LİGİN başında söylenen fair-play sözleri şampiyonluk

yarışı kızışınca sürekli havada kalır. Ortalığı geren demeç savaşları gün

yüzüne çıkar. Sonrasında da statlarda neden küfür azalmıyor diye dert

yanarız. Çareyi de seyircisiz maç cezaları vererek buluruz. TFF Başkanı

Yıldırım Demirören in Beşiktaş ın başkanı iken hakemler hakkında yaptığı

açıklamalar daha dün gibi akıllarda... Türk futbolunun ana sorunu zaten ortada.

Zamanında ortamı geren açıklamalar yapan Demirören şimdi Türk futbolunun

patronu!..

Geçtiğimiz haftaki yazımızda Sivasspor-Fenerbahçe maçının

hakemi Yunus Yıldırım ı ağır bir dille eleştirip, Türkiye de iyi hakem

olmadığını ve eyyamcı hakem olduğunu belirtmiştik. Bu hafta da birçok hakem

hataları yine ön plana çıktı. Beşiktaş, Bursaspor maçında hakem İlker Meral,

Ersan Adem Gülüm ü haksız yere oyundan attı. Hakemin en büyük şansı Beşiktaş ın

maçı kazanması oldu. Trabzonspor maçında da Olcan ın düşürülmesini Süleyman

Abay es geçti. Fenerbahçe-Kasımpaşaspor ve Antalyaspor-Galatasaray maçlarında

da hakem hataları bariz bir şekilde görüldü ve konuşuldu.

Şimdi gelelim sadede; Fenerbahçe- Kasımpaşaspor maçından

sonra Galatasaray Spor Kulübü bir ilke imza atarak şampiyonluk yarışındaki

rakibinin hakemini resmi sitesinden eleştirdi. Fenerbahçe den buna cevap hiç

gecikmeden geldi. Bu polemiklere son zamanların fenomen ismi Sabri Sarıoğlu da

katıldı. Demeç savaşları havalarda uçuşurken, demeç veren kulüpler lehine hakem

hataları yapılması da ne kadar trajikomik değil mi

Eğer Galatasaray Kulübü gerçekten hakem hataları ve Türk

futbolunun düzgün yönetilmesi hakkında samimi açıklamalar yapmak istiyorsa bunu

geçen hafta dile getirip Ezeli rakibimiz Fenerbahçe nin hakem hatalarından

dolayı haksızlığa uğramıştır ifadesini kullanmalıydı. Bir sonraki hafta ezeli

rakiplerinin lehine hakem hatası yapılınca veryansın etmek bana hiç samimi

gelmiyor. Aynı şekilde Fenerbahçe ve tüm diğer kulüpler için de geçerli bu

sözlerim.

Lig uzun bir maraton. Bu derenin altından daha çok sular

akar. Önemli olan yapılan hatalardan, verilen demeçlerden ders almaktır Fakat

bunun için kimsenin çaba göstereceğini sanmıyorum. Her seferinde birileri

ortamı gerecek cezayı hep taraftar çekecek.