Günün birinde hoca efendi camide vaaz ederken iddialı bir
cümle kurar.
Kur an bir hayat kitabıdır, ona tabi olan kurtulmuştur
hem bu dünya da, hem de ahirette. Kur an öyle bir rehberdir ki onda her şey
yazar..
Hoca efendi bu şekilde vaaz ederken kendini bilmezin biri
sıçramış ve demiş ki:
- Hocam sen böyle söylersin ama mesela Kur an da şerbetli
baklavanın tarifi var mıdır
Diye sormuş Hoca efendi gayet sakin, ilmin verdiği
serinlikle cevap vermiş:
- Var evladım, aç Kur an ı bak ayet ne der eğer
bilmiyorsanız ilim sahiplerine sorun şimdi git ustasına sor sana nasıl
yapıldığını anlatsın..
Şimdi haftalardır yoğun dost muhabbetleri içerisindeyiz.
Bu muhabbetlerin hemen hemen hepsi gelip dünya ve ümmet gündemine dayanıyor.
Ne yapalım sorusu ortalığı kasıp kavuruyor. Ne yapalım Allah aşkına gidip
ABD ye savaş mı açalım, ne yapalım Mesela şimdi kalkıp ekonomiyi tehlikeye
atmanın ne gereği var Yani sen şimdi diyorsun ki ABD yi uyarmak lazım gelir ki
bu da Türkiye ye bilmem kaç milyar dolara mal olur Gibi ne yapalım lar havuzu
Yok ben bunların hiçbirini söylemeyeceğim. Ben başka bir pencereden bakıp sana
diyeceğim ki:
Velev ki senin bu dediklerin olsa, ecdat kaç milyar
doların peşindeydi de kıtalar boyu ilerlemeye gözünü dikti
Veya hangi peygamber ölüm korkusuyla yaşadı ki seni ve
beni bu can verememe korkusu sardı
İstediği anda gökten mükellef bir sofra inecekken O
(s.a.v.) karnına taş bağlamayı neden tercih etti
Kur an çizgisinden bir an bile sapmamasını neye
bağlıyorsun
O gidenler peygamberler, şehitler ve diğer tüm Allah
dostları vaktin şaşmayacağına ve geldiği an bizi almadan gitmeyeceğine sağlam
bir imanla iman etmişlerdi
Biz neyin peşindeyiz bu günlerde Düşünsenize dostlar,
demek ki yapacak hiç bir şeyimiz kalmamış gibiyiz. Düşünsenize, Efendimizin
veda hutbesinde size öyle bir emanet bırakıyorum ki ona sımsıkı sarıldığınız
müddetçe yolunuzu asla şaşırmazsınız.. nasihatini ne çabuk unutmuş ya da ne
kadar anlayamamışız. Garanti O nun (s.a.v.) sözlerinde apaçık verilmiş.
Muhakkak ki O nun (s.a.v.) sözü Allah ın sözü değil midir Amenna
Şimdi ise iman ettiklerimizle yaşantımız arasındaki o
derin uçuruma dönelim İman eden biz gerekliliklerini yerine getiren kim
Stratejide ilk kural, düşündüğünü karşının bilmemesidir.
Bu yavaş yavaş yok oluşu acaba küffarın senin hamleni senden daha iyi bilmesi
diye yorumlayabilir miyiz O halde desene Kur an ı senden daha iyi bellemiş.
Ama hizmeti batıla olduğu için nasılda seni çepeçevre kuşatmayı biliyor.
Kur an a ne olarak bakıyorsan demek ki ona götürüyor seni. Evet Kur an sadece
bir tarih kitabı olarak görünürse gözüne sana eskilerden, çok eskilerden epey
bir şeyler söyler. Kur an bir şifre kitabı olarak görünürse sana hiç merak etme
sen o dertle ölene kadar şifre çözersin.
Kur an ı sadece mezarda eline alarak babanın, dedenin ruhuna üç-beş ayet
okuyarak iç rahatlatma kitabı olarak bilirsen, meraklanma azizim sana da sadece
mezar da Kur an okuyacak evlatlar gelip yapar bunu. Kur an sadece bir raf
malzemesi olarak durduğu yerlerde vardır Heyhat !!
Ve Kur an ne zaman sana ve bana ve bize Hayat Rehberi
olursa işte o zaman kurtuluşun (her
anlamda) projesi işleve girmiştir demektir
İnmemiştir hele Kur an bunu hakkıyla bilin,
Ne mezarlıkta okunmak,ne de fal bakmak için
Selam ve daim muhabbetle