Bizim kendilerini stratejik derinlik uzmanı sayanlar
istedikleri kadar Esad ın yanında yer alan bedelini öder diye yüksekten
atsınlar tutsunlar!
Onların anlamadıkları ya da anlamak istemedikleri bir şey
var:
Obama zorda!
Suriye ye karşı askeri güç kullanmasına Amerikalıların
yüzde 60 a yakının karşı olduğu anketlerde ortaya çıkıyor!
Bırakın yüzde 60 ı aynı yastığa baş koyduğu eşi bile
karşı!
Hâl böyleyken siz kalkıp Esad ın yanında yer alan
bedelini öder diye yükseklerden uçuyorsunuz!
Esad ın yanında yer alanların ödediği bedeli bilemiyoruz
ama karşısında olanların ödediği bedel az mı
Baksanıza ABD Başkanı Obama Rusya nın teklifinin üzerine
nasıl da balıklama atladı!
Rusya Müdahale etmeyin, kimyasal silahları denetleyelim
der demez Obama hemen bu teklifin Değerlendirilebileceğini ilan edip zor
durumdan paçasını kurtarmaya çalışması ne anlama gelir
Obama konuşuyor, ABD çalkalanıyor!
Amerikalılar şimdi Askeri çözüm mü diplomatik çözüm mü
diye tartışıp duruyorlar! Diplomatik çözümden yana olanların çoğunlukta olduğu
apaçık ortada!
Obama bir kez boyundan büyük laf ettiğinin farkında
olmalı ki şimdi müdahaleden vazgeçmenin yollarını arıyor ve en önemli rakibinin
teklifine cankurtaran simidine sarılır gibi sarılıyor!
Evet, Obama bile işin farkında da bizim kendilerini
stratejik derinlik uzmanı sayanlar hâlâ ayıkabilmiş değiller!
Onlar hâlâ müdahaleden, hâlâ Esad ı devirmekten yana
laflar edip duruyorlar!
Onlara kalsaydı Esad çoktan devrilmiş gitmişti!
Ama Esad ı devirmenin o kadar kolay olmadığını
yaşadığımız olaylar gösteriyor! Görülüyor ki onca zulmüne rağmen kendisini ve
rejimini sağlam kazıklara bağlamış!
O na yapılacak bir müdahaleyi kendilerine yapılmış
sayacak bir hayli yandaşı bulunuyor!
Ancak ne var ki kendilerini stratejik derinlik uzmanı
sayanlar henüz bu realitenin farkına varabilmiş değiller!
Onlar kendi dünyalarında dünya gerçeklerinden habersiz
bir güzel yaşayıp gidiyorlar!
Ve giderek yalnızlaşınca bunun adını Değerli yalnızlık
koyup kendilerini avutuyorlar!
Amerikalıların büyük bölümü askeri müdahaleye karşı! Eşi
askeri müdahaleye karşı! Aile çevresi böyle bir şey düşünmüyor!
Anlasanıza, Obama zorda!
Ne adamı İlle de müdahale et diye zorlayıp
duruyorsunuz!
O da ABD nin yalnız adamı haline geldi, artık değerli
yalnız mı değersiz yalnız mı bilinmez!