Dolar - altın satmayın! Gram altın - dolar kaç TL'ye kadar yükselecek

Ekonomist ve piyasa analisti Selçuk Geçer, altın ve dolardaki hareketliliği yorumladı. Geçer, altın ve doların ne zamana kadar, ne kadar yükseleceği konusunda bilgi verdi.

Büyütmek için resme tıklayın

Merkez Bankası'nın 475 baz puanlık faiz artışından sonra düşen döviz kurları ve değerli maden fiyatları tekrar yükselişe geçti. Dolardaki düşüş sonrası tekrar yükseliş hakim iken altın fiyatlarının ne olacağı merak konusu. Dolar kuru 8 lira seviyesine çıktı şu günlerde 7,80 seviyelerinde hareket gösteriyor.
Yatırımcısına kazandıran dolar ve altının ne olacağı, kaç lira seviyesine kadar yükseleceği yatırımcısını yakından ilgilendiriyor.

DOLAR 9-10 LİRAYA NE ZAMAN YÜKSELECEK?

Ekonomist ve piyasa analisti Selçuk Geçer, altın ve dolardaki hareketliliği yorumladı. Geçer, altın ve doların ne zaman yükseleceği konusunda bilgi verirken gram altın ile ilgili çarpıcı bir fiyat tahmininde bulundu.

Selçuk Geçer, koronavirüs salgını nedeniyle ülke ekonomilerinin risk altında olduğunu ifade ederek altının risk faktörüne bağlı yükselebileceğini dile getirdi. Selçuk Geçer, "Koronavirüs hem dünyada hem de Türkiye'de hızla yayılıyor. Ekonomilere de çok ciddi zararlar veriyor. Ancak burada bir noktanın altını çizmek istiyorum. Türkiye ekonomisi koronavirüs olsaydı da olmasaydı da zaten duvara çarpmak üzereydi ve çok ciddi bir ekonomik krize emin adımlarla ilerliyorduk. Bunun ilk sinyali Ağustos 2018'de gelmişti. Son sinyali de bundan 2-3 ay önce net bir şekilde görülmeye başlamıştı." dedi.

AMAÇ SADECE KURU BASKILAMAK

Geçer, Türkiye ekonomisinin yanlış yönetildiğini ve hata yapılmaya devam edildiğini söyleyerek, "Yakın zaman içerisinde bir kur şoku yaşanabileceğini ifade ediyordum. Daha sonrasında Merkez Bankası Başkanı görevden alındı. Hazine ve Maliye Bakanı istifa etti, yerine ise bakan atandı. Peki, ekonomi yönetiminde değişen bir şey var mı? Yazık ki hayır... Hala ekonomide aynı hataları net bir şekilde görüyoruz. Bugün Merkez Bankası Para Politikası Kurulunu raporunu incelerken gördüm. Sadece dertleri dolar kuru baskılayabilmek. 'Günü kurtarmak ve geçici tedbirler ve sonrasında bakarız, sonrasında çözeriz' anlayışıyla ekonomiyi yönetmeye çalışıyorlar. Bu yöntemler yazık ki işe yaramayacak." diye konuştu.

DOLAR KURUNDA ŞOK DALGA GELİYOR

Türkiye'nin reel bir ekonomik krize doğru gittiğini iddia eden Selçuk Geçer, Dolar büyük bir şoka doğru emin adımlarla ilerliyor. Türkiye reel ekonomik krize ve çok ciddi bir finans krize doğru hızlı adımlarla ilerliyor. Bu arada cari açık patladı. Dış borcumuz zaten patladı. Yakın zaman içerisinde finasel edilemeyen borçların kapıya dayandığında, hem birlikte göreceğiz. Türkiye'de tablo bu şuanda. Dünyada koronavirüs nedeniyle ekonomiler sıkıntıya girmiş durumda. Bununda altın üzerinde çok ciddi etkilerinin olduğunu göreceğiz." ifadesini kullandı.

