Türkiye'nin sağlık turizmi arenasında yeni bir dönem başlıyor. 26 Nisan 2025 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren "Uluslararası Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Hakkında Yönetmelik" ile sektörde önemli bir dönüşüm yaşanacak. Bu yeni düzenleme, sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesini yükseltmeyi ve uluslararası alanda rekabet gücünü artırmayı amaçlıyor.

HEALTHTÜRKİYE ENTEGRASYONU ZORUNLU HALE GELDİ!

Sağlık turizmi sektöründe önemli bir düzenlemeye gidildi. Buna göre, sağlık hizmeti sunan tüm tesisler ve bu alanda faaliyet gösteren aracı kurumlar, HealthTürkiye portalı ile entegrasyonlarını tamamlamak zorunda. Bu sayede hastalar, sağlık turizmi kapsamında aldıkları tüm hizmetlerin takibini kolayca gerçekleştirebilecekler.

KOMPLİKASYON SİGORTASI VE TAKİP PERSONELİ ZORUNLULUĞU!

Sağlık turizmi kapsamında gerçekleştirilecek cerrahi müdahaleler için komplikasyon sigortası yaptırılması zorunlu hale getirildi. Bununla birlikte, sağlık tesisleri ve aracı kuruluşlar, sundukları hizmetin kalitesini yükseltmek amacıyla hizmet takibi yapacak özel personel görevlendirecekler.

Uluslararası Sağlık Hizmetleri A.Ş. (USHAŞ), sağlık tesislerinin ve aracı kuruluşların uluslararası arenadaki faaliyetlerini destekleme görevini üstleniyor. USHAŞ aynı zamanda aracı kuruluşlara yetki belgesi verme yetkisine sahip olacak ve bu kuruluşların sunduğu hizmetler düzenli olarak takip edilip raporlanacak.

TÜSKA AKREDİTASYONU ARTIK ŞART!

Söz konusu yönetmelik, sağlık kuruluşlarına uzaktan sağlık hizmeti sunma olanağı getiriyor. Ancak bu hizmetlerin de HealthTürkiye portalı üzerinden duyurulması gerekmekte.

Bunun yanı sıra, sağlık tesislerinin TÜSKA (Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü) tarafından verilen uluslararası geçerliliğe sahip akreditasyon ve sertifikalara sahip olması zorunlu tutuluyor.

PERMORMANSA BAĞLI DEĞERLENDİRME SİSTEMİ GETİRİLDİ!

Uluslararası Sağlık Turizmi Yetki Belgesi'nin geçerliliği, HealthTürkiye Performans Kriterleri ile ilişkilendirilecek.

Bu kriterler arasında hasta memnuniyeti, şikayetler, cevap süresi, randevu bekleme süresi ile ciro ve finansal performans gibi unsurlar yer alacak.

Sağlık tesisleri ve aracı kuruluşlar ayrıca hasta şikayet oranları ve memnuniyet anketleri üzerinden düzenli olarak değerlendirilecek.

Yönetmelikte, tüm sağlık tesisleri ve aracı kuruluşlara:

  •  Yabancı dil seçeneği olan internet sitesi oluşturma,
  • Birimlerinde en az bir yabancı dil bilen personel bulundurma,
  • 7/24 hizmet verecek şekilde en az iki yabancı dilde çağrı merkezi hizmeti sunma
    zorunlulukları getirildi.

UYUM SÜRESİ 6 AY!

Mevcut Sağlık Turizmi Yetki Belgeli sağlık tesisleri ve aracı kuruluşların yeni yönetmelik hükümlerine 6 ay içinde uyum sağlamaları, komplikasyon sigortasını 2025 sonuna kadar, akreditasyon ve sertifikalarını ise 2026 sonuna kadar tamamlamaları gerekiyor.

Muhabir: Haber Merkezi