(Kürt açılımı değil/kardeşlik açılımı yapmalıyız)

Yıllardır Kürt sorunu hep sol kesime havale edildi. Peki,

neden İslami kesim bunu gündemine alıp da İslami açıdan çözüm üretmedi. Halbuki

İslami kesimin birçok âlimi/aydını Kürt kökenliydi.

Seçimlerden sonra yoğun bir şekilde Kürt meselesini

tartışacağız. Ben, bazı önemli gördüğüm konuları şimdiden tartışmaya açıyorum.

Kürtler bu ümmetin evladıdırlar. Kimse siyasi kaygı ve

ikbal uğruna bu ümmeti kaybetmemeli, dışlamamalıdır. Kendilerine layık

gördükleri eğitim ve ifade hakkını başkasından alamazlar. Bu İslami olmadığı

gibi insani de değildir.

Kürt meselesini artık sol kesimin elinden almalı ve bu

konuda çözümler üretmeliyiz. Özellikle Milli Görüş gibi Türkiye nin en köklü

İslami hareketinin de bu konuyu tartışmasının vakti geldi. Unutmayalım ki tüm

diller Allah ın bir ayetidir. İnsanların kabile kabile yaratılmaları

Sunnetullah ın bir gereğidir. Allah ın uygun gördüğü bir yapıyı biz hangi duygularla

karşı çıkabiliriz.  Türklerin ve

Kürtlerin kardeşliği iki tarafın da birbirlerine karşı saygılı olmalarından

geçer. Taraflardan birisinin diğerine dayatmada bulunması, tahakküm etmesiyle

değil.

Kürt açılımı yok... Kardeşlik açılımı var. Ya da bu

topraklarda birlikte var olacak mıyız Yoksa birbirimizin kökünü mü kazacağız

Kararını vermeliyiz. Bu ülke herkese yeter. Ama birileri kendilerini bu ülkenin

sahipleri, Kürtleri de sömürge halkı gibi görürlerse bu ülkede onlarda mutlu

olamazlar...

Bu zihniyetin değişmesi gerekir.

Ben buna Kürt açılımı denilmesini bile doğru bulmuyorum.

Bu ülkede sadece Kürtler değil Türkler de ezilmekte ve ülkenin nimetlerinden

yararlanamamaktadırlar. Kürt açılımı yerine Türk-Kürt kardeşliği ve hatta

Türklerle Kürtlerin yeni bir ülke oluşturmaları diyebiliriz. Yani SSCB nin

yaptığı gibi bir dönüşüm yapılabilinir. Yeni şartlara ve çağa uygun devlet

yönetiminin oluşturulması...

Efendinin olmadığı, herkesin Milli Mücadelede nasıl

birlikte oldularsa böyle bir birlik...

Türklerin de Kürtlere bazı haklarını verdiği beyaz,

Kürtlerin de bu ülkenin zencisi olmadığını unutuyoruz sanırım. Türkler Kürtlere

haklar vermiyor. Bunlar zaten olması gerekenler... Sadece birileri gasp etti.

Bari Kürtçeyi Latin Alfabesi İle Öğretmeyelim

Son yıllarda açılımla birlikte Kürtçe önem kazanmaya

başladı.

Bizzat devletin açtığı TRT6 ten sonra Anadolu Ajansı

bünyesinde Kürtçe servisi kuruldu.

Bu çalışmalar hepinizin malumu

Benim talebim ise neden Latin harfleri ile Kürtçe

dayatılıyor.

Hâlbuki Kürtçe de yüzyıllarca Arap alfabesiyle

yazılmıştır. Biz şimdi Osmanlıcayı canlandırmaya çalışırken başka bir Müslüman

kavme Latince dayatmıyor muyuz

Talebim

Devletin, ilgililerin ve yetkililerin bu hatadan

dönmeleridir. 

Arap alfabesi ile yazılacak bir Kürtçe İslam dünyasıyla

bağlantısını kuvvetlendirecektir. Darısı Türkçe nin başına.

Kürtçe Eğitimi

Son yıllarda Kürt ve Kürtçe ile ilgili olumlu gelişmeler

yaşandı. Fakat bu konuda hâlâ yapılması gereken birçok çalışma bulunmaktadır.

Bu çalışmanın başında Kürt çocuklarının kendi dilleriyle okuyup yazma

sıkıntısıdır. Bugün konuşulup yazılmayan bir dil haline gelmiştir Kürtçe.

Bu nedenle özellikle Kürtlerin kendi çocuklarına kendi

ana dillerini öğretebilmeleri, okuyup yazabilmeleri için ilköğretimden itibaren

Kürtçenin seçmeli dil olarak verilmesi gerekir. İsteyen Kürt aileler

çocuklarının Türkçe nin yanında Kürtçeyi de okuyup yazabilmeyi sağlamalıdırlar.

Kürtçenin yeni kuşağa öğretilmesi, ülkemizin insanlarında

dışlanma psikolojisini ortadan kaldıracağı gibi, yeni kuşak arasında Kürt

edebiyatının da gelişmesine yol açacak, bu durum ülkemize büyük bir kazanım

olacaktır. Çünkü birçok Kürt kökenli insanlar, ana dilleri olmayan bir dil ile

duygularını ifade etmeye çalışmakta bu durum ise birçok insandaki edebi

duyguların ortaya çıkmasını engellediği gibi, kendilerini ifade edememelerine

de yol açmaktadır.

Devletin bir an önce Kürtçe seçmeli dersleri ilköğretimden

itibaren koymasının zamanı artık gelmiş ve geçmiştir. Bu çağda artık yasak

diller olmamalı, milyonlarca insanın konuştuğu ama yazamadığı ve kendi ana

dilleriyle eğitim alamadığı ilkel bir toplum/devlet olmaktan kurtulmalıyız.

Kürtçe seçmeli ders verilmesi için üniversitelerimizin

eğitim fakültelerinde Kürt Dili Öğretmenliği bölümleri de açılması gerekir. Bu

olay, ülkemizde ayrılıkların artması değil, birlikteliğin güçlenmesine yol

açar.