Birikim Eğitim Vakfı (BİKEV) Okulları Genel Müdürü Rasim Karagül;
“İNSAN, DOĞRU BİLGİYLE EĞİTİLİNCE EŞREFİ MAHLUKAT OLUR”
Anne babaların en çok önemsediği şeylerin başında, çocuklarının kaliteli bir eğitim alması geliyor. Çocuğum hem fenni ilimleri öğrensin hem de manevi, ahlaki, vicdani sorumlulukların farkına varabileceği özel ve özgün bir eğitim modeli ile tanışsın diyen ebeveynler için Birikim Eğitim Vakfı Okulları (BİKEV) doğru ve isabetli bir adres olarak çalışmalarını özveriyle sürdürüyor. Milli Gazete olarak, Birikim Eğitim Vakfı (BİKEV) Okulları Genel Müdürü Rasim Karagül ile eğitim üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.
Rasim Bey, kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
İzmir Karşıyaka İmam Hatip Lisesi, Uludağ Üniversitesi mezunuyum, Coğrafya Öğretmeni olarak MEB’de beş yıl çalıştıktan sonra Birikim Eğitim Kurumlarında göreve başladım. Öğretmen ve yönetici olarak Birikim Eğitim Vakfı bünyesinde 26. Yılımı doldurdum. Neredeyse kurulduğu günden bu yana Birikim Eğitim Vakfına bağlı okullarda görev yapıyorum. Ayrıca Eğitime Destek Platformu İstanbul yönetimi, ÖZDER ve ÖZKURBİR Yönetim Kurulu üyeliklerinin yanı sıra, Deniz Feneri Derneği İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini gönüllü olarak sürdürüyorum.
“İNSAN YERYÜZÜNÜ İMAR ETME, DAHA İYİYE, GÜZELE ULAŞTIRMA MİSYONU İLE YAŞAR”
Tecrübeli bir eğitimci olarak eğitimin önemi hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Eğitim insanın yeryüzüne inmesi ile başlayan bir eylemdir. Yaratılmışların en şereflisi olan insan, sonsuz mutluluk diyarından yeryüzüne indirilmiştir. İnsanın yeryüzündeki yolculuğu öze dönüş, kaybettiğine ulaşma ve bir yükselme arayışıdır. Bu arayış ilahi bilgi, kadim gelenek, ilim ve hikmet ışığında doğru yolu ve yönü bulacaktır. Doğru bilgi ve kaynaktan eğitilen insan eşrefi mahlukat olarak anılırken, yanlış bilgi ve kaynaktan eğitilen insan esfele safilin olarak adlandırılmaktadır. Çağın ve dünyanın değerlerini tüketmiş, özünden savrulmuş hayat anlayışı maalesef yeryüzünde mutluluk iklimini özlem duyulan bir hayale döndürmüştür. İnsan yeryüzünü imar etme, daha iyiye, güzele ulaştırma misyonu ile yaşar. Bu misyon onun eğitimi ile anlam bulur. Özünü ilahi bilgi ve kadim gelenekten alan merkeze insanı koyan bir eğitim sistemi yeryüzünde barış ve huzur ikliminin anahtarı olacaktır.
İyi eğitilmiş, çağın gereksinimleri ile donatılmış, erdemli bir nesil; ülkesi ve insanlık için en değerli hazinedir. Çocuklarının ve gençlerinin eğitimine önem veren toplumlar her zaman daha önde ve daha güçlü olurlar. Her alanda rekabetin ve yarışın olduğu bir dünyada güç ve başarı iyi eğitimli insanların olduğu toplumların yanında olacaktır.
“ÜLKEMİZİN MAARİF UFKUNA DEĞER KATIYORUZ”
Birikim Eğitim Vakfı BİKEV Okulları’nın kuruluş hikâyesini kısaca özetler misiniz?
