Ülkemizde yabancı liselerde görev yapan öğretmenler arasında maaş dengesizliği dikkat çekiyor!

Mesela, İtalyan Özel okulunda Türk Öğretmenler ayda 60 bin TL maaş alırken, İtalyan öğretmenler ayda 350 bin TL alıyor!

Nasıl oluyor da böyle oluyor?

İstanbul’daki Özel İtalyan Lisesi…

Türk öğretmenler, İtalyan meslektaşlarına göre 5-6 kat daha az maaş aldıkları için grev başlattı.

Aynı okulda, aynı dersleri veren, aynı çocuklara eğitim veren iki öğretmen grubu arasında uçurum bir ücret farkı var;

Türk öğretmenler 60-65 bin TL alırken, İtalyan öğretmenlere 350 bin TL civarında ödeme yapılıyor.

BU, AÇIK BİR ÇİFTE STANDARTTIR!

Okul yönetimi, “İtalya’daki maaş skalasını uyguluyoruz!” diyerek Türk öğretmenleri yoksulluk sınırının altına mahkûm ediyor.

Aynı bahçede, aynı koridorlarda, aynı sınavlara giren çocuklara ders veren bir Türk öğretmenin emeği, İtalyan pasaportlu meslektaşının emeğinin altıda biri değerinde mi sayılıyor?

Elbette bu durum kabul edilemez bir ayrımcılık.

Dört yıldır eşitlik isteyen Türk öğretmenlere sunulan son zam teklifi ise tam bir rezalet:

2025’te sıfır zam, 2026’da yüzde 15, 2027’de yine sıfır zam!

Enflasyonun yüzde 70’leri bulduğu Türkiye’de bu teklif, “Sizi açlıkla terbiye edeceğiz” demekten başka bir şey değil!

Okul yönetimi ayrıca Türk öğretmenlerin sendikalaşmasını mahkemeye taşıyarak engellemeye çalıştı.

Ders sürelerini 60 dakikada tutup “İtalyan öğretmenler maddi kayba uğrar” yaklaşımını gösterdi.

İtalyan’ın cebinden 1 kuruş eksilmesin diye Türk öğretmenin sırtından geçinmektir bunun adı.

Bu okulun adı “İtalyan” olabilir ama kapısı Türkiye’de açılıyor, öğrencilerinin çoğu Türk, vergileri Türkiye’de ödeniyor.

Türk öğretmenin alın terini İtalyan pasaportuna göre ölçmek, doğru değil!

Eşit işe eşit ücret olması gerekir.

İtalyan Lisesi yönetimi bu utanç verici çifte standardı sürdürmekte ısrar ederse, grev sadece başlangıç olacak.

Türk öğretmenler, 25 yıllık emeğin, bir pasaport rengiyle değersizleştirilmesine izin vermeyecek.

ÖZEL GALİLEO GALİLEİ İTALYAN LİSESİ

Özel Galileo Galilei İtalyan Lisesi hakkında okulun internet sitesinde şu bilgiler veriliyor:

Bugünkü adıyla Özel Galileo Galilei İtalyan Lisesi, Immacolata Concezione d’Ivrea’dan Suor Madre Luigia CANEGRATİ’nin teşebbüsleri ve Sultan Abdülaziz'in fermanıyla 1870 yılında açılmıştır. Türkiye’de ikamet eden İtalyan çocuklara, anaokulu ve ilkokul olmak üzere iki kademede eğitim veren kurum, daha sonraları bünyesine Türk öğrencileri de kabul etmeye başlamıştır.

İlk açıldığında 80 öğrencisi ile Kumbaracı Yokuşu'ndaki binasında eğitime başlayan okul, 1876 yılında Suterazi Sokağı'ndaki okul daha büyük olan binaya taşınmış ve eğitime burada devam etmiştir.

1882 yılında ise 350 öğrencisi ile iki binadan oluşan bugünkü yerine geçmiştir.

Türk-İtalyan (1911-1912) ve I.Dünya (1915-1918) savaşları nedeniyle bir süre eğitim faaliyetlerine ara verilse de 1919 yılında Orta Kısım açılmış ve İtalyanca bilmeyen öğrenciler için ortaokula bağlı olarak bir de Hazırlık sınıfı eklenmiş ve okulun adı "Özel İtalyan Kız Ortaokulu" olarak değişmiştir.

Cumhuriyet Dönemi

1937 yılından itibaren Türk öğrenciler, yasa gereği ilkokul kısmına kabul edilmediler. 2009 yılına kadar ilkokul kademesinde sadece yabancı ve İtalyan uyruklu çocuklar eğitim gördü. 2009 yılında ilkokul İtalyan Konsolosluğu bünyesine taşındı.

1959 yılında anaokulu ve ilkokul sınıfları, 1996 yılındaysa ortaokul karma eğitime başladı ve okul “Özel İtalyan Karma Ortaokulu” ismini aldı.

1996 yılında zorunlu eğitimin sekiz yıla çıkaran yasa ile ortaokul bölümü kademeli olarak kapatıldı.

2000 yılından itibaren okulumuz, İtalyan ve Türk öğrencileriyle yabancı uyruklu tüm öğrencilerin girebildiği ve eğitim süresi hazırlık sınıfı dahil beş yıl olan lise eğitimine “Beyoğlu İtalyan Lisesi” ismiyle başladı. Sonrasında İtalya'daki liselerle denklik belgesi alındı ve okulumuzun adı 2005-2006 öğretim yılı başında "Özel Galileo Galilei İtalyan Lisesi" olarak değiştirilerek bugünkü halini aldı.

***

Açıldığı yıldan bu yana çocuk ve gençlerin yetişmesinde öncelikleri hiç değişmeyen okulumuzun, öğrencilerine öğrenme sevgisi aşılamak, yaratıcı ve eleştirel düşünme kapasitelerini farklı kültürlerle, özellikle İtalyan kültürü ile diyalog ve karşılaştırma yoluyla geliştirmek en temel hedefi olmuştur.

“Öğrencilerimize iyi bir eğitim verebilmek için idari ve öğretmen kadromuzun tamamı kendi alanlarında deneyimli Türk ve İtalyan öğretmenlerden oluşmaktadır.

Öğretmenlerimizin öncelikli hedefleri:

Öğrencilerin bilgi düzeyini arttırmak.

Kişiliklerinin gelişmesine yardımcı olmak.

Doğru çalışma yöntemini bulmalarını sağlamak.

Başarılı olacakları meslekleri seçmeleri konusunda onları motive etmek.”

Kaynak: Haber Merkezi