NE KADAR FAİZ ARTTIRILSA ARTILIRSIN DOLAR KURU DÜŞMEYECEK

DOLAR KURU KAÇ TL'YE KADAR YÜKSELECEK?

Merkez Bankası'nın tek amacı kuru baskılamak olduğunu söyleyen Geçer, "Merkez Bankası Para Politika Kurulu bugün çıktı dedi ki Ekim'de enflasyon yükseldi. Kasım'da yükseliş eğilimi var. Muhtemelen Aralık ayında da yükselecek. Bununla ilgili önlemleri nedir diye baktığımızda sadece kuru baskılamak... Sürekli olarak faiz artışı sinyali vermek. Bir kez daha 400 baz paunlı faiz artışı gelsin, dolar maksium 7.50 seviyesine kadar çekilir. Sonrasında dolar kuru tekrar 8.40-8.50 seviyesine kadar çıkar. Doları biz zor tutarız... Bir daha 400 paz puan artırsa dolar 7.50'ye kadar gelir. Sonrasında 9.00 Tl seviyesinde görürüz. Yani anlayacağız 'Ne kadar faiz artırılırsa artılırsın dolar kuru düşmeyecek.' Kur yükseliş eğilimi gösterecek." dedi.

DOLAR KURU NEDEN YÜKSELİYOR

Selçuk Geçer, dolar kurundaki yükselişin sebeplerini ise şöyle anlatıyor; "Türkiye'nin siyasi, hukuksal ve uluslararası problemleri var. Aynı zamanda parasal problemleri de var. Bütçe almış başını gitmiş. Açık kontrol edilemeyecek düzeye gelmiş. Dış borca bakıyorsunuz kısa vadede 182 buçuk milyar dolar. Cari açığa bakıyorsunuz 46 milyar dolar. Bunları hiçbiri finans edinmesi mümkün değil. Bankacılık sektörünün toplam 135 milyar dolar. Bu paraları nereden bulacaklar. Bu çok net kriz algısı oluşmasına neden oluyor. Öbür tarafta dış borcunu ödeyecek durumunun olmadığı, ya da ihracaat gelirlerini ödeyecek gücünün olmadığını anladıkları zaman yabancılar eksik not yazarlar. Bu aynı zaman kur şoklarının yaşanması demek. "

"TÜRKİYE'DE YETERİ KADAR DÖVİZ REZERVİ YOK"

"Türkiye'nin asıl sorunu yeteri kadar dövizinin olmamasıdır" diyen Selçuk Geçer, "Yeteri kadar dövizin olması için yeterli koşullar oluşturulmuyor. Siz 300-500 baz puanla yerli ikna edebileceğiniz sanıyor musunuz? Sanıyordunuz ters tepti.

Merkez Bankası 575 baz puan artışı yaptı ancak vatandaş döviz almaya devam etti. Bir önceki haftaya bakıyorsunuz 2.5 milyar dolarlık alıp gerçekleştirmiş, bu haftaya bakıyorsunuz 2.4 milyar dolar daha almış. Döviz mevduat hesapları 228 milyar dolara gelmiş. 230 milyar doları zorlamaya başlamış.

Yabancı girişine bakıyorsunuz bir önceki hafta 600 milyon dolarlık hisse senedi alınmış, bu haftaya bakıyorsunuz sadece 300 milyon doları hisse senedi alınmış. Yani devede kulak bile değil... Yabancıların çok küçük bir kısmı gelirken çok önemli bir kısmı Türkiye'den kaçmaya devam etmiş. Ve döviz talep ederek kaçamaya devam ediyor.

Çünkü herkes Türkiye'nin makro ekonomik kırılganlıkları görüyor. Uluslararası arenada yapılan hataları görüyorlar. Biz her ne kadar reform yapacağız desek de yeterli görünmüyor. Ülkemizdeki vatandaşlarımız da aynısını düşünüyor. Düşünmeselerdi dolardan TL'ye geçerlerdi."

