İslam ın beş temel şartından birini daha yerine getirme

imkânını ve fırsatını Allah-u Tealâ sizlere lütfetti. Kâbe yi tavaf ettiniz.

Arafat a çıktınız. Müzdelife de gecelediniz. Her ikisinde vakfeye durdunuz.

Mina da taştan mermilerle şeytanı saf dışı edip kurban ibadetini de yerine

getirdiniz.

Şartlarını yerine getirip bunları yaptıysanız HAC yapmış

oldunuz. İhlâsınız oranında haccınız mebrur (kabul) olunmuştur, inşallah.

Mebrur olan hac ile insan günahlarından arınmış olur. Sizler de bu duygularla

yapmış olduğunuz hac münasebetiyle günahlarından arınan şanslı Müslüman

kardeşlerimizsiniz.

Yurdumuza, yurdunuza tekrar hoş geldiniz.

Hacca giden bir Müslüman, yurduna, yuvasına döndüğünde

bulunduğu bölgenin örnek insanı olmak durumundadır. İnşallah sizler bu kemale

ermiş olarak aramıza yeniden katıldınız.

Riyakârlardan millet olarak çok darbeler yedik. Ne olur,

böyle bir hastalığınız varsa bu mikrobunuzu imha ediniz.

Riya gizli bir şirktir. Riyakâr da müşrik gibidir.

Sizlere bu sıfat asla yakışmaz. Şu kıssadan bir hisse alınız:

Hacdan dönen birini ziyarete giden Cüneyd-i Bağdâdî

(Kaddesallahu aziz) hazretleri hacının:

Bir önceki haccımda getirdiğim kapla ikramda bulunun

sözünü işitince geri döner ve der ki:

İki defa hacca gittiğini ima eden ibadetle gurura

kapılan riyakârların yemeğini yiyemeyiz.

Bu her Müslüman için son derece önemli bir tavırdır.

Olması gereken bir tavırdır.

Sizler şu fetvayı duydunuz mu bilmem:

116 yaşında dört mezhebe göre fetva vermeye dirayetli

olan Nakşî şeyhlerinden üstad Ali Haydar Efendi (Kaddesalllahu sırruhul aziz):

Bir kap dolusu sütün içine ineğin memesinden bir damla

kan (necaset) gelse o süt içilmez. İbadetlerin içine de riya-kibir gibi şeytan

necaseti girse o ibadet kabul olmaz demiştir.

Peygamber Efendimiz:

-Sizler için korktuğum şeylerin en korkuncu küçük

şirktir, buyurdu.

-Küçük şirk nedir ya Resulûllah dediler.

-Riyadır, buyurdu.

Riya, Hakk a teveccühü önleyen hususların başında gelir.

Çünkü riya, gizli şirktir. Kul, bir amel işler de bu amelden başkalarının da

haberdar olmasını ve kendilerini bununla iyi tanımalarını isterse, başkalarını

Allah a ortak koşmuş olur.

Hacılar! Peygamberimizin ashabını da oralarda ziyaret

ettiniz. Efendimizin ashabı samimi idiler. Onlar, göründüğü gibi olmayı olduğu

gibi görünmeyi imanın gereği kabul ederlerdi. Bizler gibi duvarlara levhalar

asıp kendilerini avutmazlardı.

Sizler de, Nasıl olsa hacı oldum diyerek kendinizi

avutma avuntusuna kapılmayın. Avuntuya kapılanlar için, Riyakârların ta

kendileridir buyuruyor Allah (C.C.).

Hacılar! Hoş geldiniz Haccınız mebrur olsun