece ikisinden söz edeceğim.
Daha genel değerlendirmeler gelecek yazılarda
Ünlü anketçi Adil Gür ün 7 Haziran seçim değerlendirmesi
özetle şöyle: HDP 2014 yerel seçimlerinde 6.2 oy aldı. Bu seçimde yüzde
100 den daha fazla oy oranını arttırdılar. 4 puanı Ak Parti den, 2 puan
CHP den, 1 puan da diğer partilerden aldı; MHP den dahi oy aldı. Bu seçimde
barajı geçsin diye oy veren seçmen oldu. Muhafazakâr Kürt seçmenler AK
Parti den HDP ye geçti. İstanbul da AK Parti yüzde 9 oranında oy kaybetti...
Ali Bulaç Top AK Parti de! başlıklı daha geniş ve
detaylı bir değerlendirme yapmış. İlk dediği şu: AK Parti genelde Kürt
seçmenin 2/3 ünün oyunu alıyordu, bu seçimde dindar Kürt seçmen AK Parti yi
bıraktı. Bundan sonraki seçimlerde söz konusu dönüşü AK Parti nin pozitif,
HDP nin negatif performansı belirleyecektir... Sonra 10 madde ile durumu
özetlemiş; özetin özeti şöyle: 1) AK Parti, Türkiye yi kutuplaştırdı ve
kutuplar arasında çatıştırdı 2) Sayın Cumhurbaşkanının bir parti lideri gibi
meydanlara inmesi 3) AK Parti, kötüye giden ekonomiyi iyileştirme konularında
umut vermedi; gelir adaletsizliğini düzeltmedi; şehirleri belli bir zümreyi
zenginleştirmek üzere rant alanına çevirdi 4) Bir Müslüman ı utandıracak
derecede kibir, umursamazlık, şımarıklık AK Partililer herkese tepeden bakmaya
başladı 5) Nerede yetiştiği belli olmayan gazeteciler ve danışmanlar AK Parti
adına toplumun çeşitli kesimlerine tehditler savuruyor 6) Ortadoğu da içine
düşülen hatalar 7) Rüşvet ve yolsuzluk iddiaları ve artık ayyuka çıkmış
söylentiler 8) Muhafazakâr Kürt seçmen çözüm süreci nden vazgeçilmesinin
maliyetini AK Parti nin önüne koydu 9) İnanılmaz bir adaletsizlikle seçim
kampanyası yürütüldü, vicdan ve iz an sahiplerini rahatsız etti, infiale yol
açtı 10) İsraf, ihtişam tepki gördü... Yüzde 10 barajı büyük adaletsizlikti...
Baraj yüzde 5 e indirilseydi AK Parti tek başına iktidar olabilirdi,
kapatmadığı tuzak çukuruna düştü...
Ne dersiniz, 13 yıllık iktidar partisi seçmenin verdiği
bu dersi alır mı .. Almazsa