GRAM ALTIN RİSK ORTAMINDA YÜKSELİŞE GEÇECEK...

Altının düşüş trendinde olabileceğini ancak ilerleyen zamanlarda tekrardan yükselişe geçeceğini ifade eden Selçuk Geçer, "Biden koltuğa oturduğu zaman ve koronavirüs risk teşkil etmeye devam etmesi sonrası altının fiyatını kimse tutamayacak." dedi.

"YANLIŞ FAİZ ARTTIRIMI DOLAR KURUNU İLK ETAPTA 15-16 LİRAYA KADAR ÇIKARIR"

Selçuk Geçer, faiz oranı artırılması dolar kurunun düşmeyeceğini söyledi. Geçer, " Bu kadar çok yanlış varken, Türkiye'nin bu kadar ciddi açıkları varken, hiçbir yabancı Türkiye'ye gelmez. Hiçbir vatandaşta kurdan çıkıp Türk lirasına geçip faiz artışına evet demez. Bundan dolayı döviz mevduatları artışa geçti. Merkez Bankası faiz artışı ile bu işin içinde çıkabileceğini, yabancıyı ve vatandaşı ikna edebileceğini düşünüyor. Merkez'in bu politikasıyla ekonomiyi düzelmesinin hiçbir şansı yok... Bunu yapmaya devam ederlerse Türkiye'yi çok ciddi bir faiz sarmalının içine sokar. Aynı zamanda dövizi bir şoka doğru iter. Kademeli şekilde yükselecek iken bir bakmışınız 15-16 lira olmuş... Hatta 20 liraları zorlamaya başlamış.... O günlerde ekstra faiz artırımı yaparsanız yüzde 20-25 faiz artırıma onay verecek iken yüzde 40'lara yakın faiz artırımıyla Türkiye'yi ciddi faiz çıkmazına sokarsanız." dedi.

Dünya ülkelerinin ekonomik bir skınıtı yaşandığının altını çizen Selçuk Geçer, "Geçtiğimiz dönemde Berat Albayrak ve ekonomi yönetimi yaptı. Bugün aynı hataları, birebir yeni yönetim yapıyor. Bu ekonomik yönetim tarzının tutma şansı yok. Dünya'da ekonomiler çok sıkıntılı. Ülkeler arka arkaya açıklama yapıyor. Ülkeler borçlarını ödeyemeyecekler. Avrupa Birliği'nde bu ekonomik skıntıya dayanamayacak. Finansal riskler var... Parası olan ülkeler teşvik paketleri açıklamak zorunda kalacaklar. Hem reel sektörlerini ayakta tutmak, hem işsizliği patlatmamak hem de sosyal sorunların önüne geçebilmek için. Özellikle Avrupa ve Amerika'da bunun tek bir yolu var. Vatandaşını bir şekilde ikna edebilmek... 'Sen evde oturduğunda ben senin ihtiyaçlarını karşılayacağım' demektir. Nitekim Amerika, haftalık 600 dolarlık ödeme yapıyor. Aynı zamanda işsizlik maaşında yardım yapıyor. Amerika'da işsizlik trendi yükseliyor, aynı koronavirüs'ün ortaya çıktığı 2020'de olduğu gibi... Amerika, ekonomik olarak kritik bir sürece adım adım ilerliyor. Hatırlayın o dönemlerde işsizlik artıkça teşvik paketleri açıklandı. Biden koltuğa oturur oturmaz teşvik paket açıklayacak, buna da Cumhuriyetçiler destek verecek." şeklinde konuştu.

TEŞVİK PAKETLERİ AÇIKLANINCA DOLAR KURU VE ALTIN YÜKSELİŞE GEÇECEK

DOLAR 8,80 SEVİYESİNE KADAR YÜKSELECEK...

