Sürekli engelli raporunun alınabilinmesi için belirli şartların yerine getirilmesi gerekir. Sürekli engelli raporu genel olarak yüzde seksenin altında engeli olan bireylere verilmemektedir. Ancak engel oranının yanı sıra engelin türü ve kişinin hayati değerlerini nasıl etkilediği de bu raporun verilmesi sırasında dikkate alınan unsurlar arasında yer alır. Yüzde seksen ve yüzde seksenin üzerindeki engellilik oranları, ağır engelli kategorisine girmektedir. Bu sınıfa giren yüzdeler ise sürekli engelli raporu alabilir. Yüzde kırk ya da yüzde altmış arasında engellilik oranına sahip kişilerin, sürekli engelli raporu alabilmesi için sağlık kurulu ile görüşmesi gerekmektedir. Bir kere alınan ve onaylanan sürekli engelli raporu iptal edilmez ve hayat boyu geçerli olur. Ancak bu durum, raporun düzenli olarak yenilenmeyeceği anlamına gelmez.
SÜREKLİ ENGELLİ RAPORUNUN GEÇERLİLİK SÜRESİ NEDİR?
Sürekli engelli raporu adından dolayı kafa karışıklıklarına neden olsa da belli bir geçerlilik süresine sahiptir. Bu süre resmi olarak bir yıl olarak belirlenmiştir. Sürekli engelli raporu alan bireyler, bir senenin sonunda raporlarını yeniletmek durumundadır. Her sene yeniletilmesi gereken engelli raporunun geçerlilik süresi, engelli bireyler için son derece önemlidir.
SÜREKLİ ENGELLİ RAPORU NASIL YENİLENİR?
Sürekli engelli raporunun yenilenme işlemlerinin nasıl yapılacağı da birçok kişi tarafından merak edilmektedir. Bu raporun yenilenmesi için Sağlık Müdürlükleri’ne gidilmesi gerekir. Her ilde yer alan Sağlık Müdürlüklerine başvurarak, sürekli engelli raporunun yeniletilmesi sağlanabilir. Sağlık Müdürlüklerine yapılan başvurularda, müdürlük tarafından başvuru incelenir ve kişi sağlık kurulu ile görüşmeye sevk edilir. Sağlık kurulu tarafından yapılan çalışmalar neticesinde ise sürekli engelli raporunun bir yıl daha geçerli olacak şekilde düzenlenmesi sağlanır.
SÜREKLİ ENGELLİ RAPORUNUN YENİLENMESİ İÇİN HANGİ BELGELER İSTENİR?
Sürekli engelli raporunun yenilenmesi için ikamet edilen illerdeki Sağlık Müdürlüklerine gidilmesi gerekir. Bu işlemlerin yapılabilmesi için ilk olarak kişilerin başvuru dilekçesini doldurması gerekmektedir. Doldurulan dilekçe direkt olarak Sağlık Müdürlüklerine teslim edilir. İlgili dilekçede kişinin kimlik bilgilerinin doğru ve eksiksiz bir şekilde yer alması, gerekli bilgilerin de aynı şekilde doğru olarak beyan edilmesi gerekir. İlgili dilekçe yetkili kurum tarafından kabul edildikten sonra sürekli engelli raporunun süresinin uzatılması için gerekli işlemler başlatılır.
SÜREKLİ ENGELLİ RAPORUNUN TARİHİ GEÇERSE NE OLUR?
Sürekli engelli raporunun tarihi geçmesi halinde, raporun kullanımına izin verilmemektedir. Bu nedenle raporun yenilenme süresi gelmesine rağmen bu işlemleri yapmayan kişiler, rapor ile gerçekleştirebildikleri işlemlerini yenileme yapana kadar yerine getiremez. Sürekli engelli raporlarının her yıl olacak şekilde yenilenmesi, ilgili mevzuat kapsamında zorunlu hale getirilmiştir. Bu nedenle yenileme yapılmayan raporların geçerliliği bulunmamaktadır.
SÜREKLİ ENGELLİLİK DURUMU GEÇERSE NE YAPILMALIDIR?
Belli rahatsızlıklara sahip olan kişilere verilen sürekli engellilik raporu, her yıl düzenli olarak yenilenmektedir. Bu süreçte engelli bireyler, sağlık kurulu tarafından muayene edilir ve engellilik durumunun devam edip etmediği tespit edilir. Yapılan tetkik ve muayeneler neticesinde kişinin engel durumunun ortadan kalktığı tespit edilir ise bu durumda sürekli engelli raporu iptal edilir. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan muayeneler, bu gibi durumların tespit edilmesini sağlar. Kişilerin engellik durumunun ortadan kalması, kişinin sağlığının olumlu yönde gelişme gösterdiğini belirttiği gibi aynı zamanda sürekli engelli raporuna da artık ihtiyacı olmadığını beyan eder.





