Yalanın, sahtekarlığın, ikiyüzlülüğün kol gezdiği bir

dünyada yaşıyor olmak, ölmeden cezalandırılmak anlamına gelir mi bilemiyorum

ama böyle bir dünyada yaşamak kesinlikle acı verici.

Uluslararası ilişkileri bile çıkarların belirlediği ve

şekillendirdiği bir dünyada hakkın hâkim olmasını beklemek mümkün olabilir mi

Gücü elinde bulunduranların son sözü söylediği, bunların ölçülerinin adalet

değil, ülkesel ve dinsel çıkarlar olduğunu görememek için ya cahil ya da uşak

ruhlu olmak gerekiyor. Suriye de iki yılı aşkın bir süreden beri devam eden

çatışmalarda hayatını kaybedenlerin sayısının 100 binle ifade edildiği bir

ortamdan hiçbir üzüntü ve acı duymadan seyredenlerin, kimyasal silah kullanılması

ile biraz olsun yerlerinden oynamaları, Suriye ye müdahaleyi gündeme

getirmeleri bile küresel güçlerin ikiyüzlülüğünü gözler önüne seriyordu. Çünkü,

bu güçler iki yıldan beri çeşitli yollarla öldürülen insanları öldürülmüş kabul

etmedikleri, bunun için Esad ın kimyasal silah kullanmasını bekledikleri

görülüyor. Ne var ki, Esad ın kimyasal silah kullanması da yaptığı katliamların

hesabını vermesini gündeme getirmedi. Böyle olmasaydı, günlerden beri Suriye ye

müdahale  gündeme getirilip ardından, eğer

Esad kimyasal silahları teslim ederse müdahaleden vazgeçileceği bizzat Obama

tarafından ifade edilir miydi .. Bu ise, Kimyasalı ver, klasik silahlarla

katliamını sürdür anlamına gelmez mi .

Böyle olunca da ABD ve koalisyon ortakları için Suriye ya da bir başka Müslüman ülkede

yöneticiler tarafından insanların öldürülmesinin bir önemi olmadığını düşünmek

yanlış olur mu .. Önemli olan kendi insanlarını öldüren katillerin ellerinde

özellikle İsrail e yönelik tehlike oluşturacak kimyasal silah bulunup bulunmaması.

Hemen belirtelim ki, ABD ve yandaşları Esad ın elinde bulunan kimyasal

silahların bir takım örgütlerin eline geçmeyeceğinden ve söz konusu örgütler

tarafında İsrail e karşı kullanılmayacağından emin olsalar bilinsin ki

kesinlikle Esad a yönelik müdahale gündeme hiç gelmezdi. Bugün gelinen noktada

görüne o ki, ABD ve koalisyon ortaklarını rahatsız eden Esad ın kimyasal

silahlara sahip olması ve bu silahları kullanarak bin 300 Suriyelinin hayatını

kaybetmiş olması değildir. Çünkü onlar için Müslümanların ölmesi üzüntü değil

sevinç kaynağıdır. Peki, bu tavır sağlıklı olarak nitelendirilebilir mi

Elbette nitelendirilemez. Bu hastalıklı bir ruh halinin ortaya çıkmasıdır. Ama

bu ruh hali ilk defa Esad ın kimyasal silah kullanması karşısında ortaya çıkmadı.

Japonya nın iki şehrinin atom bombası atılarak yok edilmesi yüzbinlere Japon un

hayatını kaybetmesine sebep olan ruh hali de hastalıklı bir yapıyı

gösteriyordu.

Sözün özü şu gerçeği artık hepimiz görmek durumundayız.

Suriye ye yönelik bir müdahale ister güdeme gelsin ister gelmesin bilinmelidir

ki, Esad ın kendi halkına yönelik cinayetlerini engellemek için değil,

İsrail in güvenliğinin sağlama alınması ile ilgilidir.

Bu gerçeği görüp Müslümanlar en kısa zamanda kendi

aralarında gerçek manada bir birlik oluşturarak sorunlarına bu birlik aracılığı

ile çözüm bulmaları gerekiyor. Şu anda var olan örgütlerin bunu yapamayacağı

ortada. Çünkü, oluşturulacak birlikte yer almaları gereken bazı ülke

yöneticileri ABD ile içli dışlı olmuş, ABD nin Müslüman ülkelere müdahalesini

finanse etmekte bir sakınca görmüyorlar. Kısacası iktidarlarını ABD ye borçlu

olanlardan İslam dünyasına hayır gelmez.

Bilinmelidir ki, Müslümanların kendi aralarındaki

problemlerin çözümü ABD ve koalisyon ortaklarından beklendiği sürece daha çok

Müslüman kanı akacak, dünya daha çok Müslüman katliamına şahit olacaktır.

Suriye ve Mısır da bu gerçek tüm çıplaklığı ile ortaya çıktı. Katillerden hesap

sorulmadığı gibi, destek verildi. Suriye de de bunun son adımı atılmaya

çalışılıyor. ABD başından beri  Esad ın

kimyasal silah kullanmasını kırmızı çizgileri olarak ilan etmesine karşılık

pazarlıklarda gelinen noktada görünen o ki, Esad  ne klasik silahlarla ne de 100 bin insanın ne

de kimyasal silahla katlettiği bin 300 masumun hesabını elindeki kimyasalların

bir kısmını teslim etmekle kurtulmuş olacak.