Okurlarımın özellikle Galatasaraylı olanları, takımları
ligi şampiyon bitirince bana Hani ne oldu, Fenerbahçe olacaktı diye sitem
ettiler, hatta biraz da gırgır yaptılar. Haklarıdır.
Ancak ne var ki, biz de 48 yılın verdiği deneyimle ve
eldeki verilerle o tahminleri yaptık, o yazıları yazdık. Hatta dünkü yazımın
girişinde özellikle şu görüşüme yer verdim; Dedim ki, Fenerbahçe ligin ikinci
yarısında yani sona yaklaşılırken, iki takipçisi veya yarıştığı rakiplerini yendikten
sonra ikisinin de dört puan önüne geçmişti. Siz olsanız hangi tahminde
bulunurdunuz bu durumda
Neyse o yazılarımın hepsinde de Fenerbahçe nin en büyük
rakibinin önce her işe maydanoz Aziz Bey i ile onun tayin ettiği hocasının
olduğunu vurguladım.
Şimdi bakalım meseleye... Fenerbahçe nin elimde 21
kişilik bir kadrosu var. Yazayım; Diego Ribas, Emenike, Emre, Volkan, Sow,
Hasan Eli, Gökhan, Caner, Meireles, Selçuk, Mehmet Topal, Mehmet Topuz, Egemen,
Webo, Alves, Kadlec, Mert, Alper, Serdar ve Bekir... Bu oyuncuların hangi
kariyerlere sahip olduklarını defalarca yazdığımdan ve siz okurlarımın bu
işleri en az benim kadar takip edip bilgi sahibi olduğunuzu da çok iyi
biliyorum.
Galatasaray a gelince... Sneijder, Burak, Muslera, Burak,
Selçuk, Yasin, Sabri (taa ikinci yarı vardı), Telles, Pandev (ne kadar vardı
acaba), Semih, Chedjou, Koray (oynar mı sizce ), Umut, Eboue (Nerede ki), Sinan
(o da kim), Olcan, Dzemali. Emre, Tarık, Aydın (aaa o da vardı değil mi ),
Sinan Bolat, Hamit, Hakan Balta, Yekta, Gökhan (nerelerde).
Sanırım çok kalabalık gibi görünen bu kadronun parantez
içlerine bakın ve de kariyerlerini bulun...
Beşiktaş mı Debma Ba, Tolgay, Gökhan, Sosa, Opare,
Atiba, Kaleci Tolga, Olcay, Miloseviç (Hakikaten o da vardı be), Motta, Kerim,
Cenk (Kaleci), Franco, Oğuzhan, Muhammed (ne zaman oynadı), Günay, Necip,
Pektemek, Cenk Tosun, Serdar, Sivok, İsmail, Uğur, Koray, Enes, Eslem,
Veysel... Sanki Beşiktaş ın kadrosu, Galatasaray a oranla daha bir kullanışlı
gibi görünüyor. Ancak ne saha, ne stat olmayınca ve de göçebe gibi dolaşıp
oynarsanız, nasıl konsantre olabilirsiniz ki
Tekrar başa dönelim... Bu kadrolarda en çok oyuncu
kullanan Fenerbahçe değil miydi Yani alternatifi en fazla ve farksız bir
kadro... Üstelik de iki rakibi de finişe doğru yenip dörder puan öne geçmedi
mi Böyle bir tablodan siz tahminde bulunsanız Allah aşkına hangi takımı daha
fazla favori gösterirdiniz Haaa az kalsın unutuyordum. Bu takım bir sezon önce
bitime beş hafta kala şampiyonluğunu ilan etmemiş miydi Kadrosundan tek adam
kaybetmeyen bu takım bir de Ribas ı aldı. Ya diğerleri
Haaa teknik adam meselesi mi Bu konuda en büyük sancıyı
Galatasaray çekmedi mi Neyse, biraz çalışalım bakalım kadrolar ve bazı önemli
sonuçlar üzerinde... Haa futbol topu
yuvarlaktır. Bakın bu kanuna saygıyla eğildim hep...