R4bia işaretinin sanal dünyada üç yüz milyondan fazla
paylaşılmış olması bir dönüm noktasıdır. Gerçeklerin sanal dünyada aranması
garip olmasına rağmen yine de aranıyor olması sorumlu insanları ümitlendirecek
bir gelişmedir. Sorumluların sorumsuzlarla buluşmasına vesile olan sanal
ortamlar teknolojinin rahmet olduğunu bir kez daha göstermiş oldu. Ama
meseleyi neresinden ele aldığımıza yeniden bakmaz zorundayız. Aksi takdirde,
bilgisi arttıkça sorumluluğunun da arttığını bilmeyen bir insan çağa ne
verebilir ki!
Y kuşağı sağ olsun, R4bia nesliyle tanışmamızı sağladı.
Sadece kapı komşumuzun değil, komşu ülkelerde yaşayanların da komşularımız
olduğunu öğrendik. Aslında Irak , hiç de ırak değilmiş. Çünkü Mısır da
ölenler Türkiye için ölüyor . Orada ölenler, aslında burada dirilmemizi
istiyor. Ama Türkiye de yaşayanlar Mısır
için yaşa/a/mıyor. Çünkü duygusal ağır basıyor. Duygusallığın zararlarının önemli
boyutlara ulaştığını görmek için Mısır çok büyük bir örnek. Sadece duygusallık değil, zulmün tanınması
açısından da
Zulüm doğru anlatılmazsa yanlış anlaşılır. Otuz yıl önce
siyasetten Allah sığınanlar ile parti tağuttur diyenler şimdi müslümanların
siyasetten ayrı düşünülemeyeceğini söylüyor.Yirmi yıl önce tek başına kalsan
da hakkı söyleyenin ümmet olduğunu kabullenmeyenlerin bugün değerli
yalnızlık adına neleri göze alınacağından dem vuruyor. Ve nihayet, on yıl
öncesinde yeni bir dünya nın kurulmasını imkânsız görenlerin bugün bu cümleyi
kurdukları platforma slogan yaptıklarına şahit oluyoruz. Son dönemde dünyanın
gerçekleriyle yüzleşmekten kaçmak adına ayrı bir gezegen arayanların yeniden
dünyaya dönmesi geç de olsa güzel
İçimizdeki beyinsizler yüzünden helak olmak istemiyorsak,
yaptığımız ve yapmamız gerekirken yapmadığımız şeyleri yeniden gözden
geçirmemiz gerekiyor. Ve bunu yaparken de ümmetin önce ülkemizde bölünmüş
olduğu gerçeğiyle yüzleşmemiz gerekiyor. Yüzleşmek, on yıl öncesi gibi
cesaretle her evde iki oy varsa ikiye bölünmeli, iktidar muhalefetle
uyarılmalı çağrısını yinelemekle başlar. Bugün yeni bir başlangıç
yapıyorsanız, buradan başlamalısınız.
R4bia işareti, benim için, Milli Görüş işaretinin türevi
konumundadır. Eğer Milli Görüş ü yirmi-otuz yıl önceden anlamış olsaydık, dik
tuttuğumuz başparmağımızı büküp, büktüğümüz dört parmağımızı dik tutmak zorunda
kalmayacaktık. Bu millet, acı tecrübelerden önce hayattan ders çıkarmayı
başarmalıdır. Ve bu yolda duygusallığı değil, adaleti gözetmek zorunda olduğunu
bilmelidir. Yoksa filmin sonu bellidir.
Sorumlu insanlar adına gelişmelerden ümitliyim ancak,
gecikmelerden dolayı zarar sürekli artıyor. Zararın neresinden dönüleceğini
bilen insanların sürekli arka planda tutulması da zararı artırıyor.
Duygusallığı bir kenara bırakıp olimpiyatlardaki
kriterler gibi yaptığımız hazırlıkları gözden geçirmemiz gerekiyor. Sadece
halkın desteğine oynamak sonuç vermiyor.
Bunu görenlerin kaç gezegen dolaştıklarına bakmaksızın
yeni bir dünya için birlikte emek vermek boynumuzun borcudur.