"Teşvik paketleri açıklanmaya başlayınca altın onsunun 2 bin doların üstüne çıkacak. Bizde ise ekonomide yanlışlar nedeniyle kurdaki yükselişin hızlandığını göreceğiz." ifadesini kullanan Selçuk Geçer, "Dolar kuru 8,50-8,60 seviyelerini hızla aşıp 8,80 seviyelerine doğru yükselişe geçecek. Yine dolar kurunun yükselişine paralel olarak sterlin, euro hareketler yapacak." dedi.

GRAM ALTIN NE KADAR OLACAK?
TEŞVİK PAKETLERİYLE GRAM ALTIN 540-550 TL SEVİYESİNE ÇIKACAK

Türkiye'de gram altın fiyatının belirleyen unsurları anlatan Selçuk Geçer, "Türkiye'de gram altının fiyatını iki unsur belirliyor. Bunlardan birisi doların fiyatı, diğeri ise yurt dışındaki ons fiyatı...

İkisinin çarpanı ise Türkiye'deki gram altın fiyatını oluşturuyor. Bugün gram altın 450-460 seviyelerinde durabiliyorsa eğer; doların hala yüksek seviyelerini koruyor olması... Yani 7,80 , 7,90 , 7,95 hatta 8,00 seviyelerinden gelmiyor olması. Yoksa onsla aynı oranda dolarda da düşüş yaşanmış olsaydı gram altın daha düşük seviyelerde olurdu. Doların bu seviyelerde kalması ve çok kısa bir süre içerisinde Biden'in koltuğa oturması ve teşvikleri açıklamasıyla birlikte onsun fiyatını yükselmesiyle gram altının bir anda 540 -550 seviyesine taşıyacak." dedi.

Geçer, konuşmasına şu şekilde devam etti; "Daha sonrasında ise 8,80 giden dolar, 2 binleri zorlayan ons değeriyle ilk etapta 561 gram fiyatını göreceğiz sonrasında ise 600 liranın üzerine atacak kendisini...

"ONS 2300 LİRAYI ZORLARSA GRAM ALTIN 1000 TL FİYATINI GÖRÜR"

Selçuk Geçer, dolardaki şok dalya bağlı gram altında yükseliş olacağını ifade ederek "Eğer kurda bir şok hareketi olursa; Türkiye'de ons 2300 lirayı zorlarsa 1000 TL'yi zorlayan bir gram fiyatı görürüz. Buna bağlı olarak çeyrek altında, cumhuriyet altında vb. hızlı bir şekilde yükselişe geçer. Ekonomik risklerine bağlı olarak altın yükselişe geçecek. 2021 yılında daha zorlu bir süreç olacak ekonomik alanda..." diye konuştu.

ALTIN ZİRVE YAPACAK! SAKIN PANİK YAPIP SATMAYIN

2021 yılında altın fiyatlarında yükseliş olacağını savunan Selçuk Geçer, "Önümüzdeki dönemde altın zirve yapacak... Altında iseniz panik yapmayın... Yükselişe geçmeye devam edecek... Bu kadar gelişmenin olduğu bir dönemde altın fiyatları düşmesi düşünme hayal gibi olur... " dedi.

Editörün notu: Selçuk Geçer'in altın ve dolar üzerinden yaptığı tahmin ve iddialar haber değeriyle yayımlanmaktadır. Milli Gazete hiçbir altın ve dolar haberini yatırım tavsiyesi olarak sunmaz.

27 Kas 2020 - 21:11 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

45

İsmail H - "Türkiye ekonomisi koronavirüs olsaydı da olmasaydı da zaten duvara çarpmak üzereydi ve çok ciddi bir ekonomik krize EMİN ADIMLARLA ilerliyorduk." İfadesindeki "emin adımlarla"kelimesi ancak arzu edilen durumun gerçekleşmesi için kullanılabileceğini düşünüyorum.

