Seçimlere az kaldı. Oylarımızla ya Mevla mızı, yahut
belamızı arayacağız. Ne aradıysak onu bulacağız.
Kendi düşenin ağlamaya hakkı yoktur.
Din istismarı yapılıyormuş Din istismarı yapılıyor da,
dinsizlik istismarı yapılmıyor mu
Birileri Türkiye yi 1925 ile 1945 yılları arasına geri
götürmek istiyor. O yirmi sene onların altın çağıdır. İnsanların inançlarından,
fikirlerinden, görüşlerinden dolayı apar topar asıldığı terör ve zulüm altın
çağı.
Toplu katliamların yapıldığı altın çağ.
Şapka yüzünden nice vatandaşın idam edildiği, olağanüstü
mahkemelerde süründürüldüğü, zindanlarda çürütüldüğü altın çağ.
Ezan okumanın yasak olduğu altın çağ.
Onların altın çağı, Müslüman çoğunluk için karanlık ve
kanlı çağdır.
O günlerde memleketi kasıp kavuran acımasız bir
diktatörlük vardı.
Peygamberimiz (Salat ve selam olsun ona) haber veriyor:
Bir toplum ne halde ise öyle idare olunur, buyuruyor.
Biz ne halde isek, seçimlerden sonra başımıza bize layık
idare gelecektir.
İyi isek iyi, doğru isek doğru, güzel isek güzel bir
idare.
Vatandaş seçim günü sandığa git ve oyunu at. Ya Mevlanın
rızası için, ya belanı bulmak için.
(İkinci yazı)
Bizim Niçin bir Skoda mız Yok
Çek Cumhuriyetinin yüzölçümü Türkiye nin onda biridir,
nüfusu ise on milyondur.
Diğer ismiyle Çekya nın başta gelen özelliklerinden biri
Skoda otomobil fabrikasına sahip olmasıdır. Bu otomobilin yüz yılı geçen bir
mazisi vardır. Şimdi üretiyor mu bilmiyorum, bir ara tank ve top da üretiyordu.
Skoda yerli bir otomobildir, bizim gibi yabancı
markaların montajıyla ortaya çıkmış değildir. Bir müddetten beri Almanlarla
ortak çalışıyorlar ama Skoda ları yine yerlidir, yine millîdir.
Koskoca Türkiye nin niçin böyle bir otomobili, böyle bir
otomobil sanayii yok Şu cevabı bendeniz cevap kabul etmem: Efendim, bizde de
elektrikli yerli otomobil üretilecek veya üretilmeyle başladı
Benim kasd ettiğim, diğer dünya otomobil markalarıyla
rekabet edebilecek ve her ülkede satılan, cihan çapında şöhreti ve itibarı olan
millî ve yerli bir markadır ve Türkiye nin böyle bir otomobili yoktur.
Maalesef biz otomobil sanayiinde Doğu Almanya kadar bile
olamamışızdır. Onların tarihe karışmış çakar almaz bir Trabant ları vardı.
Bizim kendi, yüzde millî ve yerli Trabant ımız bile olamadı.
Türkiye nin son bir asırlık tarihinde yerli ve millî
otomobil ve uçak sanayii olmaması büyük ayıplarımızdan ve
noksanlıklarımızdandır
İstenseydi, teşebbüs edilseydi bizim yerli ve millî uçak
ve otomobil sanayiimiz olamaz mıydı Pekala olurdu. Lakin hain bir zihniyet
bunu baltalamıştır, Türkiyeyi böyle bir sanayiden kasıtlı olarak mahrum
bırakmıştır.
Vatansever zenginlerimizden Nuri Demirağ CHP tek parti
diktatörlüğü yıllarında bir uçak fabrikası, ona paralel bir uçak okulu kurdu da
ne oldu CHP iktidarı destek vermedi ve fabrika battı.
Nuri Demirağ veya başka bir vatansever zengin, 1930 lu
yıllarda pekâlâ bir otomobil fabrikası kurabilirdi. Lakin hain ve köle zihniyet
bunu ne teşvik etti, buna ne izin verdi.
Kalkınmadan bahs ediyoruz ve hâlâ yerli ve millî otomobil
ve uçak sanayiimiz yok. Yahu bu ne biçim kalkınmadır Kendimizi aldatmaktan
utanmıyor muyuz
Otomobil konusunda Güney Kore den niçin ders ve ibret
almıyoruz O ülke de hem yüzölçümü ve hem nüfus bakımından Türkiye den küçüktür
ama dünyaya açılmış çok güçlü bir otomotiv sanayiine sahiptir.
Biz başlangıçta Almanlar ve Japonlar kadar çok sayıda ve
mükemmel otomobiller üretemezdik ama mutlaka Çekler ve Koreliler gibi otomobil
sanayiimiz ve otomobillerimiz olmalıydı.
Açık sözlü bir kimse olarak bu eksikliğin sorumlularını
en ağır şekilde suçlamama izin veriniz.
Vatan haini olmak için sadece gizli askerî belge ve
haritaları düşmanlara satmak gerekmez. Yapılabilme imkanı olduğu halde,
yapılması mutlaka gerekenleri yapmamak, millî ve yerli uçak ve otomobil sanayii
kurmamak da yakın tarihimizdeki rezil vesayet rejimi için büyük bir vatan
hainliğidir. Yüzde yüz yerli ve millî otomobil konusunda yaya kaldık ama en
pahalı, en lüks, en israflı, en statü yabancı otomobilleri satın almakta
dünya birinciyizdir ve bu halimizden hayâ da etmiyoruz.
Türkiye son elli yıl içinde otomobil konusunda israf
etmemiş, orta arabalarla yetinmiş olsaydı, tasarruf ettiği sermayeyi uçak ve
otomobil sanayii kurmaya yatırmış olsaydı, çoktan yerli uçaklarımız ve
otomobillerimiz olurdu. Şunu da belirteyim ki, hayalperest değilim, uçak derken
Airbus u yahut Boeing i, otomobil derken Mercedes i veya BMV yi kasd etmiyorum.
Bizim de kendi çapımızda uçak ve otomobillerimiz olurdu diyorum.
Otomotiv sanayiinde niçin Japonya ile rekabet
edemeyecekmişiz
Türkiyeyi böyle bir sanayiden mahrum eden köstekleyici
iktidarlar ve idareler hangileridir
Hangi süper zengin firmalar ve aileler, yabancı otomobil
satışını ve montaj üretimini tercih ederek, böyle bir sanayie karşı çıkmıştır
Ölçüyü veriyorum: Türkiye nin de Güney Kore gibi güçlü
bir otomobil sanayii olacak, yüzde yüz yerli ve millî otomobillerimiz dünyanın
her yerinde çatır çatır rekabet ederek, beğenilerek satılacaktır. Bunu
gerçekleştirecek bir Nuri Demirağ ımız yok mudur
Bütün paramızı inşaat sektörüne, ülkeyi betonlaştırmaya,
lüks meskenlere harcadık ve yüzde yüz yerli ve millî otomotiv sanayiinde
cascavlak iyot gibi açıkta kaldık.
31.05.2015