Asgari ücrete yaptıkları yüzde 30’luk zamla çalışanları enflasyona ezdirmeme sözüne sadık kaldıklarını düşünen ekonomi yönetimi, Hindistan ve Mısır gibi ülkelerden daha çok asgari ücret vermiş olmakla övünüyorlar.
Ve on on beş ülke ismi daha sayılarak verdikleri asgari ücreti eleştirenlere cevap yetiştirmeye çabalıyorlar.
Tamam, verdikleri asgari ücret on on beş ülkede verilen asgari ücretten fazla olabilir.
Ama dünyada pek çok ülke bulunuyor!
Kaç ülkenin gerisindeyiz bir de lütfedip onu açıklasalar!
Asgari ücrette kaç ülkenin gerisinde olduğumuz konusunda tek kelam etmiyorlar. Adeta ağızlarını bıçak açmıyor.
Asgari ücrette bizden daha geride olan ülkelerdeki alım gücünden de hiç söz edilmiyor.
Yani o ülkelerde asgari ücret düşük ama çarşı pazarlarda fiyatlar da düşük!
O ülkelerde karnınızı doyurabildiğiniz rakamlara bizim ülkemizde tost bile yenilemediğini görmezden geliyorlar.
Bu gerçekleri dile getirmiş olsalar bir başka gerçeği daha itiraf etmiş olacaklar.
Yani ekonomi yönetiminin ipin ucunu elinden kaçırdığını ve şimdi onu tekrar yakalayabilmek için koşuşturduklarını ilan etmiş olacaklar.
İşlerinin zor olduğunu biliyoruz.
Ancak takip ettikleri ekonomi politikalarının sağlıklı olmadığını da görüyoruz.
Hâlâ üretime, özellikle tarımsal üretime gereken ağırlığın verildiğini söyleyemiyoruz.
Hayvancılık sektöründe yurt dışından ithal ile sorunun çözülemeyeceği idrak edilmiş gibi değil.
Yanlış adımlar ve yanlış politikalar ile doğru yolun bulunması ve doğru işlerin yapılması elbette mümkün olmuyor.
Ve pek çok ülkenin yer aldığı dünyada on on beş ülkenin üstünde asgari ücret veriyoruz diye övünüyorlar.
Bunu söylerken aslında kaç ülkenin gerisinde olduklarını itiraf etmiş olduklarının farkında bile değiller.
Yıllardır ekonomiyi bir türlü rayına oturtamamanın verdiği eziklik nedeniyle böyle konuşuyor olabilirler.