Dolayısıyla bu tahlili yapan kimse de KEŞKE Türkiye ekonomisi çökse diye avuç oğuşturanlardan olsa gerek. Doğal olarak arzu ettiği sonucun oluşması için bu şekilde kamuoyu oluşturma çabasındadır.

.

Tabi Sadece kendi çabası yetmeyeceği için ona ulaklar da gerekir, zaten buluyor da.

Yanıtla . 20Beğen . 6Beğenme 29 Kasım 11:26
44

Mesut Sarp - Sıkıntı yok. Türkiyenin IMFye borcu yok.

Yanıtla . 10Beğen . 5Beğenme 29 Kasım 09:50
42

Oki - Şöyle bir gerçek var ki! Sermaye yatırımlarına ihtiyaç olan bir ülkede yerli de bu kadar döviz alım yapıyor ve gemide delikler çoğalıyorsa bu derinlik gemiyi batırır.Bir de bu millet para yok gecinemiyoruz diyen bir dünya fakir var iken bu para sahipleri acaba bunları nereden kazanıyor.Bu gazete milli olamaz olsa idi verdiği finansal bilgiler insanları sermaye piyasalarına yönlendirdi.Orada da gidip üç kuruş sermayesi olanların üzerinden , kurdukları grublar ile kumar oynuyor.

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 29 Kasım 08:27
41

Vuslat - Dolar parası ya yükselir ya yükselmez ikisinden biri yani

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 29 Kasım 08:10
35

Zirvetoros - Çok zekisin selçuk kardeşim. Devletimiz senin gibi dehaları nasıl görmez ya. Halbuki seni Maliye bakanı yapsalar her şeyi bir anda nasıl çözersin Kim bilir.

Yanıtla . 17Beğen . 10Beğenme 29 Kasım 00:14
33

Kaan Adnan - Bir ülkede felaketleri hastalık ölüm gibi durumları gizleyen bir yönetim varsa kendisi gibi düşünmeyen hiç kimseyi insan yerine koymayan hain terörist ilan eden halkından ekonomik gelişmeleri gizleyen devletin malını savuran satan çarcur eden hesap vermeyen sorgulatmayan yapılan bir istifanın dahi açıklanmasına yasak getiren bir idare varsa selçuk hoca gibi düşünenler çoğalır hiç kimse parayı sevdiği kadar başka değerleri sevmez gerçek bu ve dünya kurulalı beri bütün savaşlar cinayetler hırsızlıklar katliamlar kısaca her şey her kötülük para için

Yanıtla . 6Beğen . 6Beğenme 28 Kasım 23:47
27

Hyildırım - DÖVIZLEN IS YAPANLAR HARİÇ BIRIKIMLERINI ABD YE YADA EURO YA YATIRANLAR FIYAT ARTTIRAN ONEMLI ETKENDIR.

Yanıtla . 7Beğen . 9Beğenme 28 Kasım 19:11
29

Keferbek - @Hyildırım 27 nolu yoruma cevabı: Ekonomi batakta ise paran çöküşe geçer . Şu anda döviz yükselmiyor TL değer kaybediyor . Bunun sebebide yıllardır vatandaşı her beceriksizliklerinden sonra vatandaşı dış güçler diye uyutan enayi yerine koyan iktidardır .

Yanıtla . 16Beğen . 6Beğenme 28 Kasım 22:51
26

gencay - kasa borc,,birkere dolarin en buyuk alicisi devlet

dolar nasil duser,

Yanıtla . 17Beğen . 6Beğenme 28 Kasım 19:05
25

Efsane Kaptan - Adam doğruları söylüyor kimse inanmak istemiyor. 2018 deki gibi bir develüasyon olursa Selçuk bey haklıymış dersiniz. ASIL Vatanını Milletini sevenler Yapılan yanlış politikaları eleştirerek Ülkeyi yönetenlere mesaj verenlerdir. Köşesinde Dilsiz şeytan gibi oturup susanlar değil.... Helal olsun Selçuk abi aynen devam. Doğruya doğru eğriye Eğri.

