Saadet Partisi Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu haftalık basın toplantısında önemli konulara değindi.

TBMM Başkanı Binali Yıldırım’ın İstanbul Büyükşehir Belediye başkanı adayı olmasının ardından başlayan “anayasa ihlali” tartışmalarına değinen Karamollaoğlu, “Devlet geleneğimiz ölmüş, sâlâsını okuyacak kimse kalmamıştır.  Kanunun yerini talimatlara, Meclis’in yerini saray, milletin yerini bir kişi almış. Anayasa Mahkemesi Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın iki dudağı arasında, ne derse o karar alınıyor. Bunun son örneği TBMM Başkanı Binali Yıldırım’da yaşanıyor. Anayasa ‘TBMM başkanı hiçbir partinin çalışmasına katılamaz’ diyor. Bu ne pervasızlıktır. Siz kafanızı kuma gömüyorsunuz ‘dünya bizi görmüyor’ diyorsunuz. Ama herkes görüyor sizi. Bu kadar pervasız olmayın. Hesap verme mecburiyetinde kendilerini hissetmiyorlar. Anayasa açık, siz de alenen Anayasa’yı çiğniyorsunuz. Ortağınız var, bu Anayasa’yı değiştiriniz. ‘Meclis başkanları artık partili olabiliyor’ deyin. Bu adaylık kesinlikle meşru değildir. Bu, milleti yok saymaktır. Bundan dolaydır ki, Binali Yıldırım’a bir dost tavsiyesinde bulunmak istiyorum.  Bütün adaylıkları göz önünde bulundurup, ‘bu adaylıktan vazgeçiyorum’ demelidir. Cumhurbaşkanı buna üzülecek ama bu tavrı sergilesin ‘ülkede hukuk var’ denilecek” şeklinde konuştu.

Muhabir: Haber Merkezi