(Kürt açılımı değil/kardeşlik açılımı yapmalıyız)
Yıllardır Kürt sorunu hep sol kesime havale edildi. Peki,
neden İslami kesim bunu gündemine alıp da İslami açıdan çözüm üretmedi. Halbuki
İslami kesimin birçok âlimi/aydını Kürt kökenliydi.
Seçimlerden sonra yoğun bir şekilde Kürt meselesini
tartışacağız. Ben, bazı önemli gördüğüm konuları şimdiden tartışmaya açıyorum.
Kürtler bu ümmetin evladıdırlar. Kimse siyasi kaygı ve
ikbal uğruna bu ümmeti kaybetmemeli, dışlamamalıdır. Kendilerine layık
gördükleri eğitim ve ifade hakkını başkasından alamazlar. Bu İslami olmadığı
gibi insani de değildir.
Kürt meselesini artık sol kesimin elinden almalı ve bu
konuda çözümler üretmeliyiz. Özellikle Milli Görüş gibi Türkiye nin en köklü
İslami hareketinin de bu konuyu tartışmasının vakti geldi. Unutmayalım ki tüm
diller Allah ın bir ayetidir. İnsanların kabile kabile yaratılmaları
Sunnetullah ın bir gereğidir. Allah ın uygun gördüğü bir yapıyı biz hangi duygularla
karşı çıkabiliriz. Türklerin ve
Kürtlerin kardeşliği iki tarafın da birbirlerine karşı saygılı olmalarından
geçer. Taraflardan birisinin diğerine dayatmada bulunması, tahakküm etmesiyle
değil.
Kürt açılımı yok... Kardeşlik açılımı var. Ya da bu
topraklarda birlikte var olacak mıyız Yoksa birbirimizin kökünü mü kazacağız
Kararını vermeliyiz. Bu ülke herkese yeter. Ama birileri kendilerini bu ülkenin
sahipleri, Kürtleri de sömürge halkı gibi görürlerse bu ülkede onlarda mutlu
olamazlar...
Bu zihniyetin değişmesi gerekir.
Ben buna Kürt açılımı denilmesini bile doğru bulmuyorum.
Bu ülkede sadece Kürtler değil Türkler de ezilmekte ve ülkenin nimetlerinden
yararlanamamaktadırlar. Kürt açılımı yerine Türk-Kürt kardeşliği ve hatta
Türklerle Kürtlerin yeni bir ülke oluşturmaları diyebiliriz. Yani SSCB nin
yaptığı gibi bir dönüşüm yapılabilinir. Yeni şartlara ve çağa uygun devlet
yönetiminin oluşturulması...
Efendinin olmadığı, herkesin Milli Mücadelede nasıl
birlikte oldularsa böyle bir birlik...
Türklerin de Kürtlere bazı haklarını verdiği beyaz,
Kürtlerin de bu ülkenin zencisi olmadığını unutuyoruz sanırım. Türkler Kürtlere
haklar vermiyor. Bunlar zaten olması gerekenler... Sadece birileri gasp etti.
Bari Kürtçeyi Latin Alfabesi İle Öğretmeyelim
Son yıllarda açılımla birlikte Kürtçe önem kazanmaya
başladı.
Bizzat devletin açtığı TRT6 ten sonra Anadolu Ajansı
bünyesinde Kürtçe servisi kuruldu.
Bu çalışmalar hepinizin malumu
Benim talebim ise neden Latin harfleri ile Kürtçe
dayatılıyor.
Hâlbuki Kürtçe de yüzyıllarca Arap alfabesiyle
yazılmıştır. Biz şimdi Osmanlıcayı canlandırmaya çalışırken başka bir Müslüman
kavme Latince dayatmıyor muyuz
Talebim
Devletin, ilgililerin ve yetkililerin bu hatadan
dönmeleridir.
Arap alfabesi ile yazılacak bir Kürtçe İslam dünyasıyla
bağlantısını kuvvetlendirecektir. Darısı Türkçe nin başına.
Kürtçe Eğitimi
Son yıllarda Kürt ve Kürtçe ile ilgili olumlu gelişmeler
yaşandı. Fakat bu konuda hâlâ yapılması gereken birçok çalışma bulunmaktadır.
Bu çalışmanın başında Kürt çocuklarının kendi dilleriyle okuyup yazma
sıkıntısıdır. Bugün konuşulup yazılmayan bir dil haline gelmiştir Kürtçe.
Bu nedenle özellikle Kürtlerin kendi çocuklarına kendi
ana dillerini öğretebilmeleri, okuyup yazabilmeleri için ilköğretimden itibaren
Kürtçenin seçmeli dil olarak verilmesi gerekir. İsteyen Kürt aileler
çocuklarının Türkçe nin yanında Kürtçeyi de okuyup yazabilmeyi sağlamalıdırlar.
Kürtçenin yeni kuşağa öğretilmesi, ülkemizin insanlarında
dışlanma psikolojisini ortadan kaldıracağı gibi, yeni kuşak arasında Kürt
edebiyatının da gelişmesine yol açacak, bu durum ülkemize büyük bir kazanım
olacaktır. Çünkü birçok Kürt kökenli insanlar, ana dilleri olmayan bir dil ile
duygularını ifade etmeye çalışmakta bu durum ise birçok insandaki edebi
duyguların ortaya çıkmasını engellediği gibi, kendilerini ifade edememelerine
de yol açmaktadır.
Devletin bir an önce Kürtçe seçmeli dersleri ilköğretimden
itibaren koymasının zamanı artık gelmiş ve geçmiştir. Bu çağda artık yasak
diller olmamalı, milyonlarca insanın konuştuğu ama yazamadığı ve kendi ana
dilleriyle eğitim alamadığı ilkel bir toplum/devlet olmaktan kurtulmalıyız.
Kürtçe seçmeli ders verilmesi için üniversitelerimizin
eğitim fakültelerinde Kürt Dili Öğretmenliği bölümleri de açılması gerekir. Bu
olay, ülkemizde ayrılıkların artması değil, birlikteliğin güçlenmesine yol
açar.