Kurumlar vergisi ve ticari, zirai, mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketler gibi tüzel ve gerçek kişilerin, elektronik tebligat (e-Tebligat) sistemine 30 Kasım'a kadar dahil olması gerekiyor.

KİMLER KAPSAMDA, TAKVİM NASIL İŞLEYECEK?

Düzenlemeye göre; kurumlar vergisi, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilenler ile kolektif ve adi komandit şirketlerin en geç 30 Kasım'a kadar Dijital Vergi Dairesi veya vergi daireleri üzerinden sisteme dahil olması gerekiyor. 11 Ekim'den önce bu kapsama girdiği halde kaydını yaptırmayanlar için çember daralıyor.

30 Kasım'dan sonra mükellefiyet tesis ettirenlerin, işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde sisteme girmeleri hayati önem taşıyor. Araç gibi Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) kapsamındaki malları ilk kez üzerine alacak gerçek ve tüzel kişilerin ise, tescil işlemi tamamlanmadan önce e-Tebligat'a kayıt yaptırması zorunlu tutuldu. 1 Temmuz'dan önce halihazırda sistemde olanların mevcut şifreleriyle yola devam edeceği aktarıldı.

MESAJ GELMESE DE 5. GÜN TEBLİĞ EDİLMİŞ SAYILACAK!

Mükelleflerin kafasını karıştıran bildirim süreci netleşti. Artık kapıda posta beklemeye gerek yok. e-imzalı evraklar e-Devlet kapısı ve Dijital Vergi Dairesi üzerinden anında görüntülenebilecek.

Burada çok kritik bir detaya dikkat çekildi.

Sisteme düşen evrak, 5'inci günün sonunda "tebliğ edilmiş" sayılacak. Mükellefler kısa mesaj (SMS) veya e-posta ile bilgilendirme isteyebilecek. Ancak herhangi bir teknik aksaklık yaşanır ve o mesaj telefonunuza ulaşmazsa, "Haberim yoktu" mazereti kesinlikle kabul edilmeyecek. Bildirim yapılamaması e-Tebligatın geçerliliğini ve işlemeye başlayan yasal süreyi durdurmayacak.

65 YAŞ ÜSTÜNE MÜJDE: SİSTEMDEN ÇIKIŞ ŞARTLARI NELER?

Tebliğle birlikte sistemden kimlerin çıkabileceği de kayıt altına alındı. Tüzel kişilerin sicil kayıtlarının silinmesi veya gerçek kişilerin ölümü/gaipliği durumunda sistemden çıkış otomatik yapılacak.

Cezaevine girme, kısıtlılık hali veya askerlik hizmeti gibi mecburi sebeplerle sistemi kullanma imkanı elinden alınanlara geçici çıkış hakkı tanındı. Öte yandan, 65 yaşını doldurmuş vatandaşlar, sisteme dahil olmayı gerektirecek başka bir ticari zorunlulukları yoksa kendi talepleri doğrultusunda e-Tebligat uygulamasından tamamen çıkarılabilecek.

ŞİFRESİNİ ÇALDIRANLARIN BAŞINI AĞRITACAK DETAY

Sistemi kullananların adres ve iletişim bilgilerini güncel tutmaları, kendilerine verilen şifreleri ise gözleri gibi korumaları gerektiği vurgulandı. Kullanıcı kodunun veya şifrenin üçüncü şahısların eline geçtiği öğrenilirse, durumun saniye kaybedilmeden vergi dairesine bildirilmesi ifade edildi. Yükümlülüklere uymayan, bildirimlerini eksik ya da hatalı yapanlar hakkında ceza hükümleri acımadan uygulanacak.

Kaynak: Haber Merkezi