Depremlerle yaşamaya alışkın olan Japonya, güne kıyı şeridini sallayan yeni bir sarsıntıyla başladı. Pasifik Okyanusu açıklarında meydana gelen deprem, özellikle sahile yakın yerleşim yerlerinde güçlü şekilde hissedildi. Yıkıcı sarsıntıların hafızalarda taze olduğu ülkede vatandaşlar kısa süreli endişe yaşarken, gözler sismoloji merkezlerinden gelecek tsunami senaryolarına çevrildi.
Merkez Üssü Noda Açıkları
ABD Jeolojik Araştırma Merkezi (USGS) tarafından paylaşılan ilk verilere göre, depremin merkez üssü Iwate eyaletine bağlı Noda şehrinin yaklaşık 50 kilometre doğu-kuzeydoğusu olarak saptandı. Sarsıntının sahil şeridinin onlarca kilometre uzağında yaşanması, iç kesimlerdeki yıkıcı etkiyi büyük ölçüde sınırladı.
Derinlik Avantaj Sağladı
USGS, 5,9 büyüklüğündeki sarsıntının denizin 35 kilometre altında gerçekleştiğini aktardı. Uzmanlar, depremin bu derinlikte yaşanmasının yüzeydeki sarsıntı şiddetini hafiflettiğine dikkat çekti. İlk dakikalarda yaşanan korkuya rağmen, yetkililer tarafından dev dalga (tsunami) riskinin bulunmadığı ilan edilince derin bir nefes alındı.



