Doğu Anadolu'dan gelen korkutucu salgın haberi bölgede büyük bir korkuya neden oldu. Sokak hayvanlarının ve besi çiftliklerinin yoğun olduğu bölgede aniden ortaya çıkan hastalık, devletin sağlık birimlerini en üst düzeyde alarma geçirdi. Vatandaşın gözü kulağı sokaklardaki son durumdayken, İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu’nun aldığı radikal kararlar halkın can güvenliğini korumak adına vakit kaybedilmeden uygulamaya konuldu. Hesaplar şaştı, ilçede adeta hayatın olağan akışı değişti.
SALGININ MERKEZİ YENİ CAMİİ MAHALLESİ OLDU
Edremit Belediyesi, ilçede tansiyonu yükselten sinsi tehlikeye karşı halkı bilinçlendirmek ve korumak amacıyla resmi kanallardan acil bir duyuru yayımladı. Alınan önlemlerin insan ve hayvan sağlığı için hayati bir bariyer olduğunu belirten yetkililer, vakanın Yeni Camii Mahallesi merkezli olarak patlak verdiğini kaydetti. Karantina kurallarına harfiyen uyulması gerektiği, aksi durumların felakete davetiye çıkaracağı belediyenin uyarı metninde açıkça vurgulandı.

EVCİL VE BESİ HAYVANLARINA SOKAĞA ÇIKMA YASAĞI
Hastalığın yayılım zincirini kırmak amacıyla komisyon tarafından çizilen karantina sınırları oldukça geniş tutuldu. Alınan sert kararla birlikte; Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahallelerinin tamamen abluka altına alındığı aktarıldı. Bu 7 mahallede kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin sokaklarda serbestçe dolaştırılmasının kesin bir dille yasaklandığı ifade edildi. Söz konusu hayvanların; işletme, ahır, barınak ve kapalı alanların dışına hiçbir surette çıkarılmaması gerektiğine dikkat çekildi.
"ISIRILMA VE TIRMALANMA DURUMUNDA VAKİT KAYBETMEYİN"
Sokaktaki tehlikenin boyutunu gözler önüne seren yerel yönetim, evlerinde evcil hayvan besleyen vatandaşların da çok dikkatli olması gerektiğinin altını çizdi. Sahipli kedi ve köpeklerin asla başıboş bırakılmaması, sokaktaki sahipsiz hayvanlarla temasın tamamen kesilmesi gerektiği belirtildi. Saldırgan hareketler sergileyen, ağzından aşırı salya akan veya yürüme koordinasyonu bozulan şüpheli bir hayvan görüldüğünde, zaman kaybetmeden belediyeye ya da İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne ihbarda bulunulması istendi. Bunun yanı sıra, her ne sebeple olursa olsun yaşanacak olası bir ısırılma veya tırmalanma hadisesinde, vatandaşların saniyelerle yarışarak en yakın sağlık kuruluşuna müracaat etmeleri gerektiği önemle ifade edildi.