Yanıtla . 43Beğen . 17Beğenme 28 Kasım 19:03
24

İsyankâr08 - Döviz aldığımız için ülke batmaz arkideş ülke battığı için döviz çıkar

Yanıtla . 28Beğen . 15Beğenme 28 Kasım 18:46
23

Mehmet - Ne kadar altın dolar varsa bozdurun

Dibe çakılacak çünkü

Yanıtla . 21Beğen . 51Beğenme 28 Kasım 18:06
43

Millet - @Mehmet 23 nolu yoruma cevabı: Tl kadar çakılamaz heralde

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 29 Kasım 09:29
21

İlker Sarı - Akp den nefret ediyorum.Ekonomi politikasını asla taktir etmiyorum ama bu demeçi veren ekonominin e sinden anlıyorsa adımı değiştiririm.Ekonomi alanında yüksek lisans yaptım ama hiç okumamış olsam bile "gülerdim" bu adama..ABD teşvik paketi demek piyasaya trilyon dolar akitmak demek..Dolar sayisi artarsa degeri duser..ey cahil..

Yanıtla . 39Beğen . 28Beğenme 28 Kasım 16:50
34

Mezevolta - @İlker Sarı 21 nolu yoruma cevabı: Kardeşim dolar bı para birimi değil, rezerv para birimidir. Yani değerli maden gibi düşün. Dünya ekonomisinde geçen tek para dolardır. Altından bi farkı yoktur. Bu krizde ABD kaç defa dolar bastı haberin var mı ,

o kadar basılmasına rağmen Dolarr düştü mü peki, hayır düşmedi düşmez.

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 29 Kasım 00:12
31

Hayal - @İlker Sarı 21 nolu yoruma cevabı: Şimdiye kadar arttırdıda düştümü

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 28 Kasım 23:09
30

Haklinin Yaninda - @İlker Sarı 21 nolu yoruma cevabı: Sen ne okudun?? boş okumuşsun demekki!!! TR nin cari açığı bütçe açığı kısa vadede borçları var... ABD ye giren tesfik paraları doların değerini düşürecekmiş hadi oradan TR NIN dövize ihtiyacın var

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 28 Kasım 23:06
20

Sath - Mahvolacaz, ölecez, bitecez. Böyle dıyenlerde kına yakacak. Bak ben demiştim ama. Diyecekler.

Yanıtla . 11Beğen . 14Beğenme 28 Kasım 16:43
19

Realist - 2 yıl önce dolar 10 Tl olacak diyenler geldi aklıma yaziyi okuyunca.20Tl.olacakmis dolar:)

Yanıtla . 9Beğen . 16Beğenme 28 Kasım 16:40
18

Vatandaş - Üretime İmalata TL mize yönelim değerli ardaslar doları eurosu altını olan kişiler yükselsin daha çok kazanalım diyorlar ama ülkemizin ekonomisi daha önemli geçenlerde yüksek dolar ve altın alanlar çok çok zarar ettim biri 5.26 dan altın aldım epey zarar ettim diğeri 5.13 den aldım yine çokcana zarar ettim gibi bir çok sözler işittim biz en güzeli Milli paramiza dönelim derim slm ve dua ile

Yanıtla . 17Beğen . 16Beğenme 28 Kasım 16:31
40

Zengin - @Vatandaş 18 nolu yoruma cevabı: HHükümettekiler kendi dolarlarını bozsa biz de bozalım.

Ne dersin?

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 29 Kasım 07:47
28

Furkan Özcan - @Vatandaş 18 nolu yoruma cevabı: Abi haklısın da tl dede kalırsa hep zarar değerlendirmemiz gerek

Yanıtla . 7Beğen . 5Beğenme 28 Kasım 21:46
17

Can - Selçuk geçeri okurken miğdem bulanıyor.bir insan bu kadarmı negatif olur.türkiye batsa zil takıp oynayacak.

