Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası (EĞİTİM-GÜCÜ-SEN), Türkiye genelinde öğretmenlerle yapılan anket çalışmasında eğitim sistemi politikaları, kariyer sistemi, meslek yasası, mesleki memnuniyeti ile Milli Eğitim Bakanı’nın performansı üzerine sorular soruldu. Ankete katılan 12 bin 100 öğretmenin verdiği cevaplarda yüzde 80 oranında tepki dikkat çekti.
ÖĞRETMENLİK MESLEK KANUNU’NA YÜZDE 80,9’u OLUMSUZ BAKIYOR
Şubat ayında Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Öğretmenlik Meslek Kanunu ile ilgili soruya öğretmenlerin yüzde 80,9’u olumsuz bakarken olumlu bakanların oranı sadece yüzde 7,1’de kaldı. Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik sınavının okulda öğretmenleri ayrıştıracağı ve çalışma barışını bozacağını düşünen öğretmen oranı ise yüzde 85,5’tür.
EĞİTİMLER YETERSİZ BULUNDU
Kariyer basamakları sınavı için uygulanan eğitimlere ilişkin olarak eğitim videolarının mecbur tutulmasını öğretmenlerin yüzde 86,4 oranında yanlış bulurken, videoların içerik bakımından yeterliliği konusunda ise öğretmenlerin, yüzde 57,9’u yetersiz bulduğunu, yüzde 33,7’si kararsız olduğunu ve yüzde 8,3’ü ise yeterli bulduğunu ifade etti.
ÖĞRETMENLER BAKANDAN MEMNUN DEĞİL
Öğretmenlere mesleki değerlerine ilişkin sorulan soruya öğretmenlerin yüzde 84,3’ü kendisini mesleki açıdan değersiz hissettiğini belirtirken, Özellikle Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer döneminde öğretmenlerin mutsuzlaştığı, kendini yalnız hissettiği, bakanlık politikalarına dönük olumsuz bakış açısının hâkim olduğuna dikkat çekildi. Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in çalışmalarına ilişkin olarak sorulan soruya öğretmenlerin yüzde 61,2’sinin Bakan’dan memnun olmadığı, yüzde 31’inin kararsız kaldığı ve sadece yüzde 7,8’inin memnun olduğunu belirtti.