1996 yılında bu toprakların çocuklarının ve gençliğinin eğitimini dert edinen idealist bir grup öncü insan bir tohum ekti. Kadıköy Birikim Dershaneleri ilk eğitim kurumumuz oldu. Ardından Pendik, Bağcılar ve Samandıra Kolejlerimiz hayata geçti. Dershanelerimizin sayısı hızla çoğaldı. O küçük tohumlar zaman içerisinde filizlendi, kök saldı, meyveye durdu. 30. Yılına doğru ilerlerken emin ve güçlü adımlarla ülkemizin maarif ufkuna değer katmaya devam ediyoruz. Birikim Eğitim Vakfı olarak 1996 yılında çıktığımız eğitim yolculuğumuza Birikim Eğitim Vakfı BİKEV OKULLARI olarak köklü geçmişimizden aldığımız inançla güçlü geleceğimize doğru sağlam adımlarla ilerliyoruz. Temel gayemiz; çıktığımız yolda kurucu irademizin ışığında milli kültür ve değerlerine bağlı, önce ahlak ve maneviyat düsturunu kendisine şiar edinen, geçmişini bilen, kökleri ile barışık, gücünü medeniyet, tarih, kültür ve inanç coğrafyasından alan, geleceği bu kökler üzerine kurma idealini taşıyan bir nesil yetiştirmektir. Bu amaca hizmet eden kurucu, yönetici, çalışan, gönüllü birçok adanmış arkadaşımız, büyüğümüz, kardeşlerimiz oldu. Her birini minnet duygularıyla anıyor, şükranlarımızı sunuyorum.
“AHLAKLI BİLGE NESİLLERİN TEMEL TAŞLARINI DÖŞEMEYE ÇALIŞIYORUZ”
Birikim Eğitim Vakfı Okulları’nın eğitime bakışını farklı kılan unsurlar nelerdir?
Her insanın özel ve kıymetli olduğu ilkesinden yola çıkarak insanın değerini bilenfarklılıklarımızın zenginliğimiz olduğunu esas alarakinsan onurunu her şeyin üstünde tutan, fıtratı bozmadan şahsiyet oluşumunu önceleyen bir eğitim anlayışını esas alıyoruz. Bilimsel gelişmeleri ve teknolojiyi yakından takip eden, sanal ile hayatın gerçeklerini birleştiren, yaşadığı coğrafyayı tanıyan, anlayan onunla bütünleşen, çevresiyle barışık, tabiatla uyum içinde yaşamasını bilen ve her canlının hukukuna riayet eden, ahlaklı bilge nesillerin temel taşlarını döşemeye çalışıyoruz. Bu amaçla kurguladığımız modern, teknolojik ve insanı esas alan eğitim ortamlarımızda köklü geçmişimizden aldığımız güçle çağın gereklerine uyarak akademik, sosyal ve manevi gelişim alanlarında özünü inanç, tarih, kültür ve medeniyetinden alan özgün bir eğitim felsefesi uyguluyoruz.
“İSTANBUL’DA ÜÇ KAMPÜSÜMÜZDE HİZMET VERİYORUZ”
Birikim Eğitim Vakfı Okulları’nın şu an kaç kampüsü, kaç okulu var? Bu kampüsler nerelerde bulunmaktadır?
Birikim Eğitim Vakfımız otuz yıla varan eğitim yolculuğunda dershanecilik, okulculuk ve yayıncılık olmak üzere üç ana başlıkta birçok kurum ve şube açmıştır. Şu an doğrudan Vakfımızın bünyesinde İstanbul’da üç kampüsümüzde Anaokulu, İlkokul, Ortaokul, Kız Lisesi, Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi olmak üzere on okul bulunmaktadır. Bu okullarımız Ümraniye, Sancaktepe ve Pendik İlçelerinde yer almaktadır.
“MEZUNLARIMIZ GÜÇLÜ VE ÖZGÜVENLİ OLARAK HAYATLARINA YÖN VEREBİLİR”
Okullarınızda akademik gelişimi sağlamak için yapılan çalışmalardan bahseder misiz?
Birikim Eğitim Vakfı Okulları öğrencilerini sadece sınavlara değil, hayata da hazırlayan bir eğitim anlayışı benimsemektedir. Okullarımızda bilgi aktarımı yüzeysel değil, kalıcı öğrenme esasına dayanır. Ders içerikleri, öğrencilerin konuları sadece ezberlemesini değil, anlamasını ve sorgulamasını sağlayacak şekilde sunulur. Farklı öğrencilerin farklı öğrenme yolları olduğu bilinciyle, eğitim süreci bireye göre şekillendirilir. Ek destekler, rehberlik çalışmaları ve kişisel gelişim planları ile her öğrenciye kendi potansiyelini açığa çıkarma imkânı tanınır. Derslerde dijital platformlar, çevrimiçi içerikler ve etkileşimli uygulamalar aktif biçimde kullanılarak öğrencilerin derse olan ilgisi artırılır. Öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve üretici bakış açısı geliştirmesi için çeşitli etkinlik ve yöntemlere yer verilir. Öğrenciler, öğrendiklerini gerçek hayatta kullanabilecekleri deneyimlerle pekiştirir. Velilerle yapılan düzenli görüşmeler ve paylaşımlar, öğrencinin gelişimini destekler. Okullarımızdan mezun olan bireyler hem akademik hem kişisel yönden güçlü ve özgüvenli olarak hayatlarına yön verebilir.
“TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ İLE ÖRTÜŞÜYORUZ”
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında ne söyleyebilirsiniz?
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli içerik ve mantalitesi bağlamında Birikim Eğitim Vakfı Okullarımızda uyguladığımız eğitim modelimizle bir çok noktada örtüşmektedir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin öğrenci merkezli ve bireysel farklılıklara duyarlı bir model olması, milli, manevi ve evrensel değerlere dayalı “iyi insan” yetiştirme hedefi, beceri temelli, ezberden uzak, uygulamalı öğrenmeyi esas alması, eleştirel düşünme ve yaşam becerilerini kazandırmayı hedef alması, gelenekten beslenip, kültürel mirası aktarması ve çağın gereklerine uyum sağlaması ve en önemlisi sınava değil hayata hazırlaması yönleriyle öne çıkan maarif modeline geçiş Birikim Eğitim Vakfı Okullarımızda kolay ve çok başarılı bir şekilde sağlanmaktadır.
“ÇOCUKLARIMIZIN AKADEMİK BAŞARILARINI YÜKSELTİYORUZ.”
Okullarınızdaki öne çıkan akademik başarılarınızdan bahseder misiniz?
Okullarımızda sınava hazırlık eğitimin bir parçasıdır. Ülkemizde Ortaöğretime ve yükseköğretime geçiş eşiğine gelen öğrencilerin sınav hazırlıkları büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerimiz okulda aldıkları eğitimle başka bir kurs, etüt merkezi vb. ihtiyaç duymadan sınava hazırlanabilmektedirler. Eğitim öğretim hayatına başladığımız yıllardan beri ulusal merkezi LGS sınavlarında 500 tam puan yapan onlarca öğrencimizin yanında ülkemizin en seçkin liselerine yerleşen %1’likdilimden yüzlerce öğrenci mezun ettik. Aynı şekilde YKS’de ilk 100’de ilk 1000’de çok sayıda öğrencimiz çok iyi üniversitelere yerleştiler. Ancak bizim asıl başarımız öğrencimizi nerden alıp nereye ulaştırdığımızdır. Bu manada total başarımıza inanıyoruz. İyi bir kadro ve iyi bir sistemle çocuklarımızın akademik başarılarını yükseltiyoruz. Bunun yanı sıra mezun etmiş olduğumuz bir çoköğrencimizin çocuğunu da Birikim Eğitim Vakfı Okullarımızda okutarak ikinci kuşak mezunlarımızı yetiştiriyoruz. Bu da ancak ortaya koymuş olduğumuzbaşarı, güven ve kadromuzun, idari ve mali yapımızın istikrarı ile açıklanabilecek bir durumdur.
GÜÇLÜ BİR AHLAKİ DURUŞ VE MANEVİ FARKINDALIK
Okullarınızın kuruluş amaçlarını izah ederken öğrencilerinizde manevi gelişimi de sağlamayı amaç edindiğinizi ifade etmiştiniz. Bu kapsamda yapılan çalışmalara da biraz değinir misiniz?
Birikim Eğitim Vakfı Okulları, eğitimi yalnızca akademik başarıyla sınırlı görmez; öğrencilerin iç dünyalarını beslemeyi, güçlü bir ahlaki duruş ve manevi farkındalık kazanmalarını da eğitim anlayışının merkezine alır. Bu doğrultuda öğrencilerimizin karakter ve değer temelli gelişimleri için çeşitli çalışmalar yürütüyoruz. Okullarımızda verilen eğitim, dürüstlük, saygı, sorumluluk, yardımlaşma gibi temel insani değerler etrafında şekillenir. Bu değerler, hem ders içeriklerine entegre edilir hem de günlük okul yaşamına yansıtılarak öğrencilerde içselleştirilmesi sağlanır. Öğrencilere seviyelerine uygun biçimde Kur’an-ı Kerim okuma, anlamlandırma ve temel dini bilgiler öğretilir. Okul hayatında yapılan kısa dualar, sabah etkinlikleri ve ahlaki içerikli mesajlarla öğrencilerin maneviyatla düzenli olarak bağ kurmaları teşvik edilir. Eğitim kadrosu, yalnızca bilgi aktaran değil; davranışlarıyla da yol gösteren bir rehber olarak görev alır. Öğrenciler, öğretmenlerinden sevgi, saygı, hoşgörü gibi davranışları gözlemleyerek öğrenir. Psikolojik danışmanlığın yanı sıra, öğrencilerin manevi dünyalarına hitap eden rehberlik çalışmaları da yapılır. Bu görüşmelerde öğrencilerin içsel gelişimlerine katkı sağlayacak farkındalıklar kazandırılır. Öğrencilerimiz, yardım kampanyaları, sosyal sorumluluk projeleri ve gönüllü faaliyetler aracılığıyla paylaşma, dayanışma ve topluma katkı sunma bilinci kazanırlar. Kültürel geziler, seminerler, kamp programları ve kulüp etkinliklerinde; milli, manevi ve ahlaki değerlere yer verilir. Bu faaliyetlerle öğrenciler hem eğlenir hem de kendi kimliklerini tanıma fırsatı bulur.Öğrencilerimizi sadece başarılı bireyler olarak değil; karakteri sağlam, iç dünyası zengin, önce ahlak ve maneviyat yaklaşımıyla hareket eden ve sorumluluk bilinci olan yüksek bireyler olarak hayata hazırlıyoruz.