Yanıtla . 37Beğen . 18Beğenme 28 Kasım 16:31
37

Sedoli - @Can 17 nolu yoruma cevabı: Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar sõzü ne kadar doğrudur, yanlış politikalar ülkeyi bu hale getirdi bir de israf devletin malı deniz yemeyen keriz ...

Yanıtla . 5Beğen . 3Beğenme 29 Kasım 02:11
15

Misafir - 251 kişi öldü ama yinede bu ülkeyi ele geçiremediler yine öyle olacak.

Yanıtla . 27Beğen . 7Beğenme 28 Kasım 16:24
14

Faiz sebeptir.. - - faiz artırdık üretimi ve yatırımı bitirme noktasına getirdik işi çok iyi biliyoruz..aaa oda ne döviz yine yükseliyor ama sorun değil çözümü biliyoruz!! hadi faiz artıralım.. böyle ekonomiyi beş yaşındaki çocukta yönetir.. üretim teşvik edilir, yatırımcı desteklenir,istihdama yönelik kolaylıklar sağlanırsa ve tüm dünya ülkelerinin faiz indirdiği, aşı haberleriyle risk durumunun azaldığı konjektürel ortamda faiz artışı yapmayı ekonomiyi bilmek olarak görenler faiz çığırtkanlığı yapmazsa ve bir iki ay bu doğrultuda net ve kesin duruş sergilenebilir ise, yani aslında şu faizciler faiz baronlarının istediklerini değilde, üretici ve yatırımcının ihtiyacı olanı yaparsa..yada yapabilirse! Ekonomi birkaç ay içinde olumlu yöne verilecektir.faiz artışı kuru düşürmez daha agresif yükselmesine neden olur,kısa süreli sınırlı geri çekilme yanıltıcı olduğu gibi ekonomimizi çökertmek için bir tuzaktır,beraberinde yüksek Enflasyon, yüksek faiz ve daha yüksek kur oluşur ve siz yine faiz yükseltmek zorunda kalırsınız hemde yanında yüksek enflasyon,yükselmeye devam eden kur ve duran üretim ile duran yatırımlar hediye olarak kucağınıza bırakılır..yani bu sarmala girdinizmi artık çıkış yolunuz kalmaz.faiz ile kur düşürmeye çalışmak yabancıların en çok istedikleri ve sevdikleri enayi yöntemidir.

Yanıtla . 28Beğen . 3Beğenme 28 Kasım 15:30
46

THE Halkla ilişkiler - @Faiz sebeptir.. 14 nolu yoruma cevabı: Bu ekonomiye hangi pencereden baktığınıza bağlı. Altın ve dövizin yükselmesi de faiz gibi sonuçlar verir. Çalışmadan kazanırsınız. Parayı ekonomik çarktan, yastık altına taşırsınız ve sürekli endişeli olursunuz. Batı ekonomisinde faiz, bir ekonomik enstrümandır. Bir sistemi ya tam uygularsınız, başarılı olursunuz yada uygulayamazsanız başarısız olursunuz. Başta Avrupa, Amerika bu sistemi uyguluyor bizimde ekonomik ilişkilerde bu sistemi kullanmaktan başka seçeneğimiz yok. Enflasyon ve faiz ekonomik gelişme için kullanılır. Bu arada faiz taraftarı değilim.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 01 Aralık 12:41
13

Enişte - Bu ülkede dolar ne zaman düşmüş ki bende doların 9.50 - 10 yi zorlayacak.bir ara elinizdeki doları satın tl çevirin dedi o zaman dolar 5.40 idi , satanlar çok zarar etti.onun için dolar satmayın tuzağa düşmeyin.zengini daha çok zengin etmeyin. Benden söylemesi

Yanıtla . 37Beğen . 8Beğenme 28 Kasım 14:52
38

Bigmen - @Enişte 13 nolu yoruma cevabı: O eskidendi gardaas..Hz Mehdi operasyona başlayıp dolar ve altını tepe taklak ettirecek inşaAllah!Bu hep böyle gidemez!Buna elbet mevla izin vermez,pek yakında dolar ve altın çökecek,çünkü Mehdi Türkiyede!EvvelAllah!

