Pamukova da meydana gelen kazanın yaraları sarılmaya çalışırlırken bu defa Pamukkale Ekspresi Kütahya yakınlarında raydan çıktı ve 9 kişi hayatını kaybetti. Sanki  bir gizli el  insan taşımacılığının demiryollarına kaymasını istemiyor. Böyledir demiyorum. Ancak yapılan ilk açıklamalara göre rayları biri birine bağlayan eklem yerlerindeki civatanın soğuktan kırılması sonucu trenin vagonları raydan çıkmış. Bunun sonucu olarak da söz konusu kaza meydana gelmiş. Eğer böyle ise akla gelen soruların cevaplandırılması gerekiyor. Söz gelimi demiryollarında belli periyotlarla gereken bakım yapılmıyor, eskiyen, yıpranan yerler değiştirilmiyor mu Bu bakımların hangi sürelerle yapılması gerekiyor

Hemen belirteyim ki, tüm dikkat gösteriliyor, bakımlar gereken zaman aralıkları ile yapılıyor olsa da zaman zaman bu tür kazalar meydana gelebilir. Önemli olan bunun en aza indirilmesi, bunun için gereken tedbirlerin alınmasıdır.

Karayolu taşımacılığının ağırlığının demiryollarına kaydırılmasından yana olan, bu arzumun bende bir hayal olarak sürüp geldiğini belirtmek isterim. Bu sebeple de ne zaman demiryollarının yenilendiğine dair bir haber alsam mutlu olurum. Özellikle de belli merkezler arasında hızlı tren seferlerinin başlatılması için yürütülen çalışmalar beni hep mutlu etti. Ankara-İstanbul, Ankara-Konya  hatta Ankara-Kayseri arasında hızlı tren seferlerinin başladığını görmek bir hayalimin gerçekleşmesi anlamına gelecek. Karayolu taşımacılığının demiryollarına kaydırılması benim için adete milli bir hedeftir. Demiryollarının günün şartlarına uydurulması, demiryolu taşımacılığının çağın gereklerine uygun sürat ve konfora eriştirilmesi yönündeki çalışmalar benim bir hayalimin gerçekleşemesi anlamına geliyor. Bunu kim gerçekleştirirse gerçekleştirsin ülkemize büyük bir hizmet yapmış olacaktır. İnancım budur.

Ancak, bu ükede ne zaman demiryollarının yenilenmesi yönünde bir adım atılsa, bunun için gerekli çalışmalara başlanmışsa hemen gündeme tren kazaları damgasını vuruyor. Elbette her kaza insanımızın demiryollarına duyduğu güveni sarsıyor hatta azaltıyor. Söz gelimi Ankara-İstanbul arasındaki hızlı tren seferlerinin başlatılmasının ardından Pamukova daki kaza meydana geldi. Çok sayıda insanımızı kaybettik. Açılan yarayı sarmak da kolay olmadı. Demiryolları aleyhinde kampanya yürütenler de bu vesile ile bir fırsat yakalamış oldular. Bunu sonuna kadar kullandılar.

Geçen hafta muhabir arkadaşlarla sohbet ederken hızlı tren çalışmalarının ne noktada olduğunu sorduğumda iş ve çalışma hayatına bakan muhabirimiz Saadeddin İnan bu konuda önemli adımlar atıldığını, Ankara-Eskişehir arasının tamamlandığını, Konya-Ankara arasında  yeni bir demiryolu için proje çalışmalarının bittiğini söylediğinde sevinmiştim. Ama aynı zamanda da bu güzel gelişmelerin yeni bir kaza ile gölgelenmemesini temenni etmiştim.

Korktuğum başımıza geldi ve bu defa Pamukkale Ekspresi Kütahya yakınlarında raydan çıktı. Elbette ki bunun bir sabotaj olduğunu söyleyecek elimizde deliller yok. Olmaması da en büyük temennim. Ancak, incelemeyi yapanların işin bu yönü üzerinde de durmaları gerekir diye düşünüyorum. İster gereken bakımlar zamanında yapılmadığından ister bir meçhul elin devreye girmesinden bu kaza meydana gelmiş olsun, bu ülkenin demiryollarını çağdaş standartlara kavuşturma hamlesini engellememelidir. Buna imkan verilmemelidir.