İktidarın Milli Eğitim deki yalpalamalar tam gaz devam
ediyor!
Yalnız ufak bir değişiklikle!
Eskiden bakan değişince; bir önceki bakanın aldığı
kararlar yeni bakan tarafından değiştiriliyor ve sistemde yalpalanma
oluyordu!
Şimdi ise aynı bakan döneminde sistemde yalpalanmalar
yaşanıyor!
Bakan bey kısa bir süre önce yaptığı açıklamada SBS deki
değişiklikleri anlatıyor ve Artık 4 yanlış 1 doğruyu götürmeyecek diyordu!
Şimdi ise bu açıklama tekzip ediliyor ve deniliyor ki:
Eskiden olduğu gibi yine 4 yanlış 1 doğruyu götürecek!
Bakan bey yine bir süre önce yaptığı açıklamada puanların
100 üzerinden hesaplanacağını duyuruyordu!
Şimdi ise puanların 700 üzerinden yapılacağı ilan
ediliyor!
Önceki açıklamada 12 li sınav sistemine kimlerin girip
kimlerin girmeyeceği pek belli değildi!
Şimdi 2 yıl boyunca sadece 8. sınıfların gireceği ancak
Fatih Projesi nin uygulanmaya başlanması ve tabletli eğitime geçilmesinden
sonra 6. ve 7. sınıfların da sınavlara girmeye başlayacağı söyleniyor!
Bütün bunlar bize neyi gösteriyor
Elbette doğru dürüst sabit bir Milli Eğitim politikası
olmadığını gösteriyor!
Milli Eğitim politikasının bakanlık koltuğuna oturtulan
kişinin tercihlerine terk edilmiş olduğunu gösteriyor!
Peki, bu ne demektir
Bu elbette Milli Eğitim de yalpalamalar devam edecek
demektir!
Milli Eğitim Bakanı kısa vadede bir açıklama daha yapıp sınavların
yine test usulü yapılacağını ilan ederse bizim açımızdan hiç sürpriz
olmayacak!
Zira artık Milli Eğitim de siyasilerin kafalarına göre
aldıkları kararların uzmanların devreye girmesi ile eski haline döndürüldüğü
bir döneme girildiğinin farkındayız!
Okula başlama yaşında olduğu gibi!
Serbest kıyafette olduğu gibi!
4 yanlışın 1 doğruyu götürmesinde olduğu gibi!
Yani Milli Eğitim sistemindeki yalpalanmalar henüz sona
ermiş değil!
Daha doğru bir ifade ile Milli Eğitim de direksiyonun
başında bulunanlar el yordamı ile sonuç almaya çalışıyorlar!
Bakalım 4 yanlış 1 Avcı yı götürecek mi
Avcı giderse yalpalanmalar durur mu
Durmaz elbette!
Daha önceki bakanlar gidince durdu mu ki
Avcı gidince dursun!
Öyle anlaşılıyor ki iktidarın Milli Eğitim politikası
kısır döngüler içinde daha uzun süre kalmaya mahkûm!
Sil baştanlar devam edip gidecek gibi görünüyor!
İktidar bu kısır döngüyü aşacağa hiç benzemiyor!