Yanıtla . 0Beğen . 10Beğenme 29 Kasım 04:03
36

Turhanap - @Enişte 13 nolu yoruma cevabı: Öyle oyunu güzel oynadı ki demedi doları bozun Bi faizi yükseltti millet döviz bürolarını korona test sırasına çevirdi ne derse tersini yapan kazanacak herkes 600 diyordu grama 450 oldu şimdi 400 diyorlar 550 olacak

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 29 Kasım 01:30
12

Bülent - Dünya ekonomisi kötü. Sadece Türkiye'de değil bizim birlik ve beraberlik olma zamanımız bilen bilir eskileri. Ekonomi ne kadarda kötü olsa eskisinden yinede iyi olur

Yanıtla . 31Beğen . 12Beğenme 28 Kasım 14:45
10

Hasan - Önüne gelen uzman olmuş bu tür uzmanlar milleti kararsızlığı sürüklüyor kendileri milletin sırtından rant sağlıyor birilerinin taşeronluğunu yapıyorlar

Yanıtla . 37Beğen . 13Beğenme 28 Kasım 13:21
09

Ahmet - Anlatılanların hepsi hayal.masal anlatılmış.

Yanıtla . 31Beğen . 19Beğenme 28 Kasım 12:53
08

Recep Akca - Türk Milletin fakirlemesi sizin eliniz de tabiki satmasınlar fakirlerin ekmeğinden çalanlar sizlersiniz elleriniz kanlı zaman mutlak sizlerden hesab soracak !TÜRK boyun eğmez bunu bilesiniz!

Yanıtla . 25Beğen . 11Beğenme 28 Kasım 12:44
07

Arif - Siz satmayın biz satacağız sonra inecek anlamı taşıyor yalan balon haber dolar düşecek Amerika ikiye ayrıldı ekonomistler bunu da söyledi iç savaş çıkacak diyorlar

Yanıtla . 17Beğen . 20Beğenme 28 Kasım 11:59
06

Reco - Attın salvoları durdun. Birde bi çözüm söylesen varmı fikrin.

Yanıtla . 18Beğen . 8Beğenme 28 Kasım 11:38
03

Ali Yalçın - İnanmayın bu selçuk geçer e 2 senedir zarar ettiriyor millete

Yanıtla . 36Beğen . 19Beğenme 28 Kasım 08:43
11

Beypolat - @Ali Yalçın 03 nolu yoruma cevabı: Yoo ben dediklerine inanıyorum hep kazandırıyor .

Yanıtla . 20Beğen . 9Beğenme 28 Kasım 13:49
02

Önemsiz - Bu neyin anlatımı. Parası olan insanlar altın alır döviz alır. Olmayanlar ne yapacak. Bir kriz geliyor altın alın döviz alın varsa satmayın. Bunu yaparsanız kazanırsınız. Kazandırır sınız. Ee ozaman ülkemin durumu ne olur. El insaf...

Yanıtla . 20Beğen . 12Beğenme 28 Kasım 08:22
05

Adanalımusluman - @Önemsiz 02 nolu yoruma cevabı: Haysiyet ve devlet sevgisi yok hocam bunlarda

Yanıtla . 17Beğen . 15Beğenme 28 Kasım 11:38
01

orhan - sayın selçuk bey doğru söylüyor hep tüketim üretim ise çok az.Allah sonumuzu hayır eylesin...

Yanıtla . 34Beğen . 8Beğenme 27 Kasım 21:58
39

Bigmen - @orhan 01 nolu yoruma cevabı: Bu sözler hep fasa fiso,bilmiyorki ekonomiyi nasıl bir his o!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Kasım 04:07


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?