PTT aracılığıyla gönderilen iadeli taahhütlü postanın teslim edilme süreci 1 ya da 2 gün içinde tamamlanır. Bu süre postanın gönderildiği il ya da ilçenin uzaklığına bağlı olarak değişiklik gösterir. Teslim edilmeyen iadeli taahhütlü posta bir süre boyunca PTT şubesinde bekletilir. İadeli taahhütlü posta yollamadan önce iki forma doldurulduktan sonra gönderilir. Bu nedenle çok daha güvenlidir.
PTT İadeli Taahhütlü Posta Nedir?
İadeli taahhütlü posta, PTT tarafından sunulan çok sayıda hizmetten biridir. Bu hizmetin en önemli yanlarından biri postanın alıcıya teslim edilmeden önce mutlaka imzalatılma zorunluluğu olmasıdır. İmza atıldıktan sonra alıcı tarafından posta alımı onaylanmış sayılır. Bu da postanın kabul edildiği anlamını taşır.
İadeli taahhütlü posta, postanın alıcıya kesin olarak ulaştığının garantisi şeklinde görülebilir. Alıcı bu hizmet sayesinde gönderilen postayı kesin olarak teslim almış sayılır. Aynı zamanda postanın da güvenli bir şekilde teslim edilmesi açısından önemi büyüktür. Eğer teslimat aşamasında postaya herhangi bir zarar gelirse alıcı iade etme hakkına sahiptir.
PTT İadeli Taahhütlü Posta Ne Amaçla Kullanılır?
PTT iadeli taahhütlü posta, gönderilen ürünün güvenliğini sağlamak ve alıcıya sorunsuz bir şekilde teslim etmek amacıyla kullanılır. İadeli taahhütlü posta, alıcı imzası olmadan teslim alınamaz. Böylece postanın alıcı dışında biri tarafından teslim alınması söz konusu değildir. Posta yalnız alıcının imzasından sonra teslim edilir. Alıcıya ulaşmayan iadeli taahhütlü postaların tümü PTT dağıtım şubelerine döner.
PTT İadeli Taahhütlü Posta ile Ne Gönderilir?
İadeli taahhütlü posta genellikle değeri yüksek eşyaların ve ticari anlam taşıyan ürünler için kullanılır. Ürünlerin alıcı imzası ile teslim edilmesi sayesinde söz konusu değerli postalar başka birinin eline geçmez. Bu postanın sık kullanıldığı konulardan biri de resmi evraklardır. Zamanında teslim edilmesi gereken önemli evraklar için iadeli taahhütlü posta hizmet sıklıkla tercih edilir. Belirli bir zaman diliminde resmî kurumlara ulaşması gereken evrakların teslimatı için uygun bir hizmettir.
PTT İadeli Taahhütlü Posta Alıcı Tarafından Alınmazsa Ne Olur?
Alıcının imzası, iadeli taahhütlü postanın teslimi için temel kuraldır. Eğer alıcı herhangi bir sebepten postayı teslim almazsa gönderici para iadesi hakkına sahiptir. Bu nedenle e-ticaret siteleri bu hizmeti kullanarak kazançlarını güvence altına alır.
PTT İadeli Taahhütlü Posta Nasıl Gönderilir?
Güvenli bir teslimat için iadeli taahhütlü posta gönderimi tercih edilirken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunur. Gönderim sürecini iyi yönetmek sonraki süreçte herhangi bir sorun yaşanmasının önüne geçer. PTT iadeli taahhütlü posta göndermek için izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir:
- Gönderimi yapılacak olan öge çok dikkatli bir şeklide paketlenmeli ve etiketlenmelidir. Paket malzemesine karar verirken ögenin ağırlığı, boyutu, şekli ve diğer tüm özellikleri göz önüne alınmalıdır.
- İadeli taahhütlü posta seçerken PTT şubelerinden birebir ya da online şekilde hizmet tercihi yapılmalıdır. Başvuru esnasında ögenin ağırlığı, boyutu, değeri ve teslimat süresi gibi kritik noktalar değerlendirilmelidir.
- Posta gönderilmeden önce etiketlenir. Etiketin üzerinde gönderici ve alıcıya dair bilgiler yer alır.
- İadeli taahhütlü postanın ücreti gönderilen ögenin ağırlığı, boyutu ve teslimat süresi göz önüne alınarak belirlenir.
- Alıcı gönderilen iadeli taahhütlü postayı teslim almadan önce imza atmalıdır. Postada bir zarar varsa iade edebilir.





