SİYASET ile meşgul olanlar iyi bilir, bu meşgale sabır,

sebat, dirayet ve siyaset ilmi gerektirir. Uzun yıllar siyaset yapmış ve

saydığım bu dört özelliği taşıyan Millî Görüş Hareketi kurucu lideri

Necmettin Erbakan ile kırk yıl çalışmış biri olarak diyorum ki

Evet, siyaset sabır, sebat, dirayet ve de Millî Görüş

Hareketi yani Saadet Partisi mensupları için ayrıca çok ama çok fedakârlık

gerektirir ama bir de SİYASET İLMİ de gereklidir. Genel olarak bu köşedeki

makalelerimde ve özel olarak da kitaplarımda bu mesele yani siyaset ilmi

üzerinde ADİL DÜZEN merkezli olmak üzere çok durdum; aynen Necmettin Erbakan

Hocam gibi son nefesime kadar da durmaya devam edeceğim

Aradan 13 yıl geçtikten sonra, bu seçim sonucuyla da

iyice anlaşıldı ki; Türkiye nin ana sorunları AKP/ANAP vs zihniyeti ile

çözülemez. Bunun detaylarını bundan önceki Yapamadılar, ya-pa-ma-ya-cak-lar

başlıklı yazımda yazdım, detaylar tekrar okunabilir...

İşte, bundan dolayı bu seçimde en büyük dersi Adalet ve

Kalkınma Partisi almalıdır. ADALET mülkün yani yönetimin temelidir. Seçim

barajından her alandaki yönetime kadar yani uygulamada adalet olmazsa,

çekirge birkaç defa sıçrar ama sonunda seçmen duvarına toslar ve TOSLADI! Demek

ki neymiş Sadece isim olarak adalet kelimesi yetmiyormuş

Millî Görüş gömleği çıkarılıp adalet yani ADİL DÜZEN

ceketi hiç giyilmeyince, olacağı buydu! Ama bunun anlaşılması için -hem de tek

başına iktidarla heder edilen- 13 yılın geçmesi gerekti. Halkımız sonunda

gerçeği gördü ve iktidar partisine ilk büyük dersini verdi...

Peki, tek başına iktidar olan partisi dersini aldı mı !.

Bekleyip göreceğiz

Aslında bugünkü yazımı daha genel bir değerlendirme ile

sürdürmeyi düşünüyordum ama birkaç önemli değerlendirme ve köşe yazısı bu

düşüncemi değiştirmeme sebep oldu. Bunlardan sadece ikisinden söz edeceğim.

Daha genel değerlendirmeler gelecek yazılarda

Ünlü anketçi Adil Gür ün 7 Haziran seçim değerlendirmesi

özetle şöyle: HDP 2014 yerel seçimlerinde 6.2 oy aldı. Bu seçimde yüzde

100 den daha fazla oy oranını arttırdılar. 4 puanı Ak Parti den, 2 puan

CHP den, 1 puan da diğer partilerden aldı; MHP den dahi oy aldı. Bu seçimde

barajı geçsin diye oy veren seçmen oldu. Muhafazakâr Kürt seçmenler AK

Parti den HDP ye geçti. İstanbul da AK Parti yüzde 9 oranında oy kaybetti...

Ali Bulaç Top AK Parti de! başlıklı daha geniş ve

detaylı bir değerlendirme yapmış. İlk dediği şu: AK Parti genelde Kürt

seçmenin 2/3 ünün oyunu alıyordu, bu seçimde dindar Kürt seçmen AK Parti yi

bıraktı. Bundan sonraki seçimlerde söz konusu dönüşü AK Parti nin pozitif,

HDP nin negatif performansı belirleyecektir... Sonra 10 madde ile durumu

özetlemiş; özetin özeti şöyle: 1) AK Parti, Türkiye yi kutuplaştırdı ve

kutuplar arasında çatıştırdı 2) Sayın Cumhurbaşkanının bir parti lideri gibi

meydanlara inmesi 3) AK Parti, kötüye giden ekonomiyi iyileştirme konularında

umut vermedi; gelir adaletsizliğini düzeltmedi; şehirleri belli bir zümreyi

zenginleştirmek üzere rant alanına çevirdi 4) Bir Müslüman ı utandıracak

derecede kibir, umursamazlık, şımarıklık AK Partililer herkese tepeden bakmaya

başladı 5) Nerede yetiştiği belli olmayan gazeteciler ve danışmanlar AK Parti

adına toplumun çeşitli kesimlerine tehditler savuruyor 6) Ortadoğu da içine

düşülen hatalar 7) Rüşvet ve yolsuzluk iddiaları ve artık ayyuka çıkmış

söylentiler 8) Muhafazakâr Kürt seçmen çözüm süreci nden vazgeçilmesinin

maliyetini AK Parti nin önüne koydu 9) İnanılmaz bir adaletsizlikle seçim

kampanyası yürütüldü, vicdan ve iz an sahiplerini rahatsız etti, infiale yol

açtı 10) İsraf, ihtişam tepki gördü... Yüzde 10 barajı büyük adaletsizlikti...

Baraj yüzde 5 e indirilseydi AK Parti tek başına iktidar olabilirdi,

kapatmadığı tuzak çukuruna düştü...

Ne dersiniz, 13 yıllık iktidar partisi seçmenin verdiği

bu dersi alır mı .. Almazsa