“TOPLUMSAL KONULARDA BİLGİ VE BİLİNÇ KAZANDIRIYORUZ”
Okullarınızda öğrencilerinizin sosyal gelişimlerini sağlamak için yapılan çalışmalardan bahseder misiz?
Görsel sanatlarda, müzikte ve sporda öğrencilerimizin yeteneklerinin taranması ile elde ettiğimiz verilerle ilgi ve yetenekleri doğrultusunda hayata hazırlıyoruz. Ayrıca sahne programlarımız, sempozyum ve kongre çalışmalarımızla ve salon etkinliklerimizle öğrencilerimize kendilerini ifade etme becerileri kazandırıyoruz. Okullarımızda faaliyet gösteren çok çeşitli kulüplerimiz ve birçok yetenek kursumuz var. Buralarda öğrencilerimiz ilgi yetenek ve kabiliyetlerini geliştirecek bilgi ve deneyim ediniyorlar. Sosyal sorumluluk çalışmalarında kültürel geziler, seminerler, kamp programları ve kulüp etkinliklerinde öğrencilerimiz çevreyi tanıma sosyal ve toplumsal olaylar konusunda bilgi sahibi olmaya ve bilinç kazanmaya çalışıyorlar.
AKADEMİK VE SPORTİF BAŞARIYI BİRLİKTE ÖNEMSEYEN BİR EĞİTİM ANLAYIŞI
Okullarınızdaki öne çıkan sportif başarılarınızdan bahseder misiniz?
Birikim Eğitim Vakfı Okulları, öğrencilerinin fiziksel gelişimini desteklemek amacıyla spor alanında da aktif bir rol üstlenmekte ve bu doğrultuda önemli başarılar elde etmektedir. Sporun yalnızca fiziksel sağlığa değil, aynı zamanda kişilik gelişimine, disiplinli çalışmaya ve özgüven kazanmaya da katkı sunduğuna inanıyoruz. Öğrencilerin sporla iç içe büyümesi, takım çalışmasını öğrenmeleri ve liderlik vasıflarını geliştirmeleri okulun eğitim vizyonunun bir parçasıdır. Sporu yalnızca bir etkinlik olarak değil, karakter gelişimini besleyen temel bir eğitim alanı olarak görmekte; akademik ve sportif başarıyı birlikte önemseyen bir eğitim anlayışını benimsiyoruz. Okullarımızda öğrencilerimiz ilgileri, yetenekleri ve kabiliyetleri doğrultusunda birçok spor alanında kendilerini ifade edebilecek kulüp ve takım imkânı bulmaktadır. Ayrıca spor kurslarımızda öğrencilerimiz farklı spor dallarında yetişiyorlar. Okullar arası ilçe, il ve ulusal müsabakalarda kendilerini ve okulumuzu temsil ediyorlar. Uzakdoğu sporları, masa tenisi, voleybol, güreş, futbol, basketbol, futsal, geleneksel çocuk oyunları, satranç ve daha birçok dalda spor yapan öğrencilerimiz vardır.
SANATLA İÇ İÇE, DUYARLI VE ÜRETİCİ BİREYLER
Okullarınızdaki öne çıkan sanat çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Birikim Eğitim Vakfı Okulları’nda sanat eğitimi, sadece teknik beceri kazandırmakla kalmaz; aynı zamanda öğrencilerin kültürel, estetik ve duygusal gelişimlerine de katkı sağlar. Bu sayede sanatla iç içe, duyarlı ve üretici bireyler yetiştirilmesi hedeflenir. Birikim Eğitim Vakfı Okulları’nda öğrencilerin sanatsal becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri büyük önem taşır. Eğitim sürecinde öğrenciler sadece temel teknikleri değil, aynı zamanda geleneksel sanatlarımızı da öğrenirler. Ebru, tezhip, minyatür, vitray, seramik ve yağlı boya gibi alanlarda yapılan uygulamalı çalışmalarla öğrenciler hem el becerilerini geliştirir hem de sanat yoluyla kendilerini ifade etmeyi öğrenir. Yıl boyunca düzenlenen sergilerle bu çalışmalar, okul topluluğu ve velilerle paylaşılır. Sahne sanatları, öğrencilerin sosyal gelişimi ve özgüveni açısından desteklenir. Tiyatro kulüpleri, drama atölyeleri ve yıl sonu sahne gösterileri sayesinde öğrenciler hem düşünme becerilerini geliştirir hem de topluluk karşısında kendilerini rahatlıkla ifade edebilme deneyimi kazanırlar. Tiyatro, öğrencilerin empati kurma ve takım çalışması gibi sosyal becerilerini de güçlendirir. Okul öncesi dönemden itibaren başlayan müzik eğitimi, öğrencilerin ritim duygusunu geliştirmeye yönelik etkinliklerle başlar. İlerleyen sınıflarda ise ukulele,piyano, gitar gibi enstrümanların eğitimi ile koro çalışmalarına yer verilir. Müzik etkinlikleri; bayramlar, özel günler ve anma programlarında sahne alan öğrencilerin müzikal yönlerini sergilemeleri için fırsatlar sunar. Halk oyunları, kültürel mirasın yaşatılmasına katkı sağlayan önemli faaliyetler arasında yer alır. Bu çalışmalarda öğrenciler hem bedensel koordinasyonlarını geliştirir hem de ait oldukları kültürü daha yakından tanıma fırsatı bulurlar.
“VERMİŞ OLDUĞUMUZ EĞİTİMİMİZE GÜVENİMİZ TAM”
Son olarak geçen hafta İstanbul-Eyüp’te bulunan Bahariye Mevlevihanesi’nde “Birikim Eğitim Vakfı BİKEV Okulları Tanıtım ve Takdim Programı” yaptığınızı bizler de kamuoyundan öğrendik. Konuyla alakalı da kısaca bilgi verir misiniz?
Birikim Eğitim Vakfı BİKEV Okulları’nın Takdim ve Tanıtım Toplantısını, “Köklü Geçmişten Güçlü Geleceğe” mottosuyla tarihi Eyüpsultan Bahariye Mevlevihanesi’nde gerçekleştirdik. Programımıza AGD-MGV Genel Başkanımız Sn. Salih Turhan Beyin yanı sıra Birikim Eğitim Vakfımızın Mütevelli Heyeti Üyeleri, Okullarımızın önceki dönem Genel Müdürleri, AGD İstanbul yöneticileri, eğitim, STK ve iş dünyasından misafirler katıldı. Ayrıca 30 yıllık köklü hikâyede görev yapmış olan yönetici, eğitimci, çalışan ve gönül dostlarını da bu vesileyle bir araya getirmiş olduk. Hakikaten Birikim Eğitim Vakfı BİKEV Okulları olarak yıllardır istikrar temelli uygulamış olduğumuz eğitim politikalarımızla bulundukları yerde en fazla rağbet gören en çok talep edilen okullar konumuna geldik. Bizler vermiş olduğumuz eğitimimize tam güveniyoruz. Nitekim akademik olarak öğrencilerimizin başarıları ile de bu durum sabittir. Ancak Birikim Eğitim Vakfı olarak eğitim istikrarının öğretmen-öğrenci-veli ve personel istikrarı ile ancak mümkün olabileceğine ve tamamlanabileceğine inanıyoruz. Bu anlamda kadromuzda hikaye barındırıyoruz. Sadece meslekte değil Birikim Eğitim Vakfı bünyesinde 20-25 yılını tamamlamış öğretmenleri ve personellerimizi halen en güçlü bir şekilde kadromuzda tutuyoruz.Bu da netice itibari ile velilerimizin bize olan inancını sağlamlaştırıyor. Tüm kontenjanları dolu olan 3 büyük kampüs ve 10 okulumuzda 2500 e yakın öğrenci sayısıyla vakfımıza ve camiamıza yakışır şekilde hizmetlerimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Takdim ve tanıtım toplantımızda da Birikim Eğitim Vakfı BİKEV Okullarının mevcut durumu, gelecek vizyonu, yeni projeler ve eğitim hedeflerini kuruluş hikayemizin kahramanları ile paylaşmış olduk.
***








