İşin daha da acı yanı bu gömme işinde annelerin de rol

alması babalar ile beraber. İşbirliği yapması erkeklerin cinayetine. Bu yüzden

Allah, Peygamberimiz (s.a.v.) e Mümtehine Sûresi nde: Ey Peygamber! İnanmış

kadınlar, Allah a hiç bir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina

etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup

getirmemek (yani, gayrimeşru çocuk yapmamak), iyi işi işlemekte sana karşı

gelmemek hususunda sana biat etmeye geldikleri zaman, biatlerini kabul et ve

onlar

İçin Allah tan mağfiret dile (61/12) buyurmaktadır.

Burada Müslüman olduklarında biat için Hz. Peygamber e gelen kadınların

biatlerinin kabul edilmesi için uymaları gereken yasaklar belirtilmektedir.

Çocuk öldürmek de bu yasaklar arasındadır.

Nahl ve İsrâ Suresi nde de çocuk öldürme yasaklanmıştır.

Ancak bu ayette diğerlerinden farklı olarak çocuk öldürmeme emri sadece

kadınlara hitaben gelmiştir. Bu da bize kadınların o dönemde çocuk öldürme

fiiline erkeklerle ortak olduklarını göstermektedir.

Sahabeden bir kadın ayetteki gibi Hz. Peygamber e zina

etmemek, hırsızlık yapmamak, gizli veya açık çocuklarını diri diri toprağa

gömmemek ve onları öldürmemek şartıyla biat etmiştir. Bu kadın,  açıkça gömme ile kastedilenin, herkesçe

bilinen diri diri çocuğu gömme olayı olduğunu söylemiştir. Gizli gömmenin ne

demek olduğu sorulunca da;  gizli gömmek

çocuğu bile bile düşürmektir. demiştir. Bu rivayet de bize İslâm öncesinde hamile kadınların, sadece doğurduktan

sonra değil, doğurmadan önce de çocuklarını öldürme girişiminde

bulunabildiklerini göstermektedir. Bu durum bana kürtaj yaptıran kadınlarımızı

hatırlattı. Şu soruyu kendime sormadan geçemedim. Tıbbi manası Kazımak olan

kürtaj ile istenmeyen çocukları yok etmek, acaba Câhiliye Dönemindeki kız çocuklarını

diri diri toprağa gömmekle aynı değil midir Ya da karnındaki çocuğu yok

ettiren bir anne ile Câhiliyedeki annenin yaptığının birbirinden farkı var

mıdır İkisi de vahşet değil midir Evet vahşettir. Tek farkla, biri cahili

vahşet, diğeri modern vahşet!

Daha da vahşice olan bir uygulama da günümüz

Câhiliyesinden. Hindistan da son yirmi yılda on milyon kız çocuğu ebeveynleri

tarafından doğumdan önce veya doğduktan hemen sonra öldürülmüş. Biri kürtaj

veya sezaryenle alınıp çocuğun hayatına son vermek suretiyle işlenen bir

cinayet. Diğeri ise daha da vahşice. Doğan kız bebeklerin ağzına kum veya tütün

doldurmak suretiyle öldürmek... Anne sütü için açılan küçücük ağza kum

doldurmak! Câhiliyeden medeniyete mi gitmekteyiz, medeniyetten Câhiliyeye mi

Ortalık bir anda sessizleşti. Bir kız doğdu galiba! Müjde

ebeveynler, saklambacı bırakın,  çocuklar

oynasın. Artık çıkın saklandığınız yerden bir kız doğdu, müjdeler olsun,

müjdeler olsun ki, cennet muştusu geldi Hz. Muhammed(s.a.v.) den: Kim, üç

kız veya üç kız kardeş veya iki kız veya iki kız kardeş yetiştirir,

terbiye ve te diplerini eksik etmez, onlara iyi davranır ve evlendirirse,

cenneti hak etmiştir.

Kalbinize gömdüğünüz kız sevgisini çıkarın oradan,

gömmeyin bir daha ne kuma ne toprağa ne de kalbinize! Asırlar öncesinden

seslenen Peygamberimiz (s.a.v.) in müjdesine kulak verin.

Kimin iki kızı olur da bunları öldürmez, alçaltmaz,

erkek çocuklarını bunlara tercih etmezse Allah onu cennete koyar.

Ne o herkes neşeli, şenlik mi var yoksa bir kız mı doğdu

şu anda!

KAYNAKLAR

İbrahim Canan, Hadis Ansiklopedisi, c.I, İstanbul, Akçağ

Yayınları, [t.y.], s.s.361-364

Mehmet Ali Kapar, Mev ûde , DİA, c.XXIX, Ankara:2004,

s.s.491-492.

Safa Demir, Kur an Öncesinde ve Kur an da Kadının Annelik

Konumu, [Tez, Yüksek Lisans, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,

2007], s.s. 44-45, 112-117.

Fatih Duman, İslâmiyet Öncesi Arap Folklorunun

Kur an daki Yeri, [Tez, Yüksek Lisans, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006], s.s.21-23.

Emel Aktaş, Câhiliyede ve İslâm da Kadının Durumu ,

Mehir Dergisi, Yaz 